۱۳۶۶۹۹۵
۳۴۱
۳۴۱
پ

نقش تغذیه در کاهش سطح کورتیزول بدن

کورتیزول هورمون ضروری است که به تنظیم عملکرد روزانه بدن کمک می‌کند،اما به گزارش وری‌ول هلت، سطح بالای کورتیزول بر سلامت تاثیر منفی می‌گذارد.

خراسان: کورتیزول هورمون ضروری است که به تنظیم عملکرد روزانه بدن کمک می‌کند،اما به گزارش وری‌ول هلت، سطح بالای کورتیزول بر سلامت تاثیر منفی می‌گذارد، به‌عنوان مثال، به افزایش التهاب و درد مزمن منجر می‌شود و به مواردی مثل فشار خون بالا، سخت شدن شریان‌ها، دیابت و سرکوب سیستم ایمنی بدن دامن می‌زند. تغذیه در کاهش سطح کورتیزول تفاوت ایجاد می‌کند. با محدود کردن یا اجتناب از غذاهای فراوری‌‌شده و رعایت رژیم غذایی غنی از مواد مغذی با مقدار زیادی سبزیجات و چربی‌های سالم می‌توانیم سطح کورتیزول را کاهش دهیم. کافئین و شیرین‌کننده‌های مصنوعی اضطراب را افزایش می‌دهد و روی سطح کورتیزول تاثیر می‌گذارد. یک بررسی روی غذاهایی که بر اضطراب تاثیر می‌گذارد، نشان داد که غذاهای حاوی فیبر رژیمی یا اسیدهای چرب امگا ۳ یا غذاهای تخمیری و کشت‌شده ممکن است به افراد در مدیریت اضطراب و در نتیجه کاهش کورتیزول کمک کند. فیبر رژیمی را می‌توان در میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا، آجیل و غلات پیدا کرد. اسیدهای چرب امگا ۳ هم در ماهی سالمون، دانه‌های چیا و کتان یافت می شود. غذاهای کهنه، تخمیری یا کشت‌شده هم شامل ماست ساده، کیمچی و کومبوچا می‌شود.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج