اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۲۱۲۸
۲۳۷۱
۲۳۷۱
پ

بایدن از اقدام نظامی شدید علیه ایران ممانعت کرد!

نیویورک‌تایمز در گزارشی به چالش‌های جو بیدن در جنگ اخیر غزه پرداخته و مدعی شده است جو بایدن برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با ایران تمهیداتی در نظر گرفته است.

اقتصادنیوز: نیویورک‌تایمز در گزارشی به چالش‌های جو بیدن در جنگ اخیر غزه پرداخته و مدعی شده است جو بایدن برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با ایران تمهیداتی در نظر گرفته است.

نیویرک‌تایمز مدعی شده نگرانی از بابت درگیری با ایران باعث شد که رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد بمباران شدید سوریه را نپذیرد.

 مقامات پنتاگون روز یک‌شنبه اعلام کردند که ایالات متحده اواخر روز یک‌شنبه در تلافی حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی، دور جدیدی از حملات هوایی را علیه تأسیسات مورد استفاده نیروهای مقاومت در شرق سوریه انجام داد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات به احتمال زیاد باعث کشته یا زخمی شدن تعداد نامشخصی از افراد حاضر در این مکان‌ها شده است.

به نظر می رسد که این حملات هوایی تشدید تنشی از سوی دولت بایدن باشد، که قبلاً دو مجموعه حمله را انجام داده بود که به ادعای مقامات آمریکایی، برای بازدارندگی علیه نیروهای مقاومت و حامیانشان در سوریه و عراق بود. مقامات آمریکایی گفته بودند که حملات قبلی تلفات مشخصی نداشته است.

اکوایران در ادامه ترجمه این متن اورده است: مقامات آمریکایی گفته‌اند که یکشنبه شب، جت‌های جنگنده F-۱۵E نیروی هوایی این کشور چندین ساختمان در البوکمال مورد استفاده برای آموزش، لجستیک و ذخیره مهمات و همچنین یک خانه امن در میادین که به عنوان مقر فرماندهی استفاده می‌شد را مورد حمله قرار دادند. این حملات تنها چهار روز پس از آن انجام شد که جنگنده‌های آمریکایی به یک انبار مهمات در شرق سوریه حمله کردند. 

مقامات آمریکایی نیروهای مقاومت را به حملات روزانه موشکی و پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه متهم می‌کنند.

با این حال، به نوشته نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در هفته‌های اخیر گزینه‌های حملات و بمباران سنگین‌تر و تهاجمی‌تر پیشنهادی پنتاگون را به دلیل هراس از ایجاد درگیری گسترده‌تر با ایران رد کرده بود. منتقدان جمهوری‌خواه بایدن در کنگره مدعی‌اند که واکنش محدود کاخ سفید تنها باعث حملات مکرر و خطرناک‌تر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه شده است. اما پنتاگون و دیگر مقامات دولت بایدن این انتقاد را روز یک‌شنبه رد کردند و گفتند که هدف از حملات هوایی اخیر آمریکا برای مختل کردن فعالیت نیروهای مقاومت و به خطر انداختن پرسنل آن‌ها بود، و نه فقط هدف گرفتن مهمات یا ساختمان‌های آنها.

لوید جی آستین سوم وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد و او اقدامات امروز را برای روشن کردن این موضوع هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.»  وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در سئول بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده به انجام اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای خود ادامه خواهد داد.

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کردi که از ۱۷ اکتبر حداقل ۴۸ حمله علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته و حداقل ۵۶ نظامی آمریکایی زخمی شده اند. حدود نیمی از آنها دچار آسیب های مغزی شدند و دو نفر مجبور شدند برای درمان به بیمارستان نظامی لنداستول در آلمان منتقل شوند.

ایالات متحده ۲۵۰۰ سرباز در عراق و ۹۰۰ سرباز در سوریه دارد که عمدتاً برای کمک به نیروهای محلی در مبارزه با بقایای دولت اسلامی هستند.

از زمان حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، ایالات متحده دارایی‌های نظامی قابل توجهی را به خاورمیانه منتقل کرده است تا به زعم خود از جنگ گسترده منطقه‌ای جلوگیری کند که می‌تواند پای نیروهای ایالات متحده را به درگیری‌های بزرگ بکشاند.

آمریکا یک ناو هواپیمابر را در شرق دریای مدیترانه در نزدیکی اسرائیل مستقر کرده و یک ناو هواپیمابر اخیراً دریای سرخ را ترک کرده و به سمت دریای عرب در حرکت است. پنتاگون همچنین ده‌ها هواپیمای جنگی اضافی را به منطقه خلیج فارس و همچنین سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت و سایر پدافند هوایی را به چندین کشور خلیج فارس برای محافظت از نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه ارسال کرده است. این پدافندها به ادعای واشنگتن تاکنون عمدتاً در از بین بردن تهدیدهای وارده برای پرسنل نظامی آمریکایی موفق بوده است، اما مقامات نظامی ایالات متحده می‌گویند که نیروها خوش شانس بوده‌اند که با افزایش حملات، تلفات جانی نداده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج