۱۳۷۸۵۳۵
۱۶۱۸۶
۱۶۱۸۶
پ

گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری، در عمق یک دریاچه‌ پیدا شد

در پژوهشی در بزرگترین دریاچه ایالات متحده، توسط دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت انرژی انجام شد، باعث کشف یک معدن طلای سفید حاوی ۵۴۰ میلیارد دلار گنج در کف دریاچه‌ای غول پیکر در جنوب کالیفرنیا شد.

خبرآنلاین: در پژوهشی در بزرگترین دریاچه ایالات متحده، توسط دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت انرژی انجام شد، باعث کشف یک معدن طلای سفید حاوی ۵۴۰ میلیارد دلار گنج در کف دریاچه‌ای غول پیکر در جنوب کالیفرنیا شد.

پژوهشی با هدف یافتن میزان لیتیوم که به دلیل ظاهر شن مانند سفیدش به طلای سفید نیز معروف است، در کف حجم عظیم آب وجود دارد، انجام شد. به طرز شگفت انگیزی حجم شگفت انگیزی از آن وجود داشت، که تصور می‌شود چیزی حدود ۱۸ میلیون تن باشد. این کشف درست پس از آن بود که دانشمندان قبلاً تأیید کرده بودند که چهار میلیون تن لیتیوم در این دریاچه وجود دارد و این میزان نیز از طریق فرآیند حفاری کشف شده بود.

مقدار زیاد لیتیوم کشف شده در دریاچه به اندازه‌ای است که می‌توان باتری‌هایی برای ۳۸۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تولید کرد. به گفته مایکل مک کیبن، استاد ژئوشیمی و نویسنده این مطالعه، این یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان است، می‌تواند ایالات متحده را کاملاً خودکفا کند به حدی که لیتیوم و واردات آن از طریق چین متوقف شود.

گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری، در عمق یک دریاچه‌ پیدا شد

این کشف جدید به این معنی است که دریاچه بزرگترین منبع لیتیوم در جهان است. با این حال، استخراج لیتیوم از دریاچه خالی از خطر نخواهد بود. طبق گفته SFGATE، رسیدن به لیتیوم آسان نخواهد بود و به چاه‌های تولید زمین گرمایی نیاز دارد تا آب نمک غنی از لیتیوم را از هزاران فوت زیر سطح زمین استخراج کنند. چراکه هنگامی که لیتیوم و آب نمک محلول شدند، مایع به زیر زمین پمپاژ می‌شود.

علاوه بر این، ۱۸۰۰۰۰ ساکن در اطراف دریاچه ممکن است تحت تأثیر حفاری قرار گیرند، منبع آبی که از رودخانه کلرادو می‌آید نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد زیرا برای تکمیل این فرآیند به مقدار زیادی آب نیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج