اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۲۸۸
۲۰۷۷
۲۰۷۷
پ

سنگ تمام عربستان برای حمایت از ایران

عربستان نمی‌خواهد با حضور در ائتلاف آمریکا، تنش‌زدایی با ایران را تضعیف کند.

ایسنا: عربستان نمی‌خواهد با حضور در ائتلاف آمریکا، تنش‌زدایی با ایران را تضعیف کند.

سنگ تمام عربستان برای حمایت از ایران

خبرگزاری رویترز با اشاره به تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف نظامی جدید در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی‌های تجاری در برابر حملات ارتش یمن گزارش داد ریاض به دلیل پایبندی به استراتژی خود، مبتنی بر تنش‌زدایی در منطقه، از پیوستن به این گروه سرباز زده است.

نام عربستان سعودی در فهرست کشورهایی که ایالات متحده به‌عنوان بخشی از ائتلاف جدید خود که به ادعای خود از کشتی‌ها در دریای سرخ در برابر حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن محافظت می‌کند، به‌طور آشکارا و شاید شگفت‌آوری غایب بود.

اگرچه عربستان سعودی دارای ارتشی مجهز به تسلیحات ایالات متحده است و نزدیک به ۹ سال است که با انصارالله و ارتش یمن در حال جنگ بوده و ۳۶ درصد از وارداتش به بنادر دریای سرخ متکی است، اما ریاض و متحد آن در خلیج فارس، یعنی امارات عربی متحده اعلام کرده‌اند که هیچ علاقه‌ای به حضور در ائتلاف آمریکا ندارند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «به نظر می‌رسد که دلیل اصلی غیبت عربستان، نگرانی از این است که مشارکت در این ائتلاف آن‌ها را از یک هدف استراتژیک بلندمدت دور می‌کند؛ رهایی از جنگ آشفته در یمن و دشمنی ویرانگر با ایران که حامی اصلی انصارالله به شمار می‌آید».

انصارالله که کنترل بخش اعظم یمن را در دست دارد، طی هفته‌های گذشته در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، برخی کشتی‌ها در دریای سرخ را توقیف یا به آن‌ها حمله کرده است.

رویترز می‌نویسد: «حملات آن‌ها چه تأثیر مستقیم زیادی بر اسرائیل داشته باشد یا نه، با پیچیده کردن تجارت جهانی به متحدان غربی اسرائیل ضربه زده است».

رسانه انگلیسی گزارش داده مقامات آمریکایی از صحبت آشکار درباره عدم مشارکت عربستان و امارات در این ائتلاف اجتناب کرده‌اند و دولت‌های این ۲ کشور نیز به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند. اما آن‌ها چه کاملاً مشارکت نداشته باشند و چه نقشی در پشت صحنه داشته باشند، هر ۲ کشور می‌خواهند که از دیده‌شدن به عنوان شرکت‌کننده در کارزاری که می‌تواند راهبرد بلندمدت منطقه‌ای آن‌ها را بر هم بزند، پرهیز کنند و خشم اعراب از جنگ غزه را علیه آن‌ها برگردانند.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج