۱۳۶۸۸۰۷
۱۶۱۰
۱۶۱۰
پ

سخنان سیدحسن نصرالله چه کسانى را غافلگیر کرد؟

سخنان امروز سیدحسن نصرالله، رسانه ها، جریان ها و افرادى را غافلگیر کرد که از زمان اعلام خبر سخنرانى دبیرکل حزب الله، با ساعت شمار معکوس آغاز جبهه اى جدید در جنگ را وعده مى دادند.

چندثانیه- مهدی علیخانی: سخنان امروز سیدحسن نصرالله، رسانه ها، جریان ها و افرادى را غافلگیر کرد که از زمان اعلام خبر سخنرانى دبیرکل حزب الله، با ساعت شمار معکوس آغاز جبهه اى جدید در جنگ را وعده مى دادند.

در نقطه مقابل، براى آنانى که تحولات منطقه و حوزه مدیترانه را از گذشته تا به امروز به صورت غیر احساسی و غیرهیجانى دنبال مى کنند، سخنان نصرالله همانى بود که انتظار مى رفت: فلسطینى خواندن عملیات الاقصى و عدم اطلاع جریان مقاومت از آن، و وابسته ساختن تصمیمات حزب الله و مقاومت به تحولات پیش رو.

قبلا نوشته بودم رویکرد احساسى و ژورنالیستى ممکن است در زمان کوتاه هیجان بیافریند اما بلافاصله موجب سرخوردگى عاملان و مخاطبان آن مى شود. متاسفانه آسیب این رویکرد این بار فراتر بود و آن اینکه به واسطه بالا بردن سطح توقعات از نتیجه قابل پیش بینى سخنرانى دبیرکل حزب الله، سخنان مهم و تعیین کننده او را در نظر مخاطبان طیف خود خنثى کردند.

سخنان نصرالله چون همیشه معنادار و منطبق با واقعیات، و نه براساس احساسات طرح شد. براى درک بیشتر موضوع خوب است تحولات جنگ  و مواضع او در جریان و پس از جنگى که دستاوردهای مهمى براى حزب الله و مقاومت در منطقه داشت دوباره مرور شوند.

برغم برخى نظرات و مواضع، شخصا از زمان عملیات اخیر، ضمن تاکید براینکه سمت و سوى جنگ غزه مى تواند طیف گسترده اى از احتمالات حتى سناریوى کمتر محتملى چون گسترش منطقه درگیرى و بازیگران درگیر را داشته باشد، بر عدم ورود حزب الله به جنگ مگر تحقق شرایطى که فعلا غیرمحتمل است، تاکید مى کردم (فارغ از درگیرى هاى پراکنده مرزى که مورد انتظار و قابل توجیه است). 

در حال حاضر گسترش جنگ اگر چه موجب گشایش جبهه هاى جدید به زیان اسرائیل مى شود اما ممکن است در نهایت فرصتى براى طیف نتانیاهو و جریان افراطى این رژیم براى رهایى از باتلاقى که در آن گرفتار شده اند، شود. و على القاعده ایران و حزب الله به این موضوع آگاهى یافته اند و براساس این درک عمل مى کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج