۱۳۷۸۴۷۴
۳۰۰
۳۰۰
پ

رپورتاژ آگهی

از چه مسیرهایی می توان به خرم آباد رفت؟

با توجه به این که مسیرهای زیادی به خرم آباد ختم می‌شوند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین راه‌هایی بپردازیم که می‌توانید از طریق آن‌ها، به این شهر سفر کنید.

یکی از شهرهای استان لرستان که از طبیعت بسیار چشم‌نوازی برخوردار بوده و گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می‌کنند، خرم آباد است. خرم آباد مرکز این استان بوده و به دلیل امکانات رفاهی که در این شهر قرار دارند، قطعا می‌توانید سفری راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید. هتل های خرم آباد خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه داده و پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع سفر، حتما یکی از این هتل ها را رزرو کنید. با توجه به این که مسیرهای زیادی به خرم آباد ختم می‌شوند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین راه‌هایی بپردازیم که می‌توانید از طریق آن‌ها، به این شهر سفر کنید.

از چه مسیرهایی می توان به خرم آباد رفت؟

تهران به خرم آباد

برای این که از تهران به خرم آباد بروید، دو مسیر پیش روی شما قرار دارد. کیفیت جاده‌سازی و امنیت هر دو مسیر یکسان بوده و می‌توانید به دلخواه، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مسیر اول

برای رفتن به خرم آباد از این مسیر، ابتدا باید به سمت قم حرکت کرده و سپس به طرف اراک بروید. پس از گذشتن از اراک، بدون تغییر مسیر، جاده را تا سد خاکی دهکرد ادامه داده و وارد آزادراه اراک – خرم آباد شوید. همین راه را پیش گرفته و هنگامی که به بزرگراه بروجرد – خرم آباد رسیدید، وارد آن شوید. با گذشتن از این مسیر، در نهایت به خرم آباد خواهید رسید.

لازم به ذکر است که از این طریق، حدود ۵ ساعت و ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود.

مسیر دوم

دومین راهی که می‌توانید طی کنید، بدین صورت است که ابتدا باید وارد آزادراه تهران – ساوه شده و آن را تا رسیدن به ساوه ادامه دهید. پس از گذشت از شهر ساوه، همین مسیر را که اکنون به آزادراه ساوه – سلفچگان تغییر نام پیدا کرده است ادامه داده تا به شهر سلفچگان برسید.

پس از عبور از این شهر، مسیر ۵۶ را پیش گرفته و قبل از رسیدن به اراک، وارد آزاد راه شمالی این شهر شده تا بتوانید بدون ورود به مناطق شهری، از اراک عبور کنید؛ سپس مجددا در مسیر ۵۶ قرار گرفته و پس از رسیدن به سد خاکی دهکرد، به آزادراه اراک – خرم آباد وارد شوید. همین مسیر را تا رسیدن به بزرگراه بروجرد – خرم آباد ادامه دهید و سپس با ورود به این بزرگراه، راه خود را ادامه داده تا به مقصد برسید.

از چه مسیرهایی می توان به خرم آباد رفت؟

برای طی کردن این مسیر و رسیدن به مقصد، به حدود ۵ ساعت و ۵۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان بدون رزرو کردن یکی از هتل های خرم آباد، سفر خود را شروع نکنید؛ چرا که به‌خصوص در ایام تعطیل، ممکن است با مشکل اقامتی مواجه شوید.

اصفهان به خرم آباد

بهترین مسیری که شما را از اصفهان به خرم آباد می‌رساند، بدین صورت است که ابتدا باید به سمت نجف آباد حرکت کرده و از کمربندی شمالی این شهر، عبور کنید. سپس در جاده ۶۲ قرار گرفته و همین مسیر را به‌صورت مستقیم تا پلیس‌راه چالانچولان ادامه دهید. بعد از این، به آزادراه بروجرد – خرم آباد وارد شده و همین مسیر را پیش بگیرید تا به مقصد برسید.

برای طی کردن این راه، تقریبا به ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

لازم به ذکر است که علاوه بر این مسیر، می‌توانید از اصفهان به اراک رفته و سپس از اراک، به سمت خرم آباد حرکت کنید که البته این راه تقریبا ۱ ساعت بیشتر طول می‌کشد.

شیراز به خرم آباد

برای این که از شیراز به خرم آباد بروید، بهترین مسیر بدین صورت است که ابتدا باید در بزرگراه اردکان - شیراز قرار گرفته و این مسیر را تا نرسیده به قلات ادامه دهید. سپس وارد جاده شیراز – بیضا شده و بعد از گذر از این جاده، وارد آزادراه شیراز - اصفهان شوید.

 این مسیر را تا رسیدن به شهرضا ادامه دهید و پس از گذر از این شهر، جاده شهرضا – مبارکه را پیش بگیرید. بعد از گذر از مبارکه، وارد آزادراه غربی اصفهان شده و هنگامی که به نجف آباد رسیدید، ادامه راه مانند مسیر اصفهان به خرم آباد خواهد بود.

برای این که از شیراز به خرم آباد بروید، تقریبا ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه در راه هستید.

از چه مسیرهایی می توان به خرم آباد رفت؟

اهواز به خرم آباد

از دیگر شهرهایی که رفت‌وآمد زیادی به سمت خرم آباد دارد، اهواز است. مناسب‌ترین مسیری که شما را از اهواز به خرم آباد خواهد رساند، بدین صورت است که ابتدا باید وارد بزرگراه اهواز – شوش شده و همین مسیر را به‌صورت مستقیم تا رسیدن به آزادراه خرم آباد – اندیمشک ادامه دهید.

بعد از این که وارد آزادراه خرم آباد – اندیمشک شدید، همین راه را پیش بگیرید تا در نهایت به مقصد برسید. یکی از نکات جالبی که در مورد مسیر اهواز به خرم آباد وجود دارد، طبیعت جذاب آن است. هر دو استان خوزستان و لرستان از زیبایی‌های فراوانی برخوردار هستند و با گذشتن از این مسیر، بسیاری از این مناظر را مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که طی کردن فاصله بین اهواز تا خرم آباد، تقریبا ۴ ساعت به‌طول خواهد انجامید.

بهترین شیوه برای رزرو هتل

رزرو یکی از هتل های خرم آباد قبل از شروع سفر، با توجه به این که روزانه گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی زیادی امکان انجام این کار را فراهم کرده‌اند اما اگر قصد دارید تا سفری لذت‌بخش و با خدماتی عالی را تجربه کنید، فلای‌تودی را پیشنهاد می‌کنیم.

فلای‌تودی یکی از بزرگترین آژانس‌های مسافرتی ایران بوده و مسافران و گردشگران زیادی در سراسر ایران، محل‌ اقامت خود را از طریق این شرکت رزرو می‌کنند. برای این کار می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی، تمامی هتل های خرم آباد را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت و امکانات، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. فلای‌تودی همواره در تلاش بوده است تا با ارائه خدماتی باکیفیت، سفری خاطره‌انگیز را برای کاربران خود رقم بزند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج