۱۳۷۷۵۸۳
۱۴۰۸
۱۴۰۸
پ

عصبانیت معاون رئیسی از وزیر جنجالی دولت روحانی

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای برخلاف مصالح ملی و عمومی با طرح برخی سخنان ناصواب به دنبال القای ضعف و سستی در توانمندی و اقتدار ملت ایران هستند، گفت: در ادامه ‌جوسازی‌هایشان‌ می‌گویند که مردم ایران خسته شده‌اند.

تسنیم: معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای برخلاف مصالح ملی و عمومی با طرح برخی سخنان ناصواب به دنبال القای ضعف و سستی در توانمندی و اقتدار ملت ایران هستند، گفت: در ادامه ‌جوسازی‌هایشان‌ می‌گویند که مردم ایران خسته شده‌اند.

 سیدمحمد حسینی در نشست بسیج اساتید و روسای دانشگاه های یزد و اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان با موضوع هم اندیشی و واکاوی انتخابات با اشاره به اینکه تنها سه ماه تا زمان برگزاری انتخابات فرصت هست، اظهار داشت: ضرورت دارد در این مدت همه عناصر متعهد و دلسوز بویژه اساتید و نخبگان با احساس مسئولیت وارد صحنه شده و همچون انتخابات ریاست جمهوری، در تشجیع مردم به حضور گسترده نقش آفرینی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و جایگاه تاثیرگذار و مهم مجلس بخصوص در دو حوزه نظارت و قانونگذاری گفت: مجلس قوی و انقلابی با حضور نمایندگان دردآشنا، کارآمد، متخصص، انقلابی و ولایی می تواند در همگرایی و همراهی با سایر قوا به ویژه قوه مجریه، تصمیمات کارگشا و عملیاتی برای رفع مشکلات و اصلاح برخی ساختارهای معیوب اتخاذ کند و در نتیجه به ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم مساعدت کند، همچنان که اگر مجلس همانند دوره ششم، منشأ تنش و تقابل در کشور شود تبعات منفی آن موجب اصطکاک و هدر رفتن توان نیروها، توقف و معطلی در روند خدمت به مردم و پیشرفت کشور می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با تمام توان و بی‌وقفه برای خدمت رسانی به مردم، تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌ها، رفع کمبودها و جلب رضایت مردم در تلاش است گفت: بی‌تردید با افزایش روحیه نشاط و امید در جامعه که متاسفانه به خاطر برخی تصمیمات و ناکارآمدی‌ها در گذشته، آسیب دیده است، می‌توان روحیه تاثیرگذار بودن در سرنوشت جامعه را در بین چنین افرادی تقویت کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه لازم است اهمیت و نقش مشارکت در انتخابات برای مردم بخوبی تحلیل و تبیین شود، خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات علاوه بر آثار مثبت داخلی و تقویت انسجام و همدلی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور، پیامدهای بین المللی دارد و می تواند اقتدار ملی و میزان اثربخشی در معادلات جهانی و منطقه ای را افزایش دهد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات دولت و نهادهای انقلاب مسئولیت زیادی بر عهده دارند و اگر مردم احساس کنند که دولت با تمام توان صادقانه و بی وقفه بدنبال خدمت‌رسانی و رفع مشکلات است، به آینده امیدوار شده و با انگیزه بیشتری در انتخابات حضور می یابند، لذا دولت با اشراف به این موضوع خدمت به مردم را با قوت سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

حسینی تاکید کرد: دولت در این مدت دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیری داشته است که باید با تبیین درست به اطلاع مردم برسد و در این زمینه اساتید دانشگاه با توجه به اعتبار و مقبولیت در نزد مردم، رسالت و مسئولیت خطیری بر عهده دارند و با روشنگری و دلگرم ساختن مردم، می توانند تلاش معاندین و بدخواهان برای سیاه نمایی و القای ناامیدی را بلا‌ اثر کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای برخلاف مصالح ملی و عمومی با طرح برخی سخنان ناصواب به دنبال القای ضعف و سستی در توانمندی و اقتدار ملت ایران هستند، گفت: در این راستا وزیر خارجه وقت، در مقطعی ادعا کرد که آمریکا با یک بمب می تواند کل سیستم دفاعی ما را نابود کند و یا با استعفای خود در زمان حضور بشار اسد در ایران و نیز ایجاد دوگانه  نادرست میدان و دیپلماسی فضای نامناسبی را در حوزه سیاست خارجی و افکار عمومی ایجاد کرد و یا اینکه اخیرا در ادامه همین جوسازی‌های تامل برانگیر همزمان با مقاومت غیورانه مردم غزه به یکباره می‌گوید که مردم ایران خسته شده‌اند، این در حالیست که امروز وزیر خارجه کشورمان به دور از اینگونه حاشیه‌سازی‌ها، حضور فعالی در تامین منافع مردم دارد و همزمان در تحولات منطقه نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری دارد و توده‌های مردم و خواص منصف به خوبی تفاوت اینکه چه کسی مسئول باشد را درک می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مجلس در پیگیری اهداف عالی نظام، بررسی لایحه برنامه توسعه، بودجه و رای اعتماد به وزرا نقش مهمی دارد و بی‌تردید اگر تعامل مناسبی بین دو قوه وجود نداشته باشد مثل مقاطعی که تنش و جنجال حاکم بود، رسیدگی به امور مردم دچار وقفه خواهد شد و نتیجه‌ای جز یاس و ناامیدی مردم را به همراه نخواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: با توجه به هم‌گرایی بین قوا که در کشور شکل گرفته و اقدامات و برنامه‌هایی که دولت در ۲۵ ماه گذشته برای رفع مشکلات و خدمت به مردم در پیش گرفته است این امیدواری وجود دارد که زمستان امسال با برپایی انتخابات با نشاط به بهار سیاسی کشور تبدیل شود.

حسینی تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا توجه همگان به این نکته جلب شود که تک تک آرایی که به صندوق‌های آرا ریخته می‌شود، نوعی سرمایه‌گذاری در مسیر اقتدار و امنیت ملی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و شتاب در روند پیشرفت و سازندگی کشور است.

معاون رئیس جمهور در این نشست همچنین ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش در ارتکاب جنایت جنگی و بی اعتنایی به کنوانسیونهای بین المللی و پروتکل‌های الحاقی در خصوص جنگ را مورد اشاره قرار داد و از اساتید خواست ابعاد مختلف این جنایات جنگی را با زبان‌های مختلف برای مردم سایر کشورها روشنگری و اطلاع‌رسانی کنند.

در این نشست تعدادی از اساتید در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را عمدتا در زمینه افزایش مشارکت در انتخابات بیان کردند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج