اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۸۹۰۰
۱۶۵۳
۱۶۵۳
پ

یک کشف جدید توجه‌ها را بیش از پیش برانگیخت

این منظومه منحصر به فرد، چیزی حدود ۴۴۰۰ سیاره نامزد، از جمله بیش از ۷۰۰ سیستم چند سیاره‌ای را در خود جای داده‌است و بیش از پیش زمینی‌ها را کنجکاو کرده است.

خبرآنلاین: این منظومه منحصر به فرد، چیزی حدود 4400 سیاره نامزد، از جمله بیش از 700 سیستم چند سیاره‌ای را در خود جای داده‌است و بیش از پیش زمینی‌ها را کنجکاو کرده است.

 این منظومه خارق‌العاده که «Kepler-۳۸۵»، «کپلر» نام دارد از این نظر منحصر به فرد است که هر هفت سیاره آن بزرگ‌تر از زمین اما کوچک‌تر از نپتون هستند و آن را از همسایگان نزدیک ما متمایز می‌کند.

«Kepler-۳۸۵» یکی از معدود منظومه‌های سیاره‌ای شناخته‌ شده‌ است که دارای بیش از شش سیاره تایید شده یا نامزد سیاره است. این کشف قابل توجه یکی از نکات برجسته کاتالوگ جدید کپلر است که شامل نزدیک به ۴۴۰۰ سیاره نامزد، از جمله بیش از ۷۰۰ سیستم چند سیاره‌ای است.

یک کشف جدید توجه‌ها را بیش از پیش برانگیخت

جک لیساور، دانشمند پژوهشی در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در دره سیلیکون کالیفرنیا، گفت:«ما دقیق‌ترین فهرست نامزدهای سیاره «کپلر» و خواص آنها را تا به امروز جمع‌آوری کرده‌ایم.» لیساور، که نویسنده اصلی این مقاله جدید نیز است، افزود که این فهرست به اخترشناسان امکان می‌دهد تا عمیق‌تر در ویژگی‌های سیارات فراخورشیدی تحقیق کنند.

در قلب منظومه کپلر ستاره‌ای شبیه به خورشید قرار دارد که تقریباً 10 درصد بزرگتر و 5 درصد داغتر از خورشید ماست. دو سیاره درونی، کمی بزرگتر از زمین، احتمالا سنگی هستند و ممکن است دارای جو نازکی باشند. پنج سیاره دیگر بسیار بزرگتر هستند و شعاع هر کدام دو برابر زمین است و انتظار می‌رود از اتمسفر ضخیم پوشیده باشند.

یک کشف جدید توجه‌ها را بیش از پیش برانگیخت

توانایی توصیف ویژگی‌های سیستم «کپلر» با چنین جزئیاتی گواهی بر کیفیت آخرین فهرست سیارات فراخورشیدی است. برخلاف کاتالوگ‌های قبلی که هدفشان سنجش میزان گسترش سیارات در اطراف ستاره‌های دیگر بود، این فهرست جامع داده‌های دقیقی را در مورد هر منظومه ارائه می‌کند و اکتشافاتی مانند «کپلر» را ممکن می‌سازد.

کاتالوگ جدید از اندازه‌گیری‌های بهبود یافته‌ای از ویژگی‌های ستارگان استفاده می‌کند و مسیر هر سیاره در حال عبور از ستاره میزبان را با دقت بیشتری محاسبه می‌کند. این ترکیب نشان می‌دهد که وقتی یک ستاره میزبان چندین سیاره در حال عبور است، مدار آنها در مقایسه با سیستم‌هایی که فقط یک یا دو سیاره دارند، مدورتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج