adexo3
۱۳۶۴۳۲۵
۷۶۶
۷۶۶
پ

وقوع یک واکنش هسته‌ای بی‌سابقه در اعماق آب!

هنگامی که یک جسم سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، یک انفجار صوتی ایجاد می‌کند؛ چیزی مشابه زمانی که ذرات سریعتر از سرعت نور حرکت می‌کنند.

هنگامی که یک جسم سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، یک انفجار صوتی ایجاد می‌کند؛ چیزی مشابه زمانی که ذرات سریعتر از سرعت نور حرکت می‌کنند.

تینا مزدکی_ سرعت نور در آب، در مقایسه با سرعت نور در خلاء نزدیک به ۷۵٪ کاهش می‌یابد و به حدود ۲۲۴۹۳۸ کیلومتر در ثانیه می‌رسد. اگر ذره‌ای از این حد فراتر رود، درخشش آبی وهم انگیزی به نام تابش چرنکوف تولید می‌کند. این اثر به نام فیزیکدان شوروی، پاول چرنکوف، که برای کشف خود برنده جایزه نوبل شد، نامگذاری شده‌است.

این درخشش آبی یک پدیده شناخته شده در دایره‌های شکافت است، در واقع، بازرسان هسته‌ای از این نور استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا از مواد هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز استفاده می‌شود یا خیر. ستاره شناسان نیز از این پدیده آگاه هستند و رصدخانه نوترینو «IceCube» از این اثر برای شناسایی نوترینوهای میون در یخ‌های قطب جنوب استفاده می‌کند.

با این حال، این اثر هرگز در طول یک واکنش همجوشی دیده نشده است. ماه گذشته، شرکت همجوشی هسته‌ای «SHINE» اعلام کرد که تشعشعات چرنکوف در طول فرآیند همجوشی دوتریوم-تریتیوم آن قابل مشاهده است. این اولین باری بود که پدیده رنگ آبی در طی یک واکنش همجوشی ثبت شد.

وقوع یک واکنش هسته‌ای بی‌سابقه در اعماق آب!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج