۱۳۶۶۱۰۸
۲ نظر
۱۷۲۹
۲ نظر
۱۷۲۹
پ

بلینکن وعده پاسخی سریع و قاطع را می دهد اما آیا بایدن از آن حمایت خواهد کرد؟

لحظه خط قرمز بایدن با ایران!

یک مقام ارشد دفاعی در هفته جاری خاطرنشان ساخت که "وقتی این افزایش در فعالیت ها و حملات" در خاورمیانه را مشاهده می کنید "اثر انگشت ایران در سراسر آن وجود دارد".

فرارو: روزنامه "وال استریت ژورنال" در سرمقاله تازه خود با اشاره به این که بایدن تاکنون پاسخی جدی به ایران در قبال تحولات منطقه از خود نشان نداده می نویسد: "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه امریکا روز سه‌ شنبه هشدار داد که ایالات متحده به هرگونه حمله به نیروهای آمریکایی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی آن کشور به شکلی "سریع" و "قاطعانه" پاسخ خواهد داد. این یک پیام ارسال شده برای ایران با هدف بازداردگی آن کشور و عوامل منطقه ای اش بوده است. با این وجود، آیا بایدن رئیس جمهور امریکا خط قرمزی که بلینکن مطرح کرده را اجرا خواهد کرد؟ او تاکنون این کار را انجام نداده است.

لحظه خط قرمز بایدن با ایران!

بلینکن در سازمان ملل گفت: "ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست. ما نمی خواهیم این جنگ گسترده شود. اما اگر ایران یا نیروهای نیابتی آن به پرسنل آمریکایی در هر جایی حمله کنند اشتباه نکنید ما از مردم خود دفاع خواهیم کرد". اظهارات بلینکن تندترین هشدار آمریکا به ایران تاکنون و از سوی بلندپایه ترین مقام آمریکایی بوده است.

این هشدار فراتر از هشدارهای مبهم پیشین بایدن در مورد "نباید"های تعیین شده او برای حزب الله و ایران بود هشداری که در آن از آنان می خواست در جنگ حماس و اسرائیل مداخله نکنند. واضح است که کاخ سفید نگران است و باید چنین باشد. دولت بایدن اذعان کرده که نیروهای وابسته به ایران در هفته گذشته بیش از ده بار از پهپاد و موشک برای حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه استفاده کرده اند.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که ایران "در برخی موارد فعالانه این حملات را به مواضع آمریکا در عراق و سوریه تسهیل می کند". یک مقام ارشد دفاعی در هفته جاری خاطرنشان ساخت که "وقتی این افزایش در فعالیت ها و حملات" در خاورمیانه را مشاهده می کنید "اثر انگشت ایران در سراسر آن وجود دارد".  

پیام آشکار سخنان بلینکن آن است که اگر نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گیرند ایالات متحده با قوای نظامی پاسخ خواهد داد. گزارش های متعدد حاکی از آن است که نیروهای نیابتی ایران در حال برنامه ‌ریزی به منظور انجام حملات بیش تری به مواضع ایالات متحده در خاورمیانه هستند. پنتاگون پدافند هوایی بیش تری اعزام کرده و روز سه شنبه استقرار جنگنده های اف – 16 را برای تکمیل سایر هواپیماهای جنگنده در منطقه اعلام کرد. یک ناوگروه هواپیمار در حال حاضر در منطقه فعالیت می کند و ناو دیگری نیز در راه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امریکا هیچ غلطی نمیکند

    • ناشناس

      خودرو سازها رو بگین دوتا شاسی بلند بدون نوبت به بایدن بدن خودش و جد و آباد و وجدانش رو بخرن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج