۱۳۶۵۰۴۹
۱ نظر
۲۶۵۲
۱ نظر
۲۶۵۲
پ

رپورتاژ آگهی

سفره خود را با این برنجِ ارزان‌تر و باکیفیت‌تر سورپرایز کنید!

برنج یکی از غذاهای اصلی سفره شرقی‌ها به خصوص ایرانی‌ها است که به طور کلی از هر ۳ وعده غذایی، حداقل در ۱ وعده غذایی اصلی هر ایرانی نقش پررنگی دارد. مواد و ترکیبات موجود در دانه‌های برنج سهم بزرگی در حفظ سلامت و تندرستی بدن انسان‌ها دارند.

برترین‌ها: برنج یکی از غذاهای اصلی سفره شرقی‌ها به خصوص ایرانی‌ها است که به طور کلی از هر ۳ وعده غذایی، حداقل در ۱ وعده غذایی اصلی هر ایرانی نقش پررنگی دارد. مواد و ترکیبات موجود در دانه‌های برنج سهم بزرگی در حفظ سلامت و تندرستی بدن انسان‌ها دارند. برنج دارای خواص و ویتامین‌های متعددی است که از آن یک ماده غذایی مقوی و کامل می‌سازد. به دلیل اهمیت برنج در میان وعده‌های غذایی، هر چقدر کیفیت برنج بالاتر می‌رود، قیمت آن‌ هم افزایش می‌یابد اما در این مقاله برنجی را به شما معرفی می‌کنیم که با وجود کاهش قیمت، کیفیت آن حفظ شده است. با ما همراه باشید!

مفید یا مضر؟ مسئله این است!

برنج یکی از مهم‌ترین محصولات غذایی در زندگی روزمره است و همان‌طور که آمار نشان می‌دهند، هر ایرانی سالانه حدودا ۳۵ کیلوگرم برنج مصرف می‌کند که این میزان برای هر نفر روزانه حدودا ۹۶ گرم می‌شود. برنج که یکی از پرمصرف‌ترین غلات و غذای اصلی نیمی از مردم دنیا است، ۲۰ درصد انرژی بدن انسان را تأمین می‌کند. تقریبا ۲۰۰۰ نوع برنج در سراسر دنیا کشت می‌شود که عواملی مثل آب و هوا، شرایط زمین و... روی خواص و طعم آن‌ها اثر می‌گذارند.

اما برنج سفید مفید است یا مضر؟ این سوال بزرگی است که ذهن بسیاری از مصرف‌کنندگان این ماده غذایی را مشغول کرده است. به طور کلی، باور عمومی جامعه درباره مضرات مصرف برنج و اثرات چاق‌کنندگی آن توسط محققان رد می‌شود و ارتباطی بین برنج و ایجاد یا تشدید بیماری‌ها وجود ندارد. در صورتی که برنج به صورت صحیح پخته و به صورت متعادل مصرف شود، می‌تواند یکی از سالم‌ترین وعده‌های غذایی باشد.

برنج فواید متنوع و متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی پوست صورت
  • در مان بیماری‌های پوستی
  • برطرف‌کننده سیاهی دور چشم
  • ضد آفتاب طبیعی
  • لایه‌برداری پوست صورت
  • صاف کردن مو
  • بدنسازی

ارزش غذایی برنج

ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم برنج پخته شده، به شرح زیر است:

  • 130 گرم کالری
  • 0.3 گرم چربی
  • 28 گرم کربوهیدرات
  • 2.7 گرم پروتئین
  • 0.4 گرم فیبر
  • 0.1 گرم قند

سوال مهمی که ممکن است در ذهن غالب مصرف‌کنندگان باشد، میزان کالری موجود در برنج سفید است. برنج سفید در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و خواص خاص خودشان را دارند، به همین دلیل انواع برنج‌ها کالری متفاوتی دارند. به طور معمول، در هر ۱۰۰ گرم برنج سفید حدود ۱۳۰ گرم کالری وجود دارد که این افزایش یا کاهش این میان، به شیوه پخت آن بستگی دارد.

اگر درباره میزان کلسترول، سدیم و پتاسیم موجود در برنج سفید کنجکاوید، باید به شما بگوییم که به طور معمول کلسترول خاصی در برنج سفید وجود ندارد. کلسترول ماده‌ای است که اندازه کافی آن، دوست بدن است و زیاد آن، دشمن بدن محسوب می‌شود. میزان کلسترول موجود در برنج سفید بسیار کم و ناچیز است و به همین علت می‌توان با خیال راحت برنج را مصرف کرد.

میزان سدیمی که به طور معمول در هر ۱۳۰ گرم برنج سفید یافت می‌شود، ۱ میلی‌گرم است. سدیم یکی از عناصر موجود در برنج است که به اندازه کافی و به طور معمول در آن موجود است و در مصرف کم یا زیاد برنج، هیچ نگرانی از این بابت سدیم وجود ندارد.   

پتاسیم یک ماده ضروری برای بدن است که تقریبا ۳۵ میلی‌گرم آن در هر ۱۳۰ گرم برنج سفید یافت می‌شود. برخی از پزشکان به افرادی که از کمبود پتاسیم رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که با مصرف برنج سفید پتاسیم مورد نیاز بدنشان را تأمین کنند.

انواع برنج ایرانی و مقایسه آن‌ها

برنج، بعد از گندم، دومین غذای اصلی مردم دنیا است که سابقه کشت آن در جهان به بیش از ۴۰۰۰ سال و سابقه آن در ایران به ۲۵۰۰ سال می‌رسد. برنج در ایران عمدتا در نواحی خزری، حاشیه خلیج فارس و دریای عمان کشت می‌شده است و در حال حاضر، بیشتر در نواحی خزری و مناطق حاصلخیز خوزستان و اصفهان کشت می‌شود.

سفره خود را با این برنجِ ارزان‌تر و باکیفیت‌تر سورپرایز کنید!

برنج در ایران جایگاه ویژه‌ای میان سایر مواد غذایی دارد، به طوری که بخش اعظم غذای مردم ایران به خصوص در استان‌های گیلان و مازندران را به خودش اختصاص می‌دهد. برنج ایرانی نسبت به دیگر برنج‌های دنیا از کیفیت بالاتری برخوردار است و عطر و طعم خاصی دارد و اگر آن را از برندهای معتبر خریداری کنید، می‌توانید به طور 100% از سلامت و کیفیت آن اطلاع داشته باشید.

ویژگی‌های برنج ارگانیک ایرانی

برنج ایرانی به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های دنیا شناخته می‌شود که برخی از انواع آن مثل برنج هاشمی ممتاز، فاقد آفت بوده و به اسم برنج ارگانیک ایرانی معروف شده است. برنج ارگانیک از جمله برنج‌هایی است که تولید آن در ایران رواج دارد و عطر و طعم اصیل ایرانی آن با سایر برنج‌های دنیا فرق دارد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، عمده برنج تولیدی ایران در استان‌های مازندران و گیلان کشت می‌شود و به طور کلی، تولیدات آن به ارقام محلی و پرمحصول نقسیم می‌شوند.

برنج ایرانی یا برنج خارجی؛ کدام دانه بلندتر است؟

غالب افراد فکر می‌کنند که برنج‌های خارجی دانه بلندتر از برنج‌های ایرانی هستند اما این تفکر چندان هم درست نیست. همان‌طور که می‌دانید، برنج ایرانی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برنج صدری، برنج دانه بلند ایرانی است که به خوبی می‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند و به دلیل داشتن عطری اصیل و بی‌نظیر، حتی آن را شکست دهد.

برنج‌های ایرانی مثل برنج هاشمی ممتاز طبیعت غالبا به عنوان برنج‌های خوش پخت و دانه بلند شناخته می‌شوند اما در بین برنج‌های ایرانی، برنج صدری از دانه‌های بلندتری برخوردارند.

بهترین برنج ایرانی

از نظر کارشناسان برنج، بهترین نوع این محصول متعلق به شمال ایران است.در این میان برنج هاشمی ممتاز طبیعت، بهترین نوع برنج ایرانی در بازار است که به خوش پخت‌ترین برنج ایرانی با عطر و طعم و قد کشیدگی عالی مشهور است. دانه‌های برنج هاشمی ممتاز قد بلند، قلمی و سفید مایل به کرم هستند و کیفیت آن به حدی بالا است که حتی مدت‌ها پس از پخت هم نرم و تازه باقی می‌ماند.

سفره خود را با این برنجِ ارزان‌تر و باکیفیت‌تر سورپرایز کنید!

برنج ایرانی باکیفیت را از کجا بخریم؟

فروشگاه‌ها و شرکت‌های بازرگانی بزرگ و کوچکی در ایران وجود دارند که برنج‌های ایرانی را به بازار عرضه می‌کنند اما لزوما همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند. علاوه بر آن، گاها شما مبلغ زیادی را برای خرید برنج باکیفیت پرداخت می‌کنید اما متوجه می‌شوید که از کیفیت لازم برخوردار نیست.

در چنین مواقعی، ما به شما توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر مثل شرکت طبیعت برنج بخرید تا در عین تضمین کیفیت، قیمت معقول‌تر و مناسب‌تری برای خرید آن پرداخت کنید. برای مثال برنج هاشمی ممتاز طبیعت نه تنها دانه‌های بلند، عطر و طعم عالی، پخت بی‌نظیر و کیفیت بالایی دارد بلکه از قیمت پایینی هم برخوردار است که دسترسی عموم مردم را به آن ممکن می‌کند.

سخن آخر

برنج ایرانی یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های دنیا است که طرفداران زیادی دارد. برنج‌های ایرانی انواع مختلفی دارند که از آن‌ها می‌توان به برنج ایرانی هاشمی ممتاز، برنج ایرانی صدری، برنج ایرانی فجر و برنج ایرانی عنبر بو اشاره کرد. نکته‌ بسیار مهمی که باید در خرید برنج مدنظر داشته باشید، کیفیت بالا و قیمت معقول آن است که پیشنهاد می‌کنیم حتما به برندهای معتبری مثل شرکت طبیعت برای خرید برنج مرغوب مراجعه کنید. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با کدام پول آخه برنج خوب بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج