اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۲۷۱۹
۵ نظر
۲۶۲۴
۵ نظر
۲۶۲۴
پ

در اقدامی کم‌سابقه آمار بازدید برنامه‌های تلویزیون منتشر شد

روابط عمومی معاونت سیما در اقدامی کم‌سابقه آمار بازدید برنامه‌های تلویزیون در تلوبیون را منتشر کرد

ایسنا نوشت:روابط عمومی معاونت سیما در اقدامی کم‌سابقه آمار بازدید برنامه‌های تلویزیون در تلوبیون را منتشر کرد.

روز سه‌شنبه ـ ۲۳ آبان ماه ـ سایت روابط عمومی معاونت سیما در گزارشی از جذب ۶ میلیون بازدید توسط برنامه «پاورقی» در پلتفرم تلوبیون خبر داد و این برنامه را به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیونی در تلوبیون معرفی کرد.

در این گزارش همچنین از «محرمانه» به عنوان پربازدیدترین سریال و از «شهروند و مافیا» و «خودمونی» به عنوان دومین و سومین برنامه پربازدید غیرنمایشی در جایگاه‌های بعد از «پاورقی» نام برده شده بود.

این گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما که البته ساعتی قبل از آن در پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه دو (شبکه پخش‌کننده «پاورقی») منتشر شده بود، از سوی روابط عمومی پلتفرم تلوبیون منتشر نشد. و البته مدتی است آمار بازدیدهای برنامه‌ها و سریال‌ها در تلوبیون، از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان جایگزینی برای آمارهای رسمی مرکز تحقیقات صداوسیما استفاده می‌شود.

استناد به این آمار به جای نتایج نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات، به این علت است که نتایج نظرسنجی‌ها که در سال‌های اخیر بسیار اندک و کم‌شمار به انتشار عمومی رسیده، به ندرت و به صورت گزینشی در دسترس خبرنگاران قرار می‌گیرد و به نوعی می‌توان گفت رسانه‌ها به ناچار از آمارهای تلوبیون استفاده می‌کنند.

این در حالی است که معاونت سیما طبعا از بخش‌های اصلی سازمان صداوسیما به شمار می‌رود که به آمارهای جامع از میزان بیننده و رضایتمندی از محصولات مختلف تلویزیونی دسترسی دارد و توقع افکار عمومی از روابط عمومی، نه استناد به آمارهای تلوبیون، بلکه استناد به نتایج رسمی نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی است.

آمار بازدید برنامه‌ها و سریال‌ها در تلوبیون البته یک ایراد اساسی نیز دارد. این پلتفرم با وجود استفاده قابل توجه کاربران علاقمند به برنامه‌های تلویزیونی، تنها در دسترس افرادی قرار دارد که مهارت و امکان استفاده از اینترنت را داشته باشند.

بنابراین آمارهای تلوبیون اگرچه همچنان در شرایط غیبت آمارهای رسمی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، برای رسانه‌ها اصطلاحا «کارراه‌انداز» است، اما جای آمارهای رسمی حاصل از نظرسنجی‌های علمی را نمی‌گیرد و از زیرمجموعه‌های سازمان صداوسیما نیز این انتظار نمی‌رود که به آمارهای غیررسمی تلوبیون استناد کنند.

در نهایت همچنان این انتقاد به مدیران ارشد رسانه ملی وارد است که چرا طی دو سال اخیر، به ندرت دست به انتشار نتایج نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان زده‌اند و آمارهای آن را که از گوشه و کنار خبر می‌رسد طی این مدت مطابق روال منظم گذشته، تهیه شده و در اختیار مدیران قرار گرفته، پنهان کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۱۲۳۴۰۰

      کلا بری دو نیمه فوتبال روشن میکنم .

    • ناشناس

      فقط مسابقه کهکشان شبکه پنج جالب بود

    • مهسا امینی

      به اجبار فقط بخاطر لیگ برتر فوتبال تی وی میلی نگاه میکنم... سالهاس آنتن خونه مردم افتاده اونور آب، صدا سیما خودش زده به خواب...

    • ناشناس

      در به در به دتبال يه برنامه بدرد بخور اما...

    • ناشناس

      مگه ایران هم صداوسیما داره ما که تلویزیون داخلی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج