۱۳۶۵۴۲۷
۷۴۱
۷۴۱
پ

کف اتو بخار را سه سوته با این ترفندها برق بینداز!

اتو یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است ما را از کابوس لباس های چروک رها می کند. کف اتو ممکن است به دلایل متعددی مانند ته نشین شدن آهک آب، ذوب شدن برخی از جزئیات لباس و اتو کشیدن پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی و پلی استر کثیف شود.

ایسنا: اتو یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است ما را از کابوس لباس های چروک رها می کند. کف اتو ممکن است به دلایل متعددی مانند ته نشین شدن آهک آب، ذوب شدن برخی از جزئیات لباس و اتو کشیدن پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی و پلی استر کثیف شود. استفاده از یک اتوی کثیف می تواند منجر به ایجاد لکه بر روی لباس ها شده و ما را دچار دردسر کند. اما با اتوی کثیف چه کنیم؟ در ادامه با آموزش ترفندهای برق انداختن کف اتو با راهنماتو همراه باشید.

۱- جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین بهترین روش از بین بردن آلودگی ها و برق انداختن کف اتو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوش شیرین و آب را با یکدیگر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس با استفاده از یک برس نرم یا حوله، این خمیر را روی کف اتو بمالید و پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک دستمال خیس، کف اتو را کاملا تمیز کنید و بگذارید خشک شود. حتما دقت کنید که تمام جوش شیرین باقی مانده پاک شده باشد و پیش از استفاده مجدد از خشک شدن اتو مطمئن شوید.

۲- استون

یکی دیگر از روش های موثر در تمیز کردن کف اتو استفاده از استون یا پد لاک پاک کن است. اتو را روشن کنید و دمای آن را روی حداقل بگذارید. سپس دستکش فر را دستتان کنید و پد لاک پاک کن را به سرعت بر روی کف اتو بکشید. استون موجود بر روی پد به سرعت تبخیر شده و تمام کثیفی های موجود بر روی کف اتو را از بین می برد. پس از اتمام کار اتو را خاموش کنید و کف آن را به کمک یک پارچه خیس تمیز کنید. مراقب باشید در حین انجام این کار دستتان نسوزد!

۳- روزنامه

اتو را روشن کرده و دمای آن را تا حداکثر درجه بالا ببرید. دستکش فر را دستتان کنید و به کمک یک روزنامه شروع به تمیز کردن کف اتو نمایید. با این کار تمام کثیفی های موجود بر روی کف اتو تمیز خواهند شد. باز هم مراقب سوختن دستانتان باشید!

۴- مایع ظرفشویی

مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی را با یکدیگر ترکیب کنید و به کمک یک اسکاچ تمیز، بر روی کف اتو بکشید. سپس به کمک یک دستمال مرطوب تمام مواد باقی مانده بر روی کف اتو را تمیز کنید و بگذارید کاملا خشک شود.

کف اتو بخار را سه سوته با این ترفندها برق بینداز!

5- سرکه سفید

یک حوله را به سرکه سفید آغشته کنید و کف اتو را با آن پاک کنید. در برخی شرایط ممکن است نیاز باشد کف اتو را به مدت بیشتری (حدود 15 الی 30 دقیقه) بر روی حوله آغشته به سرکه سفید قرار دهید تا تمام کثیفی های آن از بین بروند. پس از این کار سطح اتو را به کمک یک دستمال مرطوب کاملا تمیز کنید و بگذارید خشک شود.

6- سرکه و جوش شیرین

ابتدا مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس یک حوله تمیز را با این محلول خیس کنید و اتوی خنک را روی حوله بکشید؛ مانند زمانی که حوله را اتو می کنید. پس از تمیز شدن لکه های اتو سطح اتو را به کمک یک دستمال مرطوب کاملا تمیز و خشک کنید.

7- نمک

مقدار زیادی نمک را روی یک کاغذ بپاشید و با اتوی گرم روی آن بکشید. این کار به از بین بردن لکه ها و سایر ضایعات کمک می کند. چند بار این کار را انجام دهید. سپس اتو را از برق بکشید تا خنک شود. پس از خنک شدن، کف آن را به کمک یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید.

8- خمیردندان

مقداری خمیر دندان سفید را روی کفی اتو بمالید، سپس، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. فراموش نکنید که قبل از استفاده مجدد از اتو، سطح آن کاملا تمیز باشد. برای تمیز کردن کف اتو از خمیردندان های معمولی استفاده کنید؛ استفاده از خمیردندان های ژله ای، کودک و زغالی برای این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

9- ورق خشک کن

ورق خشک کن ورقه‌ای است که در آب گرم حل می‌شود و به پارچه‌هایی که در کنار آن قرار دارند، می‌چسبد و آنها را نرم می‌کند. می توانید از این ورق ها برای تمیز کردن کف اتو نیز استفاده کنید. کافی است حرارت اتو را کم کنید و چند ورق خشک کن را روی کفی آن بمالید تا تمام کثیفی ها و لکه های آن از بین بروند.

برای تمیز کردن دریچه‌های بخار اتو نیز می توانید از یک سواپ پنبه‌ای آغشته به آب و مایع شوینده استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج