۱۳۷۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آپارتمان‌هايي كه با «دلار» اجاره مي‌روند / جدول

اجاره‌بهاي دلاري در دو منطقه از تهران –مناطق ۱و ۲- از سال‌ها پيش، معمول بوده، اما اين روزها تحت تاثير افزايش قيمت ارز، تعداد واحدهاي مسكوني كه مالكان آنها تمايل دارند فقط براساس دلار آن را به مستاجر واگذار كنند، افزايش يافته و به ساير مناطق نيز سرايت كرده است.

اين روزها بازار آپارتمان‌هايي كه با دلار اجاره داده مي‌شوند رونق گرفته است.

اجاره‌بهاي دلاري در دو منطقه از تهران -مناطق ۱و ۲- از سال‌ها پيش، معمول بوده، اما اين روزها تحت تاثير افزايش قيمت ارز، تعداد واحدهاي مسكوني كه مالكان آنها تمايل دارند فقط براساس دلار آن را به مستاجر واگذار كنند، افزايش يافته و به ساير مناطق نيز سرايت كرده است.

آپارتمان‌هاي دلاري در گذشته فقط براي ميهمانان خارجي مرسوم بود، اما در حال حاضر مالكان اين نوع آپارتمان‌‌ها در پيشنهادهايي كه به بنگاه‌هاي مسكن ارائه مي‌كنند تفاوتي بين اجاره‌نشين ايراني با خارجي قائل نمي‌شوند و حاضرند از هر دو گروه، «دلار» دريافت كنند.

اين واحدها بدون دريافت پول پيش، فقط با دريافت اجاره‌بهاي ماهانه به مستاجر واگذار مي‌شود.

زعفرانيه، دربند، فرمانيه، جردن، شهرك‌غرب، الهيه، فرشته و ولنجك محله‌هايي هستند كه به راحتي مي‌توان آپارتمان دلاري براي اجاره در آنها پيدا كرد.

اين آپارتمان‌ها حداقل متراژي معادل ۱۵۰ مترمربع دارند كه مساحت آنها به بالاي ۵۰۰ مترمربع نيز مي‌رسد.

روالي كه در محاسبه اجاره‌بهاي دلاري رعايت مي‌شود به اين صورت است كه نرخ اجاره متري ۱۰ دلار تا حداكثر ۵۰ دلار تعيين مي‌شود.برخي از اين آپارتمان‌ها داراي امكانات رفاهي همچون استخر و سونا و باغ‌سرپوشيده و آلاچيق هستند و برخي ديگر كاملا ساده با امكانات حداقلي هستند.

در بازار اجاره آپارتمان‌هاي دلاري، مالكان اغلب ۱۲ قسط اجاره ماهانه را در ابتداي قرارداد از مستاجر دريافت مي‌كنند و علت اين نوع معامله را ريسك بالاي اجاره به افراد خارجي عنوان مي‌كنند.

اين در حالي است كه دريافت اجاره‌هاي ماهانه در ابتداي قرارداد همان «رهن بدون بازگشت» محسوب مي‌شود كه مستاجر بايد همه ارزش اجاره واحد را در ابتداي كار پرداخت كند بدون آنكه در پايان قرارداد مبلغي به او بازگردد. اين روش به لحاظ اقتصادي كاملا به نفع مالك و به ضرر مستاجر است.مشخصات واحدهاي مسكوني كه با دلار اجاره مي‌روند در سامانه اينترنتي خريد‌وفروش مسكن موسوم به ايران‌فايل ( iranfile.ir ) آمده است.

در حال حاضر گران‌ترين آپارتمان اجاره‌اي در تهران يك آپارتمان ۶۷۵ مترمربعي است كه در جردن واقع شده و براي اجاره آن مبلغ ۱۵ هزار دلار از سوي مالك پيشنهاد شده است.اين آپارتمان از تركيب ۵ واحدمسكوني هر كدام به مساحت ۱۳۵ متر و ۳ اتاق خواب تشكيل شده كه در مجموع داراي ۱۵ اتاق خواب مبله است.

مالك اين آپارتمان اعلام كرده آن را فقط به خارجي اجاره مي‌دهد.۱۲ خط تلفن، سونا و جكوزي از امكانات اين آپارتمان نوساز است.

در بين فايل‌هاي واحدهاي اجاره‌اي دلاري، يك واحد مسكوني ۲۱۵ مترمربعي وجود دارد كه در خيابان وليعصر بالاتر از پارك ملت واقع شده است.

اين آپارتمان ۶ خوابه با ۲ خط تلفن با اجاره ماهانه ۹ هزار و ۶۷۵ دلار به بازار عرضه شده است و مالك آن اعلام كرده نرخ اجاره را متري ۴۵ دلار محاسبه كرده است.

آپارتمان‌هايي كه با «دلار» اجاره مي‌روند / جدول
منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آپارتمان‌هايي كه با «دلار» اجاره مي‌روند / جدول


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج