۱۳۷۷۳۸۹
۱۵۴۳
۱۵۴۳
پ

تصاویر دیدنی از قدیمی‌ترین مترو دنیا

حتما تابه‌حال در مورد جاذبه‌های گردشگری روسیه و مسکو شنیده‌اید. با خرید بلیط مسکو از کاخ‌های زیبا و جذاب این شهر بازدید کنید.

دیجیاتو: حتما تابه‌حال در مورد جاذبه‌های گردشگری روسیه و مسکو شنیده‌اید. با خرید بلیط مسکو از کاخ‌های زیبا و جذاب این شهر بازدید کنید.

تصاویر دیدنی از قدیمی‌ترین مترو دنیا

حتما تابه‌حال در مورد جاذبه‌های گردشگری روسیه و مسکو شنیده‌اید. با خرید بلیط مسکو از کاخ‌های زیبا و جذاب این شهر بازدید کنید. اما جالب است بدانید مترو مسکو نیز، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر قدیمی است. این مترو غیر از این‌که از قدیمی‌ترین متروهای ساخته‌شده در دنیا است، با معماری و ویژگی‌های منحصربه‌فردش، از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با این مترو بیشتر آشنا شوید.

کاخ‌هایی برای مردم، نام دیگر مترو مسکو

متروی مسکو، به عنوان یکی از سیستم‌های حمل و نقل عمومی پرکاربرد در شهر مسکو، پایتخت روسیه، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های متروی جهان شناخته می‌شود. این سیستم حمل و نقل زیرزمینی برای مردم مسکو و گردشگران، مکانی اساسی برای دسترسی به نقاط مختلف شهر است. متروی مسکو در سال ۱۹۳۵ با افتتاح خط اول خود، به عنوان اولین شبکه متروی زیرزمینی در شهر مسکو و یکی از اولین شبکه‌های مترو در جهان آغاز به کار کرد. این پروژه بزرگ در دوران شوروی، زیر نظر استالین، توسط لازار کاگانویچ طراحی و اجرا شد. این مترو تحت عنوان "کاخ‌هایی برای مردم" ساخته شد و ایستگاه‌های مجلل که با هنرهای مختلف تزئیین شده‌اند، به خوبی معنای این نام را به رخ می‌کشند. در عین زیبایی و شکوه این مترو کاربردی هم هست، حتی یکی از شلوغ‌ترین متروهای دنیا هم به حساب می‌آید. در زمان شلوغی بالغ‌بر 8 میلیون نفر از این مترو برای جابجایی در سطح شهر مسکو استفاده می‌کنند. اگر بعد از تهیه بلیط مسکو قصد سفر در شهر راه دارید، استفاده از این مترو منحصربه‌فرد را فراموش نکنید.

خطوط، مسیرها و بلیط‌ها

در طول 461 کیلومتری این مترو، بیش‌از 250 ایستگاه در 17 خط مختلف قرار دارند. یکی از جدیدترین خط‌های این مترو، که در نقشه اولیه مترو نیز وجود داشت، به صورت یک حلقه کامل به طول 70 کیلومتر و 31 ایستگاه به تازگی افتتاح شده است تا سیستم پیچیده مترو مسکو را کامل کند. در مورد این حلقه، افسانه‌ی جالبی وجود دارد. گفته می‌شود استالین، به صورت اتفاقی لیوان قهوه خود را روی نقشه مترو قرار داده و این حلقه، که الان رنگ این خط مترو قهوه‌ای است، ایجاد شده و کسی جرات نداشته به استالین پر ابهت چیزی بگوید. در نتیجه این خط خاص و متفاوت بدون حرف و سخن ساخته شده است! هرچند احتمال واقعی‌بودن این موضوع خیلی کم است. در اصل این ساخت حلقه‌ای، یکی از نمادهای شهر مسکو است. این شهر از ابتدا برای ساختن حصار دور شهر، که اولین لایه آن همان کرملین معروف آن، حلقه‌ای ساخته شده و هربار برای توسعه شهر، یک حلقه جدید به شهر اضافه شده است. یک نکته جالب در مورد مترو این است که، اسم ایستگاه‌های که به خارج شهر می‌روند توسط گوینده زن و ایستگاه‌های که به سمت مرکز شهر می‌روند توسط گوینده مرد اعلام می‌شود. در خط حلقه‌ای هم، اگر در جهت عقربه‌ ساعت حرکت کنید صدای مرد، و اگر خلاف جهت عقربه ساعت حرکت کنید صدای زن می‌شنوید. در نتیجه اگر داخل مترو باشید می‌توانید از روی جنسیت صدای گوینده تشخیص بدهید که به کدام سمت حرکت می‌کنید.

تصاویر دیدنی از قدیمی‌ترین مترو دنیا

سفری در طول تاریخ

با توجه به اینکه ساخت این مترو از سال 1935 آغاز شده و تا سال‌های طولانی بعد ادامه داشته است، می‌توان روند تغییر هنر در طول تاریخ را، در این ایستگاه‌های باشکوه به خوبی دید. اگر بلیط مسکو را خریداری کرده‌اید، فرصت این سفر در تاریخ را از دست ندهید.

ایستگاه میدان انقلاب، گالری مجسمه‌های برنزی

این ایستگاه یکی از باشکوه‌ترین ایستگاه‌های این متروی منحصربه‎‌فرد است. این ایستگاه در سال 1938 افتتاح شد. ویژگی مهم این ایستگاه، 76 مجسمه برنزی به سبک واقع‌گرایی سوسیالیستی آن است. این مجسمه‌ها به صورت جفت جفت توسط ماتوی مانیزر، مجسمه‌ساز معروف روسی ساخته شده‌اند. این جفت‌ها به ترتیب، با به‌تصویرکشیدن اقشار مختلف جامعه اتحاد جماهیر شوروی، قصه تغییرات انقلاب را روایت می‌کنند. جالب است بدانید، در باور عمومی مردم، دست کشیدن به این مجسمه‌ها خوش‌شانسی می‌آورد. پس اگر بلیط مسکو را تهیه کرده‌اید و قرار است به این شهر سفر کنید، دستی به سر این مجسمه‌ها هم بکشید، شاید هم واقعا خوش‌شانسی آوردند!

ایستگاه Novoslobodskaya قدم زدن میان کلیسا

32 پنل شیشه‌های رنگی این ایستگاه، بیشتر از این‌که شبیه مترو باشد، حسی شبیه کلیسا دارد. 6 تا از این پنل‌ها داستان افراد با شغل‌های مختلف مثل موزیسن، کشاورز و معمار را به تصویر می‌کشد و باقی پنل‌ها، با اشکال هندسی، پترن‌ها و ستاره‌ها تزیین شده‌اند.

ایستگاه Kievskaya ادای احترام به سرزمین مادری

این ایستگاه تحت نظارت مستقیم نیکیتا خروشچف، یکی از رهبرهای شوروی ساخته شد. او که متولد اوکراین بود در ساخت این ایستگاه از هنر موزاییک و دکور الگانت استفاده کرد. این پنل‌های موزاییکی، داستان ارتباط روسیه و اوکراین را روایت می‌کنند.

ایستگاه Taganskaya و طاق‌هایی از قرون وسطی

طاق‌های مخروطی موجود در این ایستگاه ظاهر قرون وسطی خاصی ایجاد می‌کنند. پنل‌های این ایستگاه با الهام از سبک Andrea della Robbia مجسمه‌ساز معروف فلورانسی ساخته شده‌اند و حس‌ و حال باشکوهی ایجاد می‌کنند. مجسمه‌ها و نقاشی‌های موجود، از روی قهرمان‌های ارتش شوروی ساخته‌ شده‌اند.

ایستگاه Arbatskaya یک شاهکار با دو کاربرد

این ایستگاه توسط معمار معروف روسی Leonid Polyakov ساخته شده است. او خالق یکی از آسمان‌خراش‌های استالینیستی (هفت خواهران) را نیز هست. زمین این ایستگاه با گرانیت‌های رنگی ساخته‌ شده که طرح فرش را ایجاد کرده‌اند. ستون‌ها با گچ‌بری‌های سرامیکی تزئین شده‌اند و لوسترها با ورق برنز ساخته‌ شده‌اند. با توجه به این‌که این ایستگاه در نزدیکی دفتر اصلی وزارت دفاع قرار دارد، گفته می‌شود طوری طراحی شده که در صورت نیاز به راحتی به یک پناهگاه جنگی تبدیل شود.

تصاویر دیدنی از قدیمی‌ترین مترو دنیا

سفر به ایستگاه‌های شگفت‌انگیز با فلای تودی

اگر تصمیم گرفته‌اید همین حالا به مسکو سفر کنید تا این مترو خاص و هیجان انگیز را ببینید، به سایت فلای تودی مراجعه کنید تا به راحتی و با چند کلیک بتوانید بین بلیط‌های موجود بهترین بلیط مسکو را برای خودتان انتخاب کنید. همچنین در سایت فلای تودی می‌توانید از بین انواع اقامتگاه ها و هتل های مسکو ، مناسب‌ترین محل را برای سفرتان انتخاب و رزرو کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج