۱۳۶۵۶۱۰
۱۰۳۳
۱۰۳۳
پ

خواب راحت شبانه می‌خواهید؟ دور این خوراکی‌ها را خط بکشید

پزشکان توصیه می‌کنند برای خواب راحت در شب، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی کافئین باشند به هر شکل و رنگ استفاده نشود؛ چراکه همه این مواد حاوی کافئین هستند.

فارس: پزشکان توصیه می‌کنند برای خواب راحت در شب، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی کافئین باشند به هر شکل و رنگ استفاده نشود؛ چراکه همه این مواد حاوی کافئین هستند.

یکی از موارد ممنوعه در اوقات شب این است که نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی کافئین هستند نخوریم.

به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی کافئین باشند به هر شکل و رنگ استفاده نشود؛ چراکه همه این مواد حاوی کافئین هستند؛ ضمن اینکه قهوه،‌ نوشابه و آب‌های گازدار نیز کافئین‌دار هستند. برخی خیال می‌کنند چای کافئین ندارد؛ در حالی که دارای کافئین و تئین است و در برخی چای‌ها حتی محتوای کافئین از قهوه بیشتر است و می‌تواند شدیدتر از قهوه شما را بیدار نگه دارد.

پیاده روی شبانه و ورزش کردن ممنوع است

برخی می‌گویند ساعت ۹ شب یا بعد از صرف شام باشگاه می‌رویم یا خانم و آقایی می‌گویند بعد از شام پیاده‌روی می‌کنیم که هم  غذا هضم شود و هم خسته شویم تا بخوابیم. یا برخی نیز می‌گویند آنقدر به موبایل نگاه می‌کنیم تا چشم‌مان خسته شود و به خواب برویم همه این‌ها باورهای بسیار غلطی است چرا که خود ورزش کردن باعث ترشح هورمون‌هایی در مغز می‌شود که شما را بیدار می‌کند یا همانطور پیاده‌روی یا خسته شدن با استفاده از موبایل نیز همینطور است.

یک بحث خستگی داریم و یک بحث خواب‌آلودگی درست است که ممکن است چشم‌تان با موبایل خسته شود و بخوابید اما چون نور زیادی قبل از خواب به چشم‌تان تابیده برای ساعت مغز اعلام ظهر را می‌کند نه اعلام شب.

شما می‌خوابید و یک و ساعت و نیم بعد مثل خواب نیمروزی بیدار می‌شوید مشکل خواب بسیاری از بیماران که می‌گویند ساعت ۱۲ شب می‌خوابم و ساعت ۲ نیمه شب بیدار می‌شویم و دیگر خواب‌مان نمی‌برد همین موضوع است چرا که شما کاری کرده‌اید که تداعی مغز شما یک خواب نیمروزی است و با آن نور پرمحتوایی که ایجاد کرده‌اید ساعت بیولوژیک مغز را به اشتباه انداخته‌اید.

دوغ بخورید تا خوابتان ببرد

تمام نوشیدنی و خوراکی‌های حاوی کافئین مثلا بستنی‌های شکلاتی، کیک‌ها و شیرینی‌هایی که داخل‌شان شکلات، قهوه ونسکافه دارند مخل خواب هستند؛ چراکه کافئین، تئین و نیکوتین مخل خواب است. مثل سیگار کشیدن و قلیان. همچنین برخی قرص‌ها و داروها ممکن است بی‌خوابی ایجاد کند یا خواب فرد را به هم بریزد برخی داروهای فشار خون هستند که باعث بروز کابوس می‌شوند. مثل پروپرانول که قرصی است که آچار فرانسه پزشکی است و برای سردرد میگرنی، بیماری قلبی و کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و آرامش اعصاب تجویز شده و این دارو باعث کابوس می‌شود؛ خصوصا اگر شب استفاده شود می‌تواند بسیار مخل خواب باشد.

برخی داروهای ادارآور و فشارخون ممکن است فرد را مجبور به بیدار شدن کند که همین مخل خواب می‌شود و این افراد می‌توانند با متخصص مربوطه هماهنگ کنند و زمان استفاده آن را تغییر دهند.همچنین خوردن یک لیوان دوغ به خاطر موادی که داخلش وجود دارد القاء‌کننده خواب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج