۱۳۷۹۰۴۱
۲۹۸
۲۹۸
پ

اصول خشک کردن میوه در هواپز

تهیه میوه خشک به صورت خانگی از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است همچنین، چون میوه‌ها را بدون هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده‌ای خشک می‌کنید تنقلات شما سالم‌تر و بهداشتی‌تر هستند.

 اکالا بلاگ: تهیه میوه خشک به صورت خانگی از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است همچنین، چون میوه‌ها را بدون هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده‌ای خشک می‌کنید تنقلات شما سالم‌تر و بهداشتی‌تر هستند.

هواپز، سرخ‌کن هوایی یا سرخ‌کن بدون روغن نام‌های این دستگاه بسیار پرطرفدار است که امروزه در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. این دستگاه، با ایجاد گردش هوایی داغ در اطراف مواد غذایی و با انتقال گرما موجب پخت غذا می‌شوند. استفاده از این دستگاه نسبت به سایر روش‌های خشک کردن میوه بسیار سریع و آسان‌تر است و سرعت کار را برایتان بالا می‌برد.

 خصوص در زندگی‌های آپارتمانی امروز که فضای خانه‌ها کوچک است یا دسترسی به نور مستقیم خورشید راحت نیست. در این بخش، طرز تهیه میوه خشک را به کمک دستگاه هواپز و تمام نکاتی که در تهیه آن باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

تهیه میوه خشک با استفاده از هواپز

چیپس میوه یا همان میوه خشک یکی از تنقلات بسیار پرطرفدار و سالم و خوشمزه‌ای است که امروزه با قیمت‌های بسیار زیادی در بازار در انواع مختلفی یافت می‌شود. تهیه میوه خشک در خانه کار سختی نیست و شما به طروق مختلف می‌توانید با ابزرا و وسایل بسیار ساده‌ای میوه‌های خشک رنگارنگی را برای خود و کودکان دلبندتان تهیه کنید.

قطعا جایگزین کردن این میوه‌های خشک با تنقلات بسیار مضری، چون چیپس و پفک تحولی بزرگ در تغذیه شما و خانوادتان ایجاد می‌کند. تهیه میوه خشک به صورت خانگی از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است همچنین، چون میوه‌ها را بدون هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده‌ای خشک می‌کنید تنقلات شما سالم‌تر و بهداشتی‌تر هستند.

مراحل خشک کردن میوه در هواپز به شرح زیر است:

مرحله اول، انتخاب میوه مناسب

در اولین مرحله برای تهیه میوه خشک مرغوب و با کیفیت باید میوه‌های رسیده و سالم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همه میوه‌ها قابلیت خشک کردن را ندارند، میوه‌های که آبدار هستند مانند هندوانه، لیمو شیرین یا خربزه را نمی‌توان به چیپس میوه تبدیل کرد. میوه‌ها خیلی رسیده و لک‌دار و قهوه‌را انتخاب نکنید به طور مثال خرمالو که زیاد رسیده باشد را نمی‌توان نازک و مرتب برش زد.

مرحله دوم، برش زدن میوه

در دومین مرحله میوه‌ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. شاخه و برگ‌های میوه‌ها را جدا کنید. حال با کمک چاقو تیزی با ابعاد یکسان میوه‌ها را برش زنید. توجه داشته باشید بهتر است برش‌هایتان یکسان باشد تا در زمان خشک کردن نیز میوه‌ها یکسان خشک شوند.

مرحله سوم، کمک گرفتن از شهد

انجام این مرحله اختیاری و سلیقه‌ای است. برخی از میوه‌ها پس از برش زدن و خشک شدن رنگ و رویی تیره به خود می‌گیرند. برای داشتن ظاهر زیبا میوه‌های خشکتان کافی است ترکیبی از آب و شکر را چند دقیقه‌ای بجوشانید تا کمی غلیظ شود. پس از خنک شدن ترکیب فوق با کمک یک براش تمیز تمام نقاط میوه برش زده را به آن آغشته کنید.

مرحله چهارم، انتقال به هواپز

در چهارمین مرحله می‌توانید برای تمیز ماندن دستگاه هواپزتان تکه‌ای کاغذ نسوز یا کاغذ روغنی در ته دستگاه قرار دهید و میوه‌ای برش زده را در کنار هم بچینید. کشو هواپز را جا زنید و روی برنامه خشک کردن میوه تنظیم کنید. معمولا در بازه زمانی ۲۰-۳۰ دقیقه میوه‌های خشک جذاب و فوق‌العاده خوشمزتان آماده می‌شود.

میزان خشکی میوه‌ها به ضخامت برش زدن و جنس میوه انتخابی شما بستگی ادارد. پس از گذشت این زمان میوه‌ها را بررسی کنید و اگر نیاز بود مجدد برای چند دقیقه‌ای هواپز را روشن کنید. بافت میوه‌های مختلف با هم فرق دارد اگر نوع میوه‌های که قرار است خشک کنید با هم متفاوت است.

بهتر است در هر بار از روند خشک کردن از یک میوه استفاده کنید سپس به سراغ میوه بعدی روید. به همین راحتی و با طی کردن ۴ مرحله بسیار ساده و پیش‌پا افتاده می‌توانید ظرفی رنگارنگ از میوه‌های خشک داشته باشید.

با چه میوه‌هایی می‌توانم میوه خشک تهیه کنم؟

توت‌فرنگی، سیب، پرتقال، انبه، موز، نارگیل، هلو، زردآلو، خرمالو و کیوی جز پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های خشک هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج