اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۹۴۵۹
۱۶۷۳
۱۶۷۳
پ

پیدا شدن اسکلت رازآمیز «زنِ بی‌چهره» در آلمان

باستان‌شناسان اخیرا در آلمان گورهای زن و مردی را کشف کرده‌اند که با فاصلۀ کمی از یکدیگر دفن شده‌اند. آنچه این کشف را به یک معمای عجیب تبدیل می‌کند این است که اسکلت زن به طور کامل فاقد استخوان‌های صورت است!

فرادید: گورهای این زوج عجیب و غریب در محوطۀ نزدیک کاخ سلطنتی هِلفتا در ایسلبن در ایالت ساکسنی آلمان کشف شده است. این زن در فاصلۀ ۵ فوتی کنار مردی دفن شده که احتمالا همسر او بوده است.

هنوز روشن نیست آن‌ها چگونه مرده‌اند، اما عجیب‌تر از همه این واقعیت است که تمام استخوان‌های صورت زن را از بین رفته است، در حالی که چهره شوهرش کاملا سالم است.

باستان‌شناسان در حال بررسی بقایای اسکلت این زن در آزمایشگاه هستند تا از این پرونده عجیب ۱۰۰۰ساله رمزگشایی کنند.

پیدا شدن اسکلت رازآمیز «زنِ بی‌چهره» در آلمان

باستان‌شناسان در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل استخوان‌ها در آزمایشگاه هستند تا دلیل مرگ این زوج سلطنتی را کشف کنند

کارشناسان از تجهیزات نظامی و اشرافی که در گور مرد یافت شده است استنباط کردند آن‌ها اشراف‌زاده بوده‌اند. فلیکس بیرمن باستان‌شناس از اداره حفاظت از بناهای تاریخی و باستان‌شناسی ایالت ساکسونی-آنهالت می‌گوید: «از جمله چیزهایی که پیرامون مرد پیدا شد، یک چاقو، یک مجموعه کمربند و لوازمی بود که به اصطلاح کارکنان رسمی از قبیل ژنرال‌ها حمل می‌کردند.» 

پیدا شدن اسکلت رازآمیز «زنِ بی‌چهره» در آلمان

با این حال، جسد زن بدون هیچگونه دارایی یا اقلام تدفینی دفن شده است؛ پدیده‌ای که بیرمن آن را برای یک زن اشراف‌زاده کاملاً «غیرعادی» می‌داند. این دومین معمای این گورهای هزار ساله است.

تنها نظریه بیرمن این است که این زن بر خلاف شوهرش از پیروان مسیحیت بوده که به طور سنتی از دفن شدن با لوازم و زیروآلات اجتناب می‌کردند. با این حال، این نظریه با وضعیت تدفین شوهر در تناقض است. 

پیدا شدن اسکلت رازآمیز «زنِ بی‌چهره» در آلمان

در مورد از بین رفتن استخوان‌های صورت زن نیز یک نظریه می‌تواند این باشد که در طول زمان و در اثر برخورد تجهیزات کشاورزی که برای شخم زدن زمین به کار می‌رفتند، این اتفاق افتاده باشد. اما این نظریه هم در حال حاضر قابل تایید نیست زیرا اگر اینطور بود باید بقایای استخوان‌های صورت در اطراف گور پیدا می‌شد که چنین موردی رخ نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج