۱۳۷۱۵۶۰
۶۷۲
۶۷۲
پ

چینی‌ها یک ماده معجزه‌آسا خلق کردند!

شرکت LONGI با بهره‌گیری از طراحی سلول‌های خورشیدی پشت سرهم (تندم) موفق شده تا مرز نظری ۳۳.۷% بازده سلول‌های خورشیدی تک اتصال را پشت سربگذارد.

خبرآنلاین: شرکت LONGI با بهره‌گیری از طراحی سلول‌های خورشیدی پشت سرهم (تندم) موفق شده تا مرز نظری ۳۳.۷% بازده سلول‌های خورشیدی تک اتصال را پشت سربگذارد.

شرکت LONGi چین که در زمینه تکنولوژی خورشیدی فعالیت می‌کند، با دستیابی به راندمان ۳۳.۹ درصدی، رکورد جهانی جدیدی را به نام خودش ثبت کرده که به سلول‌های خورشیدی سیلیکون- پروسکایت پشت سرهم اختصاص دارد. در بیانیه منتشره در این رابطه، این شرکت مدعی شده که این دستاورد توسط آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا (NREL) نیز تائید شده است.

در سال‌های اخیر تحقیقات در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، جان تازه‌ای گرفته؛ چرا که بشر مدت‌هاست که به دنبال کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است. از همین رو دانشمندان در سراسر دنیا برروی بهبود کارایی پنل‌های خورشیدی کار می‌کنند تا بدین ترتیب بتوانند انرژی بیشتری را از منطقه‌ای که این پنل‌ها در آنجا نصب می‌شوند، تولید کنند.

سلول‌های خورشیدی استاندارد تک اتصال که در تمام تاسیسات تجاری یافت می‌شوند، دارای محدودیت نظری ۳۳.۷ درصدی هستند که تحت عنوان محدودیت شاکلی-کویزر (S-Q) نیز شناخه می‌شود. برای غلبه بر این محدودیت، محققان برروی مواد مختلفی کار می‌کنند تا بتواند آن را در کنار سیلیکون مورد استفاده قرار داده و کارآیی را بهبود بخشند که تا به امروز از در کنار هم قرار دادن سیلیکون و پروسکایت‌ها، موفقیت چشمگیری حاصل شده است.

چینی‌ها یک ماده معجزه‌آسا خلق کردند!

سلول خورشیدی پروسکایت- سیلیکون چیست؟

یک سلول خورشیدی پشت سرهم (تندم) از مواد مختلفی تشکیل شده که هریک به بخش مجزایی از طیف خورشیدی پاسخ می‌دهد. این امر به بهبود کلی کارایی سلول خورشیدی کمک زیادی می‌کند.

سلول‌های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون همراه با پروسکایت‌ها (که یک ماده معدنی طبیعی از کلسیم است)، بازدهی نظری ۴۳ درصدی دارند که همین موضوع آنها را تبدیل به یک گزینه محتمل برای ارتقای سلول‌های خورشیدی معمولی کرده است.

از همین رو، به پروسکایت‌ها لقب "مواد معجزه‌گر" داده‌اند.

در اوایل سال جاری، محققان دانشگاه علوم و فناوری ملک عبدالله در عربستان سعودی، با دستیابی به راندمان ۳۳.۲ درصدی با سلول خورشیدی پشت سرهم، رکوردی جهانی را ثبت کردند. اما حالا رکورد ۳۳.۹% این شرکت چینی باعث شده تا آنها از عربستانی‌ها پیشی بگیرند؛ هرچند که همین موضوع دامنه وسیع تلاش‌ها در راستای بهبود کارایی سلول‌های خورشیدی پشت سر هم (تندم) را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج