۱۳۷۳۷۸۶
۱۱۰۵
۱۱۰۵
پ

آقای خواننده: بزرگترین ریسک زندگی‌ام را نزد استاد شجریان انجام دادم!

وحید تاج، در برنامه «شبی با موسیقی» به بیان یک خاطره از محمدرضا شجریان پرداخت و درباره یکی از بزرگترین ریسک‌های زندگیش؛ یعنی خواندن آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری مقابل شجریان صحبت کرد.

ایسنا: وحید تاج، در برنامه «شبی با موسیقی» به بیان یک خاطره از محمدرضا شجریان پرداخت و درباره یکی از بزرگترین ریسک‌های زندگیش؛ یعنی خواندن آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری مقابل شجریان صحبت کرد. 

در این برنامه وحید تاج در ابتدای سخنانش از آغاز علاقه‌اش به موسیقی و نقش خانواده در تربیت گوش فرزندان و گرایش آنها به موسیقی درست، صحبت کرد.

تاج در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان فرزندان را به موسیقی ایرانی و آواز علاقمند کرد، گفت: اگر محیط خانوادگی برای شنیدن موسیقی ایرانی مساعد باشد فرزندان نیز در این محیط به موسیقی و آواز ایرانی علاقمند می‌شوند. 

تاج در ادامه خاطراتی از کارگاه آواز استاد محمدرضا شجریان بیان کرد و گفت: بزرگترین ریسک زندگی‌ام را روز امتحان نزد استاد شجریان انجام دادم. بیست و شش ساله بودم و آن روزها چند ماهی بود روی آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری تمرین می‌کردم. روزی که در حضور چهارصد نفر از رقیبان قصد داشتم مقابل استاد شجریان امتحان دهم، در یک لحظه تصمیم گرفتم آواز ابوعطای قمرالملوک وزیری را بخوانم. 

آقای خواننده: بزرگترین ریسک زندگی‌ام را نزد استاد شجریان انجام دادم!

این خواننده موسیقی ایرانی افزود: آن لحظه چنان تحت فشار روحی قرار گرفتم که عضلات بدنم درد گرفت ولی توانستم آن آواز را با تحریرهای پیچیده‌اش جلوی استاد شجریان بخوانم و خوشبختانه موفق بودم و این کلید ورودم به کارگاه استاد شجریان بود که حدود ۱۰ سال ادامه داشت.

این آوازخوان موسیقی ایرانی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش آواز در کنسرت‌هایش گفت: آواز رکن اصلی خوانندگی موسیقی ایرانی است. من همواره در کنسرت‌هایم سعی کرده‌ام بخش قابل توجهی را به آواز اختصاص دهم و برای آن وقت می‌گذارم و آواز آن را متناسب با حال و هوایم بر طراحی می‌کنم. 

وی افزود: این تصور پیش آمده که مخاطب حوصله آواز ندارد و فقط به دنبال شنیدن تصنیف است. چند سال پیش در یک کنسرت خارج از کشور فقط تصنیف اجرا کردم. جالب است چند مخاطب بعد از برنامه گفتند چرا آواز نخواندید چون آمده بودیم آواز شما را بشنویم. از همانجا تصمیم گرفتم هرگز آواز را در کنسرت هایم حذف نکنم. 

وحید تاج در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ماندگاری یک هنرمند در اذهان مردم گفت: نمی‌توان فقط به یک یا دو مولفه برای رمز و راز ماندگاری هنرمندان در ذهن مردم اشاره کرد. راه رفتن در مسیر درست موسیقی، مردمداری، فروتنی و به قول حافظ «صد نکته غیر حسن» باید در کنار هم جمع شود تا یک هنرمند در ذهن‌ها ماندگار شود.

دومین نشست «شبی با موسیقی» به یادمان زنده یاد استاد لیلی افشار اختصاص دارد که روز جمعه ۱۷ آذر ماه ساعت ۱۸ در کافه کتاب یافا با توسط مجله تصویری همنوا برگزار می‌شود. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج