اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۵۳۲۵
۱ نظر
۴۷۸
۱ نظر
۴۷۸
پ

نظر کیهان درباره حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی

ارگان مطبوعاتی تحت مدیریت حسین شریعتمداری در گزارشی به موضوع صدور احکام بدوی نیلوفر حامدی و الهه محمدی پرداخته و به منتقدان صدور احکام برای این خبرنگاران که از سال گذشته در بازداشت هستند؛ حمله کرده است.

برترین‌ها: ارگان مطبوعاتی تحت مدیریت حسین شریعتمداری در گزارشی به موضوع صدور احکام بدوی نیلوفر حامدی و الهه محمدی پرداخته.

کیهان در دفاع از احکام صادر شده برای نیلوفر حامدی والهه محمدی نوشت: پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع از متهمان و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی روزنامه‌های اصلاح‌طلب شرق و هم‌میهن را صادر کرد.

دادگاه باعنایت به گزارش وزارت اطلاعات و اقاریر صریح و ضمنی خانم الهه محمدی، وی را در مورد اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۶ سال حبس، در مورد اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس و در مورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک ‌سال حبس محکوم کرده است.

خانم نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

همچنین، هر دو متهم خانم‌ها محمدی و حامدی با توجه به اقدامات ضدامنیتی به استناد بند‌های پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به‌عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

 همکاری و ارتباط با رسانه‌های فارسی‌زبان برانداز

یکی از موضوعات مهم در پرونده نیلوفر حامدی، دسترسی و ارتباط با کارمندان رسانه‌های فارسی‌زبان برانداز؛ از جمله: اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، رادیو زمانه، ایران وایر و... است.

حامدی در تحقیقات نسبت به تقلیل ابعاد این موضوع و همکاری با این رسانه‌ها تاکید داشت. در بین افراد مرتبط با نیلوفر حامدی می‌توان به افرادی مانند: الهام یزدی‌ها و مولود حاجی‌زاده (اینترنشنال)، نیوشا صارمی (بی‌بی‌سی فارسی)، یونسی‌پور (ایران وایر)، بنفشه جمالی (کارشناس رسانه) و آیدا قجر (سردبیر ایران وایر) اشاره کرد.

 اجماع و تبانی با عناصر فعال پروژه‌های براندازی نرم

نیلوفر حامدی در مراحل بازجویی خود، به حضور در دوره «خودمراقبتی» اقرار کرده است. دوره‌های ستاد نفوذ با عنوان دوره خودمراقبتی که به سفارش مجریان پروژه‌های نفوذ، غالبا به‌صورت آنلاین با حضور اساتید خارجی و ایرانی برگزار می‌شود، تلاش دارد تا با ارائه راهکار‌هایی به فعالان مدنی نسبت به تغییر الگوی رفتاری و کنشگری جامعه هدف از انفعالی به مطالبه‌گر اقدام کند.

یکی از آموزه‌های اصلی این دوره‌ها، حمایت حداکثری سازمان‌های مجری و رسانه‌های هم‌راستا با ستاد نفوذ در وزارت خارجه آمریکا، از دانش‌آموختگان خود به‌عنوان سربازان تغییرات اجتماعی در اجرای اهداف دشمن در داخل کشور است.

در همین راستا، دقایقی پس از دستگیری نیلوفر حامدی بلافاصله پوشش خبری گسترده این موضوع در رسانه‌های فارسی‌زبان و هشتگ‌‌سازی در بستر توئیتر انجام شده است.

همچنین، شادی امین از مدیران سازمان عدالت برای ایران به‌عنوان همکار وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ ضمن مصاحبه‌ای با شبکه BBC با تاکید بر نقش‌آفرینی متهمه در انتشار خبر فوت مهسا امینی نسبت به ایجاد فشار رسانه‌ای علیه حاکمیت اقدام کرد که این امر و همچنین بررسی سایر خطوط رسانه‌ای جریان معاند نشان از نوعی همگرایی و نزدیکی سازمان‌های وابسته به آمریکا به برخی فعالان وابسته داخلی مخصوصا نیلوفر حامدی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آقایان یک نفر نیست این مسئول روزنامه بدرد نخور کیهان را اخراج کنه همیشه ساز مخالف میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج