جاباما
۱۳۷۹۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کاهش سن ابتلا به بیماری‌ قلبی در کشور

مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: هرچه سن بروز سکته‌ پایین‌تر باشد، احتمال مرگ فرد بیشتر است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: هرچه سن بروز سکته‌ پایین‌تر باشد، احتمال مرگ فرد بیشتر است.

دکتر علی‌اصغر دادگر از کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در کشور خبر داد و اظهار کرد: این در حالیست که متاسفانه هرچه سن بروز سکته‌ پایین‌تر باشد، احتمال مرگ بیشتر است.

وی ادامه داد: به طور کلی هر چه میانگین سنی افراد بیشتر می‌شود، شیوع بیماری‌های قلب و عروق افزایش می‌یابد. به همین دلیل در سنین بالای 40 سال، شیوع بیماری‌های قلب و عروق بیشتر است بطوری که بعد از 60 سالگی یک‌سوم تا نیمی از تمام مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های قلبی است.

دادگر با بیان اینکه مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، خاطرنشان کرد: زنان به دلیل داشتن هورمون‌هایی نظیر استروژن، خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کمتر دارند، اما بعد از یائسگی این خطر به سرعت افزایش یافته، در سن 65 سالگی با مردان برابر شده و در 75 سالگی این میزان خطر حتی از مردان هم پیشی می‌گیرد.

این متخصص قلب و عروق درباره عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به نقش مهم استرس در بروز این بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: تغذیه نامناسب، استفاده از سیگار، کم‌تحرکی و بی‌تحرکی از دیگر عوامل کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق محسوب می‌شوند.

دادگر همچنین از فشارخون بالا به عنوان یکی دیگر از عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و شایع‌ترین بیماری در دنیا یاد کرد و گفت: با کنترل این بیماری می‌توان تا 50 درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج