اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۴۱۱۱
۱۴ نظر
۶۳۰۳
۱۴ نظر
۶۳۰۳
پ

چیزی که ثابت می‌کند خون کارکنان دولت رنگین‌تر از کارگران است

چندین ماه است که موضوع معیشت و مشکلات کاهش قدرت خرید کارگران و لزوم ترمیم مزدی، به محل مناقشه بین کارگران و دولت تبدیل شده است.

توسعه ایرانی: چندین ماه است که موضوع معیشت و مشکلات کاهش قدرت خرید کارگران و لزوم ترمیم مزدی، به محل مناقشه بین کارگران و دولت تبدیل شده است.

طبق گفته‌های اعضای کارگری شورای عالی کار، در جریان افزایش مزد ۱۴۰۲ و پس از مخالفت نمایندگان کارگران با افزایش ۲۷ درصدی حداقل مزد، وزیر کار قول داد در صورتی‌که دستمزد کارمندان افزایش یابد دستمزد کارگران نیز افزایش یابد. با این حال در جلسه هشتم آبان ماه سال جاری شورای عالی کار، برخلاف نظر نمایندگان کارگران، بررسی و ترمیم مزدی انجام نشد.

چیزی که ثابت می‌کند خون کارکنان دولت رنگین‌تر از کارگران است

این در حالی‌ست که پانزدهم آبان ماه «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ابلاغیه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی، ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد. بر این اساس کارکنان دولت در هر یک از مناسبت‌های مذهبی عید سعید مبعث، ماه مبارک رمضان، عید سعید غدیرخم و عید سعید قربان یک میلیون تومان هدیه خواهند گرفت.

به اعتقاد فعالان کارگری، ابلاغیه رئیس سازمان اداری و استخدامی مبنی بر پاداش یک میلیونی، مصداق افزایش حقوق کارمندان است. اکنون نمایندگان کارگری انتظار دارند که در جلسه پایان آبان ماه بحث ترمیم مزد بررسی شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با مصوبه دولت نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال می‌شود و براساس همین ابلاغیه، نمایندگان کارگری قصد پیگیری وعده وزیر کار برای ترمیم حقوق کارگران را دارند

پاداش یک  میلیونی کارمندان مصداق افزایش حقوق است

«هادی ابوی» نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به ابلاغ اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزان یک میلیون تومان برای مناسبت‌های مذهبی گفت: در جلسه شورای عالی کار که روز دوشنبه (29 آبان ماه) برگزار خواهد شد، درباره این ابلاغیه و تعمیم آن به جامعه کارگری گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در نشست قبلی شورای عالی کار که پیش از انتشار این ابلاغیه برگزار شد، ما درباره نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال 1402 کارمندان و بازنشستگان دولت، بحث و گفت‌وگو کردیم که آیا این اصلاحیه مصداق افزایش حقوق کارمندان است یا نه؟ اما در نشست بعدی حتماً این ابلاغیه را نیز مطرح خواهیم کرد.

بر اساس ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی، کارکنان دولت در هر یک از مناسبت‌های مذهبی عید مبعث، ماه رمضان، عید غدیرخم و عید قربان یک میلیون تومان هدیه خواهند گرفت

ابوی اظهار کرد: ماحصل نشست قبلی شورای عالی کار این بود که تا جلسه بعدی شورا، یک جلسه هماهنگی برگزار شود که طرف کارگری پیشنهاد کرد این جلسه در قالب کمیته مزد برگزار شود چرا که هر سال در این موقع مذاکرات تعیین دستمزد سال آینده در دستور کار این کمیته قرار می‌گیرد و این کمیته نیز باید فعال شود.

مصوبه دولت، نه افزایش حقوق بلکه جابه‌جایی است

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی شرکای اجتماعی، در هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: از نظر نمایندگان کارگری، نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال 1402 کارمندان و بازنشستگان دولت، مصداق افزایش حقوق است اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتقاد داشت که با این مصوبه فقط جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گیرد و دریافتی کارکنان تغییری نمی‌کند.

ابوی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با همین مصوبه هم نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال می‌شود و بر اساس همین نامه، قصد پیگیری وعده وزیر کار برای ترمیم حقوق کارگران را داشتیم که بعد از آن، ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی برای پاداش یکی میلیون تومانی کارمندان دولت برای مناسبت‌های مذهبی منتشر شد و اکنون به استناد هر دو مورد برای ترمیم دستمزد تلاش خواهیم کرد.

ابوی با تأکید بر اینکه کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: وزیر کار قول داده به امضای خود در مصوبه 1402 درباره اینکه اگر حقوق کارمندان افزایش یابد، حقوق کارگران هم افزایش می‌یابد عمل کند اما تاکنون درباره اینکه آیا این پاداش‌ها مصداق افزایش حقوق است یا خیر، به توافق نرسیده‌ایم.

دولتی که به دستور جلسه هم پایبند نمی‌ماند

هر چند ابوی از بررسی موضوع ترمیم دستمزد کارگران در جلسه روز دوشنبه شورای عالی کار خبر می‌دهد اما اخبار نشان می‌دهد که دستور این جلسه نیز چراغ خاموش عوض شده است.

طبق این گزارش، اعضای کارگری شورای عالی کار از دریافت دعوتنامه برگزاری نشست سه‌جانبه این شورا خبر دادند اما در دعوتنامه‌ای که اعضای کارگری دریافت کرده‌اند، موضوع اصلی جلسه «رسیدگی به مسأله مسکن کارگری» عنوان شده است در حالی‌که در نشست پیشین شورای عالی کار، وزیر کار قول داده بود که در نشست بعدی به بحث ترمیم دستمزد پرداخته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام..

      اف به این عدالت که ازش حرف میزنید..متاسفم

    • بدون نام..

      اف به عدالت کشور.

    • مهدی

      شما سرکارتون به اداره کار بیفته یا اقایون و خانوم ها تو جلسه مشغول تعریف خاطرات کاری هستن یا وقت نماز و نهار هست یا صبحونه ، حقوق اداره کار هم بهشون مزه خوب داده دیگه زحمت کاغذ بازی و پاسکاری به اداره جات دیگه هم به خودشون نمیدن

    • ناشناس

      کو پولی که برا مناسبت ب کارمند بدبخت دادن ..دیروز روز پرستار بود یک ریال ندادن

    • ناشناس

      دوست عزیز مگر خبر نداری که تمام نور چشمی‌ها در دولت استخدام می‌شوند

    • وقتی که کارگرا سه چهار برابر کارمندا عیدی میگیرن خونشون رنگین تره؟!

    • hamid

      کارگر تو ایران یعنی بدبخت تمام

    • ناشناس

      کارگر همیشه بی یار و مظلوم

    • ناشناس

      حقوق وزارت کاری سال 1402 را بدهید آقای وزیر و بگوئید با این حقوق یکسال سر کند

    • ناشناس

      کلا میشه ده میلیون در سال. اینم حساب کنید کارمندا اکثرادتحصیلات بالاتر و ازمون استخدامی رو گذروندند

    • ناشناس

      کارگر حقوقش خوبه . الان در یزد در شرکتهای فولاد و گندله سازی حقوق زیر 20 میلیون نیست . مدیران همه بالای صد میلیون

    • امید

      من کارمنددولت هستم وکارم تخصصی ومهندسی هست.
      هیچکدوم ازمصوباتی که شماونمایندگی کارگری اعلام میکنین تاحالانگرفتیم.همش دروغه ونمیدونم این مصوبات ازکجامیادکه اصلااجرانمیشه

    • امید

      من کارمنددولت هستم وکارم تخصصی ومهندسی هست.
      هیچکدوم ازمصوباتی که شماونمایندگی کارگری اعلام میکنین تاحالانگرفتیم.همش دروغه ونمیدونم این مصوبات ازکجامیادکه اصلااجرانمیشه

    • خواهر

      هر کی هوای بچه خودش رو داره دولت هم حقوق کارمندای خودش رو میبره بالا چی کار به کارگری داره که از صبح تا شب باید جون بکنه اخرش هم کم میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج