۱۳۶۸۰۱۶
۱۸۲۶
۱۸۲۶
پ

ماجرای تهدید مدیران کل وزارت اطلاعات به استعفای دسته جمعی

هاشمی‌رفسنجانی نهم آبان ۱۳۷۹ با برخی معاونان وزارت اطلاعات دیداری مهم داشته که روایت آن را نوشته‌است.

خبرآنلاین: هاشمی‌رفسنجانی نهم آبان ۱۳۷۹ با برخی معاونان وزارت اطلاعات دیداری مهم داشته که روایت آن را نوشته‌است.

در خاطرات ۹ آبان ماه سال ۷۹ آمده است:

آقای علی ملکوتی، رئیس دانشگاه آزاد سراب آمد. گفت [آقای حسین انواری]، نماینده سراب، آقای [عبدالله] جاسبی [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] را قانع کرده که او را عزل کند و خواست که مهلت بدهند؛ در قم زندگی می‌کند و فقط آخر هفته به سراب می‌رود.

آقای [یوسف] زمردیان [از خیرّین بازار تهران و بانی مدرسه دارالشفاء قم] آمد. درباره دوران زندان و نیز کیفر آقای علی زمردیان صحبت شد و از اینکه خانواده او علی‌رغم ‌کیفر فرزندشان، وفادار به انقلاب مانده‌اند، اظهار تحسین ‌شد. گفت، از سوی دانشگاه امام صادق(ع) به لندن رفته و با مذاکره با خانواده امیرحسینی‌ها، مشکل گرفتن پول مرحوم [ابوالفضل] تولیت از بانک را حل کرده است؛ قبل از انقلاب، حدود سه میلیون پوند به بانک سپرده بود که با ادعای امیرحسینی‌ها به عنوان وارث [مرحوم تولیت]، بانک پول را نمی‌داد و بالاخره با توافق و گرفتن سهمی، پول‌ها آزاد شد و با بهره در این مدت طولانی به حدود ۱۹ میلیون پوند رسیده که دریافت شده است. خواست به فاطی [رئیس بنیاد بیماری‌های خاص] بگویم، برای ساخت بیمارستان سرطانی‌ها با آنها همکاری شود. گروه خیریه آنها آماده‌اند، دو میلیارد تومان‌ کمک‌ کنند.

جمعی از معاونان وزارت اطلاعات آمدند. از اینکه گروه بازجوهای معزول، علیه مدیران وزارت، شبنامه منتشر می‌کنند و قوه قضائیه به شکایت متهمان شکنجه‌شده، ترتیب اثر نداده و گفته به همان سازمان قضائی [نیروهای مسلح] شکایت ببرند، بسیار ناراحت بودند. گفتند، در ملاقات دیروزشان با آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] هم نتیجه معکوس گرفته‌اند و به آنها توهین شده است. گفتند، مدیرکل‌های اطلاعات جمع‌ شده‌اند و تهدید به استعفای دسته‌جمعی‌ نموده‌اند؛ برای حل مشکل استمداد کردند.

عصر ستاد برگزاری سمینار ابعاد وجودی امام زمان(عج) آمدند. آقای [محمود] محمدی عراقی [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی]، گزارش کار داد و من هم در اهمیت مسئله منجی بشر و توافق همه ادیان آسمانی در این خصوص و آثار وجودی امام زمان (عج) در عصر غیبت، صحبت کردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج