۱۳۷۹۴۳۷
۲ نظر
۷۵۰
۲ نظر
۷۵۰
پ

ارسال سیگنالی بسیار عجیب از فضا به سمت زمین

یک گروه از ستاره شناسان، سیگنال بسیار عجیبی از فضا دریافت کردند که شبیه به زنگ آیفون است و آن را در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر کردند.

گجت نیوز: یک گروه از ستاره شناسان، سیگنال بسیار عجیبی از فضا دریافت کردند که شبیه به زنگ آیفون است و آن را در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر کردند.

سیگنال‌هایی به نام فوران‌های سریع رادیویی (Fast Radio Burst) از ماورا و اعماق کهکشان ما سرچشمه می‌گیرند. محققان امید دارند که این سیگنال‌ها را بیشتر بشناسند و از منبع آنها و نحوه تولید انرژی از آنها مطلع شوند.

دریافت سیگنال بسیار عجیبی از فضا

ارسال سیگنالی بسیار عجیب از فضا به سمت زمین

دسته‌ای سیگنال بسیار عجیب به نام فوران‌های سریع رادیویی (FRB) با صدایی مثل صدای زنگ موبایل‌های آیفون، به زمین رسید و ستاره شناسان و محققان، به کمک گیرنده‌‌های امواج، آنها را دریافت کردند. اطلاعات این سیگنال در مجله‌ای منتشر شده و گفته شده این سیگنال‌ها و امواج از کهکشان راه شیری می‌آیند.

درباره این سیگنال های فضایی باید گفت که با یک سیگنال طرف نیستیم؛ بلکه با FRB 35هایی طرفیم که از منبع FRB 20220912A سرچشمه می‌گیرند. بعد از این‌که این سیگنال‌های رادیویی دریافت شدند، محققان و ستاره‌شناسان، آنها را با استفاده زیلوفون به فایل صوتی تبدیل کردند. این فایل صوتی حاصل شده، هیچ الگوی خاصی ندارد و بسیار به زنگ گوشی های آیفون شبیه هستند.

سیگنال‌های عجیبی که منحصر به فرد هستند

ارسال سیگنالی بسیار عجیب از فضا به سمت زمین

بیشتر امواج رادیویی که دریافت شده‌اند، با گام بلند شروع و به تدریج به گام‌های پایین‌تر فرو رفته و به ثبات می‌رسند. اما منبع ما یعنی FRB 20220912A، حالتی خاص است و افت صدا در آنها، ماهیت رنگی ندارد؛ در واقع سیگنال‌های آن قبل از قرار گرفتن در اکتاو پایین‌تر، یعنی جایی که بیشتر سیگنال‌ها به حالت خاموشی می‌رسند، بالا و پایین می‌شود.

این مطالعه به سرگروهی سوفیا شیخ از مؤسسه SETI کالیفرنیا انجام می‌شود. در این مطالعه، این سیگنال‌ها را زیر نظر می‌گیرند و درباره نحوه تولید آنها و خود آنها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند. یک تئوری معروف وجود دارد که می‌گوید این سیگنال‌های فوران‌های سریع رادیویی به دست مگنتارها ساخته می‌شوند؛ مگنتارها ستارگان نوترونی حاوی میدان مغناطیسی به‌شدت قوی هستند. محققان در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که امکان دارد این سیگنال‌های FRB به‌خاطر برخورد ستاره‌های نوترونی با هم یا ترکیب شدن ستاره‌های کوتوله سفید تشکیل بشوند.

این اتفاق که یک سیگنال رادیویی یا گروهی از آنها، یک سمفونی در یکی از دورترین نقاط کیهان ساخته می‌سازند، دیوانه‌کننده است و امیدواریم روزی واقعا بتوانیم به ماهیت آنها دسترسی پیدا کنیم. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      سیگنال ادم فضایی ها هستند میخوان با زمین ارتباط برقرار کنند

    • کرمی

      سلام به نظر من ادم فضا ی ها افرادی هستن که اینده ادم های کره زمینند می خوان ارتباط برفرار کنن. از اینده خبر دهند گیرنده از طرف ما ضعیف هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج