adexo3
۱۳۶۴۵۹۳
۲۷۵
۲۷۵
پ

تاثیر آکنه روی صورت بر اعتمادبه‌نفس

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آکنه روی صورت بزرگ‎سالان به خصوص زنان می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر میزان اعتمادبه‌نفس آنان تاثیر منفی بگذارد. در ضمن، جایی که آکنه روی صورت قرار دارد هم درک بیننده را نسبت به فرد تغییر می‌دهد. در ادامه نتایج این پژوهش را که در لهستان انجام شده است، خواهید خواند.

خراسان: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آکنه روی صورت بزرگ‎سالان به خصوص زنان می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر میزان اعتمادبه‌نفس آنان تاثیر منفی بگذارد. در ضمن، جایی که آکنه روی صورت قرار دارد هم درک بیننده را نسبت به فرد تغییر می‌دهد. در ادامه نتایج این پژوهش را که در لهستان انجام شده است، خواهید خواند.

تاثیر آکنه صورت بر  درک دیگران از فرد

محققان این پژوهش حرکات چشم 245 شرکت کننده در مطالعه را که به تصاویر افراد با پوست شفاف یا آکنه در قسمت‌های مختلف صورت‌شان نگاه می کردند، بررسی کردند. چهره‌های مبتلا به آکنه به‌طور قابل توجهی کمتر جذاب، کمتر قابل‌ اعتماد، کمتر موفق، با اعتماد به نفس پایین، کمتر شاد و کمتر مسلط درک شدند. آکنه‌ای که عمدتاً در ناحیه U که در اطراف خط فک، دهان و چانه قرار دارد، کمترین امتیاز را برای جذابیت دریافت کرد و از نظر بصری آزاردهنده‌ترین آکنه در نظر گرفته شد. دکتر «مارک یانکوفسکی»، نویسنده اصلی و استادیار روان‌شناسی در دانشگاه نیکلاس کوپرنیک لهستان درباره این پژوهش می‌گوید:«این مطالعه نشان می‌دهد که آکنه روی صورت تاثیرات قابل تاملی دارد، چه تصوری از خود باشد یا یک فرد دیگر که به صورت نگاه می‌کند.»

 نگرانی‌ها درباره آکنه و کاهش کیفیت زندگی

 «کریستوفر بونیک» یک مطالعه جداگانه هم انجام داده است که نشان می‌دهد ویزیت‌های پوست برای آکنه در بیماران زن بالغ در مقایسه با مردان بالغ بیشتر بود. بنابراین، زنان نگران این هستند که چگونه آکنه بر ظاهر آن‌ها تأثیر می گذارد. او می‌گوید: «به نظر می‌رسد که زنان بسیار بیشتر از مردان از این موضوع آزار می‌بینند. درواقع مردها برای یک موضوع نامربوط به من مراجعه می‌کنند و من می‌پرسم که آیا می‌خواهند آکنه‌شان را درمان کنند؟ نیمی از زمان‌ها، آن‌ها می‌گویند: «اوه نه، من اهمیتی نمی‌دهم. من تمام زندگی‌ام این را داشته‌ام». اما بیشتر اوقات وقتی صحبت از زنان می شود، آن‌ها آماده صحبت درباره آن هستند. احتمالاً به این دلیل است که آن‌ها از نظر اجتماعی بیشتر از مردان تحت تأثیر آن هستند». مطالعه دیگری در ایرلند نشان داد که به ویژه در دختران و زنانی که آکنه دارند، کیفیت زندگی آن‌ها و اعتماد به نفس‌شان را کاهش می دهد. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، آکنه شایع ترین بیماری پوستی در ایالات‌متحده است که سالانه 50 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج