۱۳۶۹۷۵۲
۱ نظر
۱۴۴۷
۱ نظر
۱۴۴۷
پ

تله‌ای که حماس برای اسرائیل گذاشته است

به گفته منابع آگاه عضو حماس، این گروه حدود ۴۰ هزار رزمنده دارد. آن ها می توانند با استفاده از شبکه وسیعی از تونل های مستحکم به طول صد ها کیلومتر و عمق تا ۸۰ متر که طی سالیان متمادی ساخته شده اند، محاصره را دور بزنند

پارسینه: دو منبع نزدیک به رهبری حماس به رویترز گفتند که این گروه خود را برای یک جنگ طولانی و گسترده در نوار غزه آماده کرده است و معتقد است که می تواند پیشروی اسرائیل را تا مدت زمان کافی برای اینکه دشمن خود را مجبور به پذیرش آتش بس کند، متوفق کند.

به گفته این منابع آگاه، حماس سلاح، موشک، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی لازم را ذخیره کرده است. آن ها به رویترز گفتند که این گروه مطمئن است که هزاران رزمنده آن می توانند ماه ها در شهر تونلی خود زنده بمانند و نیرو های اسرائیلی را با تاکتیک های چریکی شهری از پای درآورند.

در نهایت، حماس بر این باور است که فشار بین المللی بر اسرائیل برای پایان دادن به محاصره، می تواند به آتش بس و مذاکره منجر شود که در این صورت امتیاز ملموسی مانند آزادی هزاران اسیر فلسطینی در ازای آزادی اسرای اسراییلی را به همراه خواهد داشت.

به گفته چهار مقام ذسمی حماس، یک مقام منطقه ای و یک فرد مطلع از طرز فکر کاخ سفید، این گروه در مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا و اسرائیل که به میانجیگری قطر انجام شده، روشن ساخته است که می خواهد چنین تبادلی را داشته باشد.

حماس همچنین گفته است که می خواهد در درازمدت محاصره ۱۷ ساله غزه توسط اسرائیل پایان یابد و شهرک سازی اسرائیل و جو امنیتی سنگین حاکم بر مسجد الاقصی متوقف شود.

روز پنجشنبه، کارشناسان سازمان ملل خواستار آتش بس بشردوستانه در غزه شدند و گفتند که فلسطینی ها در خطر بزرگ نسل کشی قرار دارند. بسیاری از کارشناسان یک بحران فزاینده را می بینند که هیچ پایان مشخصی برای هیچ یک از طرفین وجود ندارد.

مروان المعشر، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر سابق اردن که اکنون برای بنیاد کارنگی در واشنگتن کار می کند، گفت: «ماموریت نابودی حماس به راحتی محقق نمی شود. هیچ راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد. ما در دوران تاریکی قرار داریم. این جنگ کوتاه نخواهد بود.»

حمله رزمنده فلسطینی با بمب دستی زمانی به تانک اسرائیلی

تله‌ای که حماس برای اسرائیل گذاشته است

حماس به طور کامل آماده است

ادیب زیاد، کارشناس فلسطینی مسائل بین الملل در دانشگاه قطر، گفت که این گروه باید یک برنامه بلندمدت برای پیگیری حملات خود به اسرائیل داشته باشد.

او گفت: «کسانی که حمله ۷ اکتبر را با آن سطح مهارت، تخصص، دقت و شدت انجام دادند، باید برای یک نبرد طولانی مدت آماده شده باشند. امکان ندارد حماس بدون آمادگی کامل و بسیج کامل برای پیامدهایش، دست به چنین حمله ای بزند.»

یک منبع مطلع از طرز فکر کاخ سفید، گفت که واشنگتن انتظار دارد حماس در نبرد های خیابانی در غزه نیرو های اسرائیلی را به باتلاق بکشد و تلفات نظامی زیادی را وارد کند تا حمایت عمومی اسرائیلی ها از یک درگیری طولانی تضعیف شود.»

به گفته این شخص، مقامات اسرائیلی با وجود این انتظار، به همتایان آمریکایی خود تاکید کرده اند که آماده مقابله با تاکتیک های چریکی حماس و همچنین مقاومت در برابر انتقادات بین المللی هستند. این که آیا اسرائیل توانایی حذف حماس یا حتی تضعیف شدید آن را داشته باشد، هنوز محل سوال است.

به گفته منابع آگاه عضو حماس، این گروه حدود ۴۰ هزار رزمنده دارد. آن ها می توانند با استفاده از شبکه وسیعی از تونل های مستحکم به طول صد ها کیلومتر و عمق تا ۸۰ متر که طی سالیان متمادی ساخته شده اند، محاصره را دور بزنند.

حماس در دهه های اخیر چندین جنگ با اسرائیل داشته است و علی برکت، رئیس روابط خارجی حماس مستقر در بیروت، گفت که به تدریج توانایی های نظامی، به ویژه موشک های این گروه بهبود یافته اند. او افزود که در جنگ ۲۰۰۸ غزه، موشک های حماس حداکثر ۴۰ کیلومتر برد داشتند، اما این برد تا جنگ سال ۲۰۲۱ به ۲۳۰ کیلومتر افزایش یافت.

برکت به رویترز گفت: «در هر جنگی، ما اسرائیلی ها را با چیز جدیدی غافلگیر می کنیم.»

یکی از مقامات نزدیک به جنبش حزب الله لبنان گفت که قدرت جنگی حماس پس از هفته ها بمباران، عمدتاً سالم مانده است. به گفته مقامات حزب الله و حماس، حزب الله یک اتاق عملیات نظامی مشترک با حماس و سایر گروه های متحد در یک شبکه منطقه ای دارد که در لبنان مستقر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رصا نوروزی

      عزه ویران وتصرف شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج