۱۳۷۳۹۱۴
۲ نظر
۴۷۶
۲ نظر
۴۷۶
پ

شکایت ها از احمدی نژاد به کجا رسید؟

اسحاق جهانگیری در پی شکایت محمدباقر قالیباف به حبس محکوم شده است، این خبری بود که روز گذشته به سرخط رسانه ها آمد

خبرآنلاین: اسحاق جهانگیری در پی شکایت محمدباقر قالیباف به حبس محکوم شده است، این خبری بود که روز گذشته به سرخط رسانه ها آمد.

 اسحاق جهانگیری، معاون اول در دولت حسن روحانی در پی شکایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده است و ماجرای این شکایت به مناظره‌های اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برمی‌گردد. جهانگیری پس از ۶ سال با اتهام وارد کردن افترا به قالیباف با عناوینی همچون «تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی» با رای قطعی دادگاه به یک سال زندان محکوم شده است.

اما ماجرا چه بود؟

اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان مناظره سوم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶، گفته بود: «قالیباف در دوره شهرداری تهران، ۲,۲۰۰ میلیارد تومان از املاک شهر را بخشیده، آپارتمان ۱۰ میلیارد تومانی را با دو میلیارد تومان واگذار کرده و در امور نمایندگان مجلس و شورای شهر مداخله و اعمال نفوذ کرده است.»

معاون اول دولت حسن روحانی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفته بود که قالیباف مانع از تحقیق و تفحص مجلس در خصوص شورای شهر شده و افشاگر علیه شورای شهر را زندانی کرده یا موجب بروز تخلفات گسترده حول‌وحوش بانک‌های اطراف شهرداری شده و سهام برخی بانک‌ها را به یک مفسد اقتصادی منتقل کرده است.

اعلام این موارد از سوی جهانگیری اکنون سبب دریافت حکم حبس شده است هرچند که سرورالسادات مقیمی، وکیل اسحاق جهانگیری به این محکومیت واکنش نشان داد و گفت: اگرچه رای صادره بدوی بوده و ما در فرصت قانونی با مستندات کافی به آن اعتراض خواهیم کرد لکن متاسفانه برخلاف مر قانون و ممنوعیت صریح قانونی مفاد رای غیرقطعی از ناحیه برخی خبرگزاری ها منتشر شده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه جهانگیری در حالی به دلیل اظهاراتش در مناظره های انتخاباتی محکوم شده است که حافظه تاریخی و سیاسی کشور فراموش نکرده محمود احمدی نژاد در جریان مناظره های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ اتهامات فراوانی به چهره های شاخص کشور مطرح کرد، برخی همچون خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی و محسن صفایی فراهانی هم علیه او شکایت کردند اما این شکایت ها یا نتیجه ای نداشت یا رای آن رسانه ای نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دقیقا چون دولت سایه می خواهد جلوی حضور یاران مردم را بگیرد

    • ناشناس

      چون حرفهای احمدی نژاد راست بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج