۱۳۷۱۶۶۷
۱۶۵
۱۶۵
پ

محتوای حمایت‌شده

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو که باید بدانید

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو شامل اقداماتی است که افراد بعد از کاشت ابرو باید آن‌ها را رعایت کنند. در این مطلب به بررسی این روش‌های مراقبتی می‌پردازیم.

آیا ریزش بی‌وقفه ابرو را تجربه کرده‌اید؟ آیا متوجه نازک شدن تار ابروهایتان شده‌اید و از سایر مشکلات ابرو رنج می‌برید؟ بهترین و ماندگارترین راه حل برای رفع این مشکلات، کاشت ابرو است. کاشت ابرو باعث بازگرداندن بافت، ضخامت و ظاهر کلی ابروهای از دست رفته می‌شود و آن‌ها را پرپشت‌تر جلوه می‌دهد. با این حال، مانند هر روش درمانی دیگر، مراقبت‌هایی را بعد از کاشت ابرو باید در نظر بگیرید. در این مطلب به بررسی این روش‌های مراقبتی می‌پردازیم.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو که باید بدانید

کلینیک کاشت مو کوروش برای دریافت مشاوره تخـــــــصصی ودریافت ٢ میلیون تومان تخفیف آنی شماره تماس خود را قرار داده تا با شما در کوتــــــاه ترین زمان ممکن تماس بگــیریم.

شرایط پرداخـــت آسان، ضمانت نامه کتبی مادام العمر و اقامت رایگان

برای مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو، روش جراحی است که جهت پرتر نشان دادن ابروها انجام می­شود. نتایج روش کاشت ابرو، همیشگی است و مدت‌ها ادامه دارد. پزشک در این روش، موهای موجود روی سر را به ابرو پیوند میز­ند. زمان بهبودی بعد از کاشت ابرو، نسبتاً سریع است، اما روند بهبودی ممکن است که چندین ماه طول بکشد. کاشت ابرو، قطعی‌ترین روش برای رفع مشکل کم پشتی ابروها است. با کاشت ابرو، تغییر چشمگیر در ظاهرتان ایجاد خواهد شد. فردی که کاشت ابرور را انجام می­دهد، احتمالاً عوارضی را تجربه خواهد کرد. به منظور کاهش این عوارض و بهبودی سریع‌تر، بیمار باید به روش‌های مراقبتی توجه کند.

چه افرادی برای کاشت ابرو، کاندید مناسبی هستند؟

افرادی که موهای ابروی خود را از دست داده­اند، برای کاشت ابرو، گزینه مناسبی هستند. اگر قصد دارید، ابروهای پرپشت­تری داشته باشید، باید روش کاشت ابرو را امتحان کنید. اگر مشکلاتی مانند تریکوتیلومانیا یا آلوپسی آره آتا دارید، باید کاشت ابرو انجام دهید. انتخاب این روش کاملاً شخصی است و به عوامل مختلفی از قبیل سن فرد، وضعیت پوست سر، سلامت کلی، بافت و تراکم ابرو بستگی دارد. افراد دارای مشکلات زیر، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند:

  • افرادی که دارای ابروهای کم پشت هستند.
  • خانم‌هایی که ریزش و نازک شدن ابروها را تجربه می‌کنند.
  • افرادی که به دلیل برخی از بیماری­ها، دچار ریزش ابرو شده­اند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو که باید بدانید

اقدامات لازم برای بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو، برای تسریع پروسه درمان باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. انجام تمام اقدامات مراقبتی لازم برای موفق آمیز بودن روش کاشت ابرو ضروری است.  این اقدامات عبارتند از:

  • پس از کاشت ابرو، به احتمال زیاد برای چند روز پوست کمی حساس است. پزشک برای تسکین درد، دارو‌های ضد درد، آنتی بیوتیک و قرص‌های ضد التهابی را تجویز می‌کند.
  • در ساعات اولیه بعد از عمل، به منظور کاهش خطر عفونت، از لمس ابروهای خود اِجتناب کنید.
  • پزشک برای شما اسپری نمکی تجویز می­کند تا روند بهبودی را تسریع ببخشد.
  •  پس از گذشت ۴ روزمی­توانید صورت و ابروهای خود را با شوینده مخصوص بشویید.
  • بعد از شستشو نباید ابروها را با فشار و به محکمی خشک کنید.
  • بعد از حدود سه تا هفت روز، پوسته هایی که روی ابروها ایجاد شده­اند، شروع به ریزش می کنند و احتمالاً کمی قرمزی مشاهده کنید.
  • پس از روز دوم کاشت ابرو، بیمار باید هر روز دو بار ناحیه موردنظر را به آرامی شستشو دهد. این کار از پوسته پوسته شدن پوست و ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.
  • حداقل تا چند هفته پس از کاشت ابرو از ورزش یا انجام فعالیت‌های سنگین اِجتناب کنید. ورزش و فعالیت سنگین باعث درد و تورم می‌شود. اما انجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی بعد از کاشت ابرو مفید است.
  • مصرف سیگار و سایر دخانیات را تا حدود ۳ هفته بعد از عمل ترک کنید. مصرف مشروبات الکی نیز باعث کاهش میزان اثربخشی دارو‌های بی‌حسی می‌شود. بنابراین، از نوشیدن الکل بعد از عمل اِجتناب کنید.
  • بیمار باید بعد از عمل، از مصرف هر گونه دارو‌های استروئیدی و کرم‌های کورتیزون خودداری کند تا دچار خونریزی نشود.
  • یک رژیم غذایی مغذی می‌تواند به حفظ سلامت ابروهای جدید شما پس از جراحی کاشت ابرو کمک کند. در رژیم غذایی‌تان، مواد غذایی مانند ماهی سالمون، تن و قزل آلا را بگنجانید. همچنین، گردو به دلیل داشتن ویتامین، بیوتین و اسید چرب به محافظت از ابروها در برابر آسیب کمک می‌کند.
  • در صورت امکان در ماه اول پس از کاشت موی ابرو نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید 
  • روز‌ اول بعد از کاشت، نباید ابروها را شستشو دهید. از روز دوم به بعد می‌توانید ابروها را به آرامی بشویید.
  • به منظور بهبودی سریع‌تر بعد از کاشت ابرو، باید مصرف مکمل‌هایی حاوی ویتامین را در برنامه‌تان قرار دهید.
  • برای بهبودی زودتر، دو روز اول بعد از جراحی باید استراحت کنید. بلافاصله راه رفتن و‌ایستادن بعد از کاشت ابرو می‌تواند منجر به تورم شود.
  • پس از کاشت ابرو باید به میزان کافی آب بنوشید. بدن‌تان باید بعد از عمل هیدراته بماند.

چگونه بعد از کاشت، ابروها را سالم نگه داریم؟

گاهی، اوقات ریزش ابروها به دلیل علت افزایش سن، سایر عوامل ژنتیکی و عادات روزانه رخ می‌دهد. برای حفظ سلامت ابروها بعد از کاشت، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • سطح ویتامین و مواد معدنی موجود در بدن‌تان را با انجام آزمایش­های دوره­ای بررسی کنید.
  • مواد مغذی، ویتامین‌ها و مکمل­ها را طبق توصیه متخصص مصرف کنید.
  • سعی کنید که زیاد از محصولات آرایشی برای ابروها استفاده نکنید تا دچار آسیب نشوند.
  • به توصیه‌های ارائه شده توسط پزشک و تکنیک‌های مراقبتی بعد از کاشت ابرو توجه داشته باشید.

روش کاشت ابرو؛ مراقبت بعد از کاشت و بهبودی سریع

کاشت ابرو، نوعی روش غیرتهاجمی است که با استفاده از فولیکول‌های موی خود فرد صورت می‌گیرد. حدود ۴ الی ۸ ساعت زمان برای انجام جراحی کاشت ابرو نیاز است. بعد از کاشت، بخیه و اسکار روی پوست ابرو دیده نخواهد شد. فاکتور‌هایی مانند سن، میزان کم پشتی، روش کاشت و جنس ابرو بر میزان اثربخشی این روش تأثیرگذار و تعیین تعداد جلسات کاشت نقش دارند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو که باید بدانید

به منظور بهبودی سریع بعد از کاشت، پزشک به بیمار توصیه‌هایی ارائه می‌دهد. اگر به تمام این توصیه‌ها عمل کنید، جراحی کاشت ابرو با موفقیت انجام می‌شود. در واقع، افرادی که به نکات مراقبتی بعد از عمل توجه می‌کنند، بهبودی سریع‌تری را تجربه می‌کنند. از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو می‌توان به ترک دخانیات و الکل، عدم انجام ورزش‌های سنگین، اِجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف مکمل و غذا‌های حاوی ویتامین و نوشیدن آب کافی اشاره کرد. اگر به تازگی جراحی کاشت ابرو را انجام داده‌اید، روش‌های مراقبتی ذکر شده در این مطلب را در نظر بگیرید.

کلینیک کاشت مو کوروش برای دریافت مشاوره تخـــــــصصی ودریافت ٢ میلیون تومان تخفیف آنی شماره تماس خود را قرار داده تا با شما در کوتــــــاه ترین زمان ممکن تماس بگــیریم.

شرایط پرداخـــت آسان، ضمانت نامه کتبی مادام العمر و اقامت رایگان

برای مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج