۱۳۶۴۹۵۱
۹۷۴۹
۹۷۴۹
پ

نیکلاس آپرت، مخترعی که ناپلئون از او قدردانی کرد، چه فرایندی را ابداع کرده؟

شاید تابه‌حال برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فرآیند کنسروسازی چیست و شامل چه مراحلی می‌شود؟

برترین‌ها: شاید تابه‌حال برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فرآیند کنسروسازی چیست و شامل چه مراحلی می‌شود؟ به طور خلاصه، کنسروسازی یکی از بهترین روش‌های نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی است.

نیکلاس آپرت، مخترعی که ناپلئون از او قدردانی کرد، چه فرایندی را ابداع کرده؟

در مقاله پیشِ‌رو با تشریح مفصل این فرآیند، مراحل و کاربردهای آن در صنعت مواد غذایی می‌پردازیم تا شما هم با فرآیند کنسروسازی آشنا شوید. با طبیعت نامه همراه باشید!

کنسروسازی چیست؟

کنسروسازی، کنسرواسیون و کنسرو کردن فرآیند گرمادهی به مواد غذایی درون بسته‌های شیشه‌ای و فلزی است که در آن‌ها محکم بسته شده و نفوذ هوا به درون آن‌ها عملا غیرممکن است. این کار موجب از بین رفتن هر میکروارگانیسمی می‌شود که می‌تواند باعث فاسد شدن مواد غذایی شود.

فرآیند نگهداری مواد غذایی به روش کنسرو، در سال ۱۸۰۴ توسط نیکولاس آپرت فرانسوی اختراع شد. نیکولاس آپرت در پاسخ به فراخوان دولت فرانسه برای ارائه روشی جدید که منجر به طولانی شدن عمر مواد غذایی در دوران جنگ و در خلال لشگرکشی‌ها می‌شود، آزمایشات متعددی را انجام داد.

پس از صرف تلاش‌های بسیار و انجام آزمایش‌ها و تحقیقات علمی گسترده، در نهایت نیکولاس آپرت موفق شد گوشت‌هایی که برای مدت زمان مختلفی داخل بطری‌های شیشه‌ای و در آب جوش قرار گرفته بودند را سالم و قابل خوردن حفظ کند. این روش به افتخار نیکولاس آپرت با عنوان اپرتیزاسیون هم شناخته می‌شود.

ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:

فرآیند کنسروسازی چیست؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج