adexo3
۱۳۷۶۹۸۲
۷ نظر
۲۹۱۳
۷ نظر
۲۹۱۳
پ

پیشنهاد یک روز ملی جدید و باور نکردنی که حسابی خبرساز شد!

دبیر شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از فضاسازی ها درباره ثبت روزهای ملی گفت: در چهارشنبه سوری چیزی جز ضرب و شتم، حوادث ناگوار و آتش سوز شاهد نیستیم و همین امر سبب می‌شود تا فرهنگ چهارشنبه سوری از بین برود. ما برای چهارشنبه آخر سال، یک مناسبت و فرهنگی را به آن اضافه کردیم با عنوان فرهنگ همسایه داری.

مهر: سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: با ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین یک تقویم مستقل از تقویم رسمی کشور هستیم. این امر با همکاری اصناف بنا به تقویم حرف، مشاغل و اصناف در حال انجام است؛ از آنجا که هر شهروندی شغل، حرفه و کسب و کاری دارد، بر آن بودیم تا یک روز هم به شغل این شهروند توجه شود و اخلاق حرفه‌ای او و مسئولیت اجتماعی اش در قبال جامعه مورد بازخوانی قرار بگیرد. حتی حرفه‌هایی که ممکن است تعداد کمی از افراد به آن اشتغال داشته باشند، اما آن حرفه در این تقویم نامگذاری می‌شود. در این زمینه می‌توان به حرفه سراجان و حرفه لوازم خانگی اشاره کرد.

پیشنهاد یک روز ملی جدید و باور نکردنی که حسابی خبرساز شد!

وی افزود : یکی از شغل‌هایی که کمتر شاهد اشتغال آن از سوی شهروندان هستیم، شغل لنگ سازی بوده که حتی این شغل ثبت جهانی شده است و اگر این روند کنونی ادامه یابد، در سال‌های آینده هیچ ایرانی لنگ سازی نخواهیم داشت. چرا نباید تا کنون به شغل لنگ سازی به عنوان یک صنعت هنر چند هزارساله جنوب ایرانی توجه می‌کردیم؟

اشاعه خبر حذف شب یلدا از تقویم ملی یک شیطنت رسانه‌ای است

امامی با اشاره به جزئیات نامگذاری روز ۳۰ آذر به عنوان آخرین روز از فصل پاییز گفت: از سال‌ها پیش در شورای فرهنگ عمومی آخرین روز از فصل پاییز را به نام شب یلدا نامگذاری شده است. پیشنهاداتی به شورا رسید که در این راستا شاهد موافقان و مخالفانی در صحن شورا بودیم تا با توجه به چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهایی که در حوزه فرهنگ خانواده داریم، روزی را به منظور ترویج فرهنگ میهمانی و ارتباط با خویشاوندان داشته باشیم. به همین دلیل هیچ روز و مناسبتی بهتر از شب یلدا را نیافتیم.

وی افزود: این مسأله مبنی بر اینکه در یک روز از سال شاهد مناسبت‌های مختلفی بودیم، یک عرف است و منافاتی با یکدیگر ندارد. برای مثال در روز ۱۳ آبان شاهد چهار مناسبت هستیم و هیچکدام از مناسبت‌ها در دیگری تناقضی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل آخرین روز از فصل پاییز را علاوه بر آنکه بنام شب یلدا نامگذاری نامگذاری شده به نام روز ترویج فرهنگ میهمانی در تقویم ملی ثبت شده است. یعنی مناسبت شب یلدا از تقویم ملی حذف نشده بلکه روز ترویج فرهنگ میهمانی در کنار این روز در تقویم ملی ثبت شده است.

روز تکریم همسایگان در کنار روز چهارشنبه سوری در تقویم ملی ثبت شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: نخستین بار در جهوری اسلامی ایرانی، شورای فرهنگ عمومی در قالب بیانیه راهبردی در خصوص چهارشنبه سوری با مردم صحبت کرد و در آن بیانیه توضیح داد که چهارشنبه سوری اصالتاً به عنوان یک آئین ایرانی و ارزشمند، در کشاکش زمان بعضاً مورد سوءاستفاده یا گاهی مورد دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. وظیفه نظام فرهنگی این است که آن اصالت‌های چهارشنبه سوری را احیا کند و اجازه ندهد که چهارشنبه سوری تبدیل به یک خاطره منفی در حافظه ما شود و بعضاً رسانه‌ها مجبور هستند که این را ترویج کنند. برای مثال رسانه‌ها تنها اخبار حوادث را در چهارشنبه سوری منتقل می‌دهند. با این اوصاف خاطره یک کودک هشت ساله امروز در ایران از چهارشنبه سوری چه باید باشد؟

وی ادامه داد: در چهارشنبه سوری چیزی جز ضرب و شتم، حوادث ناگوار و آتش سوز شاهد نیستیم و همین امر سبب می‌شود تا فرهنگ چهارشنبه سوری از بین برود. ما برای چهارشنبه آخر سال، یک مناسبت و فرهنگی را به آن اضافه کردیم با عنوان فرهنگ همسایه داری.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خخخخ، لابد لنگی بوده!!!

    • ناشناس

      توباش تا ببین چقدر این چرندیات پا میگیره

    • ناشناس

      اره همه شایعه میکنندتو خوبی

    • ناشناس

      همه فهمیدن از نوروز چهارشنبه سوری یلدا خوشتون نمیاد

    • ناشناس

      کاخ سفید و میکی موس سفره هفت سین میذارند مسئولین نه چی میگی تو شایعه اس

    • ناشناس

      تقویم چرت ساختگی

    • ناشناس

      طرفداران تیم لنگ خوشحال میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج