۱۳۷۲۸۷۰
۸۴۹
۸۴۹
پ

تعجب یک اقتصاددان از تناقض در آمارهای دولت رئیسی

یک کارشناس اقتصادی گفت که من تعجب می‌کنم که می‌گویند کسری بودجه به خاطر عدم تحقق درآمدهای نفتی باشد، چون از آن طرف ادعا می‌کنند که فروش نفت افزایش پیدا کرده و قیمت نفت هم به دلیل جنگ اوکراین و جنگ غزه افزایش یافته است. بنابراین چه دلیلی دارد که پیش‌بینی‌شان از درآمد ارزی و نفتی تحقق پیدا نکند.

خبر آنلاین: یک کارشناس اقتصادی گفت که من تعجب می‌کنم که می‌گویند کسری بودجه به خاطر عدم تحقق درآمدهای نفتی باشد، چون از آن طرف ادعا می‌کنند که فروش نفت افزایش پیدا کرده و قیمت نفت هم به دلیل جنگ اوکراین و جنگ غزه افزایش یافته است. بنابراین چه دلیلی دارد که پیش‌بینی‌شان از درآمد ارزی و نفتی تحقق پیدا نکند.

تعجب یک اقتصاددان از تناقض در آمارهای دولت رئیسی

احمد حاتمی‌یزدی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به اظهارنظر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه که اخیرا اعلام کرده ۳۰ درصد از منابع بودجه سال‌جاری تحقق پیدا نکرده است، اظهار داشت: تنها کاری که به طور معمول دولت بلد است، این است که نقدینگی را افزایش دهد؛ این‌که پول بدون پشتوانه و بدون ضوابط اقتصادی معمول چاپ کنند، در نتیجه تورم وحشتناکی را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: من تعجب می‌کنم که می‌گویند کسری بودجه به خاطر عدم تحقق درآمدهای نفتی باشد، چون از آن طرف ادعا می‌کنند که فروش نفت افزایش پیدا کرده و قیمت نفت هم به دلیل جنگ اوکراین و جنگ غزه افزایش یافته است. بنابراین چه دلیلی دارد که پیش‌بینی‌شان از درآمد ارزی و نفتی تحقق پیدا نکند.

حاتمی‌یزدی تصریح کرد: حرف‌ها با هم تناقض دارد؛ یعنی تناقض در گزارش‌هایی که بخش‌های مختلف دولت می‌دهند، مشاهده می‌شود. وی عنوان کرد: این نشان می‌دهد که هزینه‌هایی وجود دارد؛ مقدار زیادی هزینه‌های خارج از کشور می‌کنند و بخشی هم هزینه‌های غیرضروری در داخل کشور است. در واقع به فکر رفاه مردم و کنترل تورم نیستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج