۱۳۷۱۲۷۴
۸۰۵
۸۰۵
پ

به این ۱۲ دلیل پوست انار را دور نریزید

بسیاری از افراد ممکن است ندانند که پوست انار نیز مانند دانه‌های آن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به دلیل برخورداری از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، حتی از دانه‌های آن نیز ارزشمندتر است.

 بهداشت نیوز: انار گل سرسبد میوه های پاییز است. این میوه خوش رنگ و خوش طعم با دانه هایی به رنگ قرمز و سفید از زمان‌های دور به عنوان نماد پاییز، شب یلدا و زندگی شناخته می شود.

دانه های جواهر مانند این میوه بهشتی مملو از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و مصرف خوراکی آنها فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد که از جمله آنها می توان به جلوگیری از التهاب، خواص ضد سرطانی، خواص ضد میکروبی، سلامت مغز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اما غیر از خود انار، پوست آن نیز خواص فوق‌العاده‌ای دارد که ممکن است همه از آن باخبر نباشند. اگر با خواص فوق العاده پوست این میوه بهشتی آشنا شوید، قطعا دیگر آن را دور نخواهید ریخت و می توانید با تبدیل پوست انار به پودر، اقدام به استفاده موضعی یا خوراکی آن نمایید.

در ادامه با معرفی خواص شگفت انگیز پوست انار برای سلامتی و پوست و مو با ما همراه باشید.

۱- مبارزه با آکنه

پوست انار حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهابی است و می تواند به طور موثر با مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و بثورات پوستی مبارزه کند.

این ماده سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به مبارزه با انواع باکتری و عفونت کمک می کند. برخی شواهد حاکی از آن است که استفاده از پوست انار به عنوان اسکراب، به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می کند.

۲- از بین بردن سموم بدن

پوست انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که قادرند سموم بدن را از بین ببرند. یک مطالعه انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که عصاره آبی پوست انار قدرت سم زدایی بالایی داشته و در مبارزه با سموم موجود در بدن موثر عمل می کند.

با این حال در حال حاضر داده های محدودی در این زمینه در دسترس است.

۳- جلوگیری از پیری پوست

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی دو عامل اصلی پیری زودرس پوست هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از عصاره پوست انار در کنار روغن دانه انار موجب سنتز پروکلاژن شده و با آنزیم‌هایی که کلاژن را تجزیه می‌کنند، مبارزه می‌کند.

این اتفاق به طور موثر رشد سلول‌های پوست را تقویت کرده و پیری و ایجاد چین و چروک را به تعویق می اندازد. یک مطالعه نیز اخیرا نشان داده که اسید الاژیک موجود در عصاره پوست انار می تواند به کاهش چین و چروک های پوست و جوانسازی آن کمک کند.

۴- درمان سرفه و گلودرد

برخی مطالعات نشان می دهند که عصاره هیدروالکلی موجود در پوست انار حاوی خواص ضد باکتریایی است و می تواند به درمان سرفه و گلودرد کمک کند. کافی است مقداری پودر پوست انار را در آب حل کرده و غرغره کنید.

۵- مرطوب‌کننده و ضدآفتاب طبیعی

گفته می شود که اسید الاژیک موجود در پوست انار می تواند از خشک شدن سلول های پوستی جلوگیری کرده و به هیدراته نگه داشتن آن کمک کند. علاوه بر این پوست شما را آبرسانی کرده، از آن در برابر عوامل آسیب رسان محیطی محافظت می کند و به تنظیم PH پوست کمک می کند.

به همین دلیل است که از این ماده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. علاوه بر این، پوست انار حاوی ترکیبات موثر ضد آفتاب است و به جلوگیری و ترمیم آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB کمک می کند.

۶- مبارزه با سرطان پوست

تحقیقات اخیر نشان می دهند که عصاره انار حاوی نوعی ماده پیشگیری کننده است که از سرطان پوست جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی و ضد سرطانی پوست انار نیز موجب پیشگیری و درمان سرطان پوست می شود.

پوست انار از فرآیند تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده و مانع از شروع و یا پیشرفت این بیماری می شود.

۷- منبع غنی ویتامین C

ویتامین C یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای بدن ما است که اغلب هزینه زیادی را بابت خرید مکمل های آن پرداخت می کنیم. ویتامینی که به وفور در پوست انار یافت می شود.

این ویتامین سرعت بهبود زخم و اسکار را افزایش می دهد و در ساخت مواد مهمی از قبیل کلاژن، ترمیم و نگهداری غضروف، استخوان ها و دندان ها بسیار موثر عمل می کند.

۸- پیشگیری از بیماری‌های قلبی

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که توانایی بالایی در محافظت از کلسترول LDL در برابر اکسیداسیون دارند. علاوه بر این گفته می شود که این ماده حاوی اثرات محافظتی عروقی بوده و از مشکلات قلبی جلوگیری می کند.

اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن شما می تواند منجر به استرس اکسیداتیو (عامل اصلی ایجاد بیماری های قلبی و سایر بیماری ها) شود. از این رو می توان گفت پوست انار به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

۹- بهداشت دهان و دندان

پوست انار دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد پوسیدگی بوده و می تواند با بسیاری از مشکلات دهان و دندان مانند التهاب لثه، پلاک دندان، پوسیدگی و زخم های دهان مبارزه کند. می توانید پودر پوست انار را با خمیردندان خود مخلوط کرده و از آن برای مسواک زدن استفاده کنید.

غرغره کردن مقداری پودر پوست انار و آب نیز می تواند به بهداشت دهان و دندان شما کمک کند.

۱۰- سلامت استخوان‌ها

مطالعات نشان می دهند که مصرف خوراکی پودر پوست انار می تواند به تقویت سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان پس از یائسگی کمک کند.

پوست انار سرشار از تانن ها، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است و مصرف عصاره آن به عنوان مکمل غذایی تأثیر زیادی بر سلامت استخوان ها دارد.

۱۱- بهبود سلامت روده

تانن موجود در پوست انار به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی به کاهش التهاب روده، کاهش تورم هموروئید، جلوگیری از خونریزی مقعد و بهبود هضم کمک می کند.

۱۲- جلوگیری از ریزش مو

عصاره پوست انار ماده ای موثر در مبارزه با ریزش مو و کنترل شوره سر است. گفته می شود که پوست انار حاوی خاصیت ضد قارچی بوده و به کاهش ریزش مو ناشی از فعالیت قارچی کمک می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج