۱۳۷۱۹۳۷
۱۰۴۹
۱۰۴۹
پ

سرسره بازی شیخ جنجالی مسجد الحرام

انتشار ویدئویی از سرسره بازی امام جماعت سابق مسجد الحرام خبرساز شده است.

فرارو: ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، شیخ عادل الکلبانی امام جماعت سابق مسجد الحرام را در حال انجام سرسره بازی در شهر طائف نشان می‌دهد.

شیخ عادل الکلبانی در این ویدئو روی صندلی فومی در بالاترین نقطه سرسره نشسته بود، در حالی که مردم او را هل می‌دادند تا به تدریج در جهت شیب دار سرسره از بالا به پایین پایین بیاید.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر‌های مختلفی درباره سرسره بازی شیخ الکلبانی بیان کردند و اشتیاق او برای لذت بردن از اوقاتش را ستایش کردند. برخی نیز معتقد بودند که این ویدئو نشان‌دهنده شخصیت شاد و اجتماعی شیخ است.

عادل بن سالم الکلبانی اولین امام جماعت آفریقایی ‌تبار مسجدالحرام محسوب می‌شد. این شیخ سیه‌ چرده که مانند بقیه امامان جماعت مکه، صاحب صوت و لحن است ابتدا به عنوان کارمند شرکت هواپیمایی سعودی در عربستان مشغول به کار شد، تا اینکه در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳ شمسی) در امتحان اداره اوقاف برای تصدی امامت جماعت قبول و به عنوان پیش‌نماز مسجد فرودگاه ریاض تعیین گردید.

وی پس از ۴ سال به عنوان امام جماعت مسجد جامع ملک خالد در شهر ریاض منصوب شد. کلبانی از شهریور سال ۱۳۸۷ از سوی پادشاه وقت سعودی به امامت جمعه و جماعت مسجدالحرام در شهر مقدس مکه منصوب شد.

الکلبانی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۸۸ با شبکه بی بی سی به شیعیان عربستان حمله کرد و گفت: در حالی که شیعیان بیشتر از حقشان را دریافت کرده ‌اند، دائما از وضعیت موجود شکایت می ‌کنند.

وی همچنین به تکفیر شیعیان که به زعم وی مقدسات اسلامی را مورد توهین قرار می ‌دهند، پرداخت. امام جماعت سابق مسجد الحرام مدتی بعد اعلام کرد که دیگر قائل به تکفیر شیعیان نیست.

شیخ عادل الکلبانی در بسیاری از فعالیت‌های تبلیغی در سراسر عربستان سعودی شرکت کرد، علاوه بر سخنرانی‌های موعظه‌ای فراوان، وی همچنین در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی از طریق شبکه‌های متعددی مانند الاخباریه و العربیه شرکت کرد.

او در سال ۲۰۱۰ در یکی از رسانه‌ها آواز و آلات موسیقی را جایز اعلام کرد و گفت که هیچ دلیلی مبنی بر منع آن وجود ندارد. این اظهارات منجر به لشکرکشی بسیاری از وعاظ سعودی علیه وی شد که بارزترین آن‌ها مفتی اعظم عربستان و صالح اللحیدان بود.

سرسره بازی شیخ جنجالی مسجد الحرام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج