۱۳۷۸۱۶۹
۲۶۱
۲۶۱
پ

رپورتاژ آگهی

مشکلات رایج در سیستم سوخت رسانی ماشین

با نگهداری و مراقبت‌های خود از خودرو و تعویض قطعات مصرفی از مشکلات موتوری جلوگیری کنید. پایبندی به برنامه سرویس زمان‌بندی شده در کارخانه باعث می‌شود موتور به‌گونه‌ای کار کند که گویی کاملاً نو است، حتی اگر کیلومتر‌های زیادی را با خودروی خود سپری کرده باشد. پس همواره به سلامت موتور خودروی خود توجه لازم را داشته باشید.

با نگهداری و مراقبت‌های خود از خودرو و تعویض قطعات مصرفی از مشکلات موتوری جلوگیری کنید. پایبندی به برنامه سرویس زمان‌بندی شده در کارخانه باعث می‌شود موتور به‌گونه‌ای کار کند که گویی کاملاً نو است، حتی اگر کیلومتر‌های زیادی را با خودروی خود سپری کرده باشد. پس همواره به سلامت موتور خودروی خود توجه لازم را داشته باشید.

موتور بد کار می‌کند

کارکرد موتور به طور ناقص و خام سوزی آن معمولاً به دلیل فرسوده شدن شمع‌ها ایجاد می‌شود، اگرچه این مشکل می‌تواند مربوط به سیلندر‌ها نیز باشد. شمع‌ها باید هر ۴۰ الی نهایتا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شوند. تعویض به موقع و حتی زودتر شمع برای خودروی شما سودمند است.

مشکلات رایج در سیستم سوخت رسانی ماشین

کثیف و یا رسوبی شدن ضدیخ

اگر بیش از ۳۰ هزار کیلومتر رانندگی کرده اید یا ماشین شما پنج ساله است و هرگز رادیاتور خود را شسته و دوباره پر نکرده اید، احتمالاً مایع خنک کنندهشما کارایی خود را از دست داده است. رسوب موجود در مایع خنک کننده کثیف رادیاتور شما را مسدود می‌کند و این امر باعث گرم شدن بیش از حد خودروی شما می‌شود.

نشت قطعات سیستم خنک کننده

یکی دیگر از دلایل داغ شدن بیش از حد خودرو، نشت مایع خنک کننده است. با نشت مایع خنک کننده از رادیاتور، شیلنگ‌های رادیاتور، واشرها، درزگیرها، مخزن سرریز، پمپ آب یا سایر قسمت‌های سیستم خنک کننده، سطح خنک کننده برای موثر بودن مایع خنک کننده بسیار پایین می‌آید.

فرسودگی قطعات موتور

اگر نشتی در سیستم احتراق شما وجود داشته باشد، مانند سوراخی در سیلندرها، وسیله نقلیه شما فشرده سازی، یعنی قدرت را از دست می‌دهد. این همچنین می‌تواند ناشی از فرسودگی رینگ‌های پیستون یا دریچه‌هایی باشد که آب بندی خود را از دست داده اند.

عملکرد نادرست سنسور اکسیژن

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بر عملکرد موتور شما تأثیر بگذارد، چراغ چک موتور را روشن کند و/یا باعث شود وسیله نقلیه شما در تست آلایندگی رد شود، سنسور اکسیژن است. این قطعه به طور متوسط پس از حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر الی ۱۵۰ هزار کیلومتر بیش‌تر عمر نمی‌کنند.

فشار بیش از حد موتور

گرما و فشار بیش از حد در محفظه موتور می‌تواند موتور وسیله نقلیه شما را به لرزه درآورد؛ که به این صدا، صدایی شبیه کوبش می‌گوییم، و به نظر می‌رسد صدای ضربه زدن به فلز است. صدای جزئی بد است، اما ویرانگر نیست. کوبیدن شدید موتور می‌تواند نشانه مشکلات انفجار فاجعه بار باشد.

مشکلات رایج در سیستم سوخت رسانی ماشین

تعویض روغن موتور

دلیل اینکه چرا روغن و فیلتر شما باید هر ۵۵۰۰ کیلومتر تعویض شود این است که با بالا رفتن عمر آن‌ها می‌تواند گرفتگی را در سرتاسر موتور شما ایجاد کند. این گرفتگی بر روی سوپاپ‌های ورودی و حتی روی شمع‌ها در میان سایر قطعات مهم موتور رسوب می‌کند.

کمبود روغن موتور

دو چیز باعث کم شدن روغن موتور ماشین می‌شود و کم شدن آن می‌تواند به دو دلیل اصلی باشد که شامل نداشتن روغن موتور یا خرابی پمپ روغن باشد. اگر هر یک از این موارد در موتور شما اتفاق بیفتد، قطعات در برابر یکدیگر ساییده شده و از کار می‌افتند. خرابی پمپ روغن در خودرو‌های مجهز به موتور‌هایی که بادامک بالای سرسیلندر می‌باشد، بیشتر دیده می‌شود.

عدم روغن کاری قطعات

اگر قطعات موتور شما اصلاً روغن کاری نمی‌شوند یا به دلیل قدیمی بودن و اکسیده شدن روغن موتور شما کثیف می‌شوند، خیلی سریع در معرض آسیب قرار خواهید گرفت. یک موتور روغن کاری نشده به دلیل داغ شدن بیش از حد قطعات و از کار افتادن آن موجب آسیب به قطعات موتور می‌شود.

عدم ترکیب صحیح بنزین و هوا

برای راه اندازی، موتور خودروی شما به هوا و سوخت در محفظه احتراق نیاز دارد تا شمع‌ها بتوانند آن را مشتعل کنند. هوای بیش از حد در مخلوط باعث ایجاد یک مخلوط کم چربی می‌شود که قدرت موتور شما را کاهش می‌دهد. سوخت بیش از حد در مخلوط باعث غنی شدن آن می‌شود و این می‌تواند موتور شما را نابود کند.

مشکلات رایج در سیستم سوخت رسانی ماشین

گرفتگی سوزن انژکتور‌ها

انژکتور‌های سوخت دارای نازل‌های مخصوصی هستند که بنزین را مستقیماً به منیفولد یا سیلندر‌های ورودی می‌پاشند. موتور شما از این گاز با ترکیب آن با هوا برای ایجاد شرایط عالی برای احتراق استفاده می‌کند. سوزاندن هوا و بنزین به صورت نا مناسب رسوبات کربن ایجاد می‌کند و این رسوبات می‌تواند انژکتور‌های سوخت را مسدود کند. انژکتور‌های سوخت شما نیز در صورت گیرکردن در حالت باز یا بسته ممکن است دچار مشکل شوند.

گرفتگی فیلتر سوخت

فیلتر‌های سوخت، رسوبات و سایر آلاینده‌ها را از بنزین خودروی شما قبل از اینکه به انژکتور‌های سوخت هل داده شود، حذف می‌کنند. این نه تنها به جلوگیری از گرفتگی انژکتور‌ها توسط این رسوب کمک می‌کند، بلکه از موتور در برابر زباله‌های آسیب دیده نیز محافظت می‌کند. گرفتگی فیلتر بنزین عملکرد موتور را کاهش می‌دهد و می‌تواند آلاینده‌های سوخت را وارد موتور کند و در نتیجه به آن آسیب برساند.

گرفتگی یا نشتی خطوط سوخت

سوخت از طریق ریل سوخت و شلنگ‌های سوخت رسانی در سیستم سوخت رسانی حرکت می‌کند و آن‌ها نیز ممکن است مسدود شوند. همچنین در صورت نشت بنزین باعث ایجاد مشکلات زیان باری در خهودرو می‌شوند. بنزین اضافی می‌تواند مشتعل شود، اگزوز وسیله نقلیه شما را پرتاب کند و حتی شعله‌های آتش را از لوله اگزوز خارج کند. سن معمولاً مقصر مسدود شدن یا نشت خطوط سوخت است. تعمیر و نگهداری سیستم سوخت می‌تواند به جلوگیری از مشکلات خطوط سوخت کمک کند.

خرابی پمپ سوخت

تمام موارد فوق با پمپ بنزین شروع می‌شود. پمپ بنزین بنزین را از باک بیرون می‌کشد، آن را از طریق خطوط سوخت و فیلتر بنزین می‌راند و به انژکتور‌های سوخت می‌رساند تا بتوانند بنزین را به داخل موتور بپاشند. پمپ بنزین ممکن است مسدود شود و همچنین ممکن است خراب شود. پمپ‌های سوخت قدیمی‌تر هیدرولیک بودند، اما پمپ‌های جدید برقی هستند و اگر موتور بیش از حد گرم شود یا بسوزد، هیچ گازی به موتور نمی‌رسد.

فرسوده شدن قطعات سوخت رسانی

در نهایت، هر یک از قطعات سوخت رسانی شما ممکن است به دلیل سن، نقص ساخت و یا بی توجهی از کار بیفتد. به عنوان مثال، پمپ بنزین یا ریل سوخت، خطوط و انژکتور‌ها همگی ممکن است ترک بخورند و نشت کنند. موتور پمپ بنزین نیز می‌تواند بیش از حد گرم شود و بمیرد. اگر فرستنده سوخت دچار مشکل شود، نمی‌توانید مقدار دقیق بنزین را در باک خود بخوانید. اگر درپوش بنزین شما دیگر مخزن را آب بندی نمی‌کند، حتی می‌توانید یک هشدار موتور چک دریافت کنید.

نتیجه گیری

اگر سیستم سوخت رسانی ماشینت خراب شده حتما به دلایل بالا توجه کنید تا دلیل خرابی و آسیب را تشخیص دهید. بازرگانی نرسی کو عرضه کننده قطعات سوخت رسانی با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی یک ساله در ایران می‌باشد. تمامی قطعات سوخت رسانی خود را می‌توانید از نرسی کو به صورت حضوری و غیر حضوری تهیه نمایید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج