۱۳۷۷۴۴۶
۸۱۵
۸۱۵
پ

هشدار وزیر خارجه آمریکا درباره عواقب جنگ غزه

به گفته ی سه منبع، ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، روز پنجشنبه به تونی بلینکن وزیر امور خارجه گفت که انتظار می‌رود عملیات نظامی اسرائیل در غزه، از جمله در بخش جنوبی غزه، «بیش از چند هفته دیگر» طول بکشد.

انتخاب: اکسیوس نوشت: به گفته ی سه منبع، ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، روز پنجشنبه به تونی بلینکن وزیر امور خارجه گفت که انتظار می‌رود عملیات نظامی اسرائیل در غزه، از جمله در بخش جنوبی غزه، «بیش از چند هفته دیگر» طول بکشد.

هشدار وزیر خارجه آمریکا درباره عواقب جنگ غزه

در ادامه این مطلب آمده است: کاخ سفید به طور فزاینده ای نگران است که عملیات اسرائیل در جنوب نوار غزه - جایی که 2 میلیون فلسطینی در آن متمرکز هستند - منجر به تلفات غیرنظامی به میزان قابل توجهی و عمیق تر کردن بحران انسانی در این منطقه شود.

در اوایل جنگ، اسرائیل به بیش از یک میلیون فلسطینی دستور داد تا شمال غزه را تخلیه کنند و قبل از شروع تهاجم زمینی خود به سمت جنوب حرکت کنند.

 همچنین اسرائیل مانع از بازگشت فلسطینیان به شمال در طول توقف بشردوستانه در جنگ شده است.

 اکسیوس قبلا گزارش داده بود که رئیس جمهور بایدن این هفته به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که شیوه عملیات اسرائیل در شمال غزه، که شامل یک حمله گسترده و سه لشکر زرهی و پیاده نظام است، نمی تواند در بخش جنوبی این منطقه تکرار شود.

بلینکن روز پنجشنبه در اورشلیم با نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ او دیدار کرد.

 به گفته دو منبع آگاه، احتمال انجام عملیات اسرائیل در جنوب غزه موضوع اصلی گفتگو بود.

 یک منبع این بحث را "تبادل نظر صریح" خواند - اشاره ای به اختلافات فزاینده بین طرفین در مسیر آینده در مورد عملیات ارتش اسرائیل در غزه.

 دو تن از این منابع گفتند که بلینکن کسی بود که این بحث را آغاز کرد و از او خواست تا در مورد برنامه‌های ارتش اسرائیل برای جنوب غزه مطلع شود و از او پرسید که اسرائیل فکر می‌کند تا چه زمانی عملیات نظامی در محدوده فعلی خود ادامه خواهد داشت.

یک منبع گفت بلینکن از اسرائیل نخواست که عملیات را متوقف کند، اما ابراز نگرانی کرد و گفت که هرچه این کارزار نظامی شدید ادامه یابد، فشار بین‌المللی بر آمریکا و اسرائیل برای توقف آن بیشتر خواهد شد.

 به گفته سه منبع، بلینکن، در صحبت با کابینه جنگ، از اسرائیل خواست اقدامات بیشتری را برای اطمینان از اینکه عملیات نظامی در جنوب غزه منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر نشود، انجام دهد.

 این سه منبع گفتند که نتانیاهو، گالانت وزیر دفاع و هالوی به بلینکن گفتند که عملیات زمینی در جنوب غزه تلفات غیرنظامی کمتری نسبت به حملات هوایی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج