۱۳۷۹۴۸۳
۸۷۳
۸۷۳
پ

ملکه رانیا: اسرائیل، نوار غزه را به جهنم تبدیل کرد

همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مقاله‌ای در واشنگتن پست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ظرف دو ماه غزه را به «جهنم» تبدیل کرده‌است.

ایسنا: همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مقاله‌ای در واشنگتن پست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ظرف دو ماه غزه را به «جهنم» تبدیل کرده‌است. او تاکید کرد که حداقل کاری که می‌توان انجام داد درخواست آتش‌بس است.

ملکه رانیا: اسرائیل، نوار غزه را به جهنم تبدیل کرد

ملکه رانیا، همسر پادشاه اردن مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با عنوان «در سرزمین میلاد مسیح، جشن‌های عید لغو شده‌است» منتشر کرد که که در آن به تشریح خسارات غم‌انگیز در نوار غزه و شرایط فعلی به طور کلی پرداخت.

در این مقاله آمده‌است که اشغالگران «در عرض بیش از دو ماه غزه را به جهنم تبدیل کردند و حدود ۲۰ هزار کشته از جمله حداقل ۸۰۰۰ کودک بر جای گذاشتند که رقمی بیشتر از تلفات پرل هاربر، حملات ۱۱ سپتامبر و طوفان کاترینا روی هم است».

ملکه رانیا افزود: «هر روزی که بدون آتش‌بس می‌گذرد، خسارات به طرز غم انگیزی افزایش می‌یابد، در حالی که سازمان‌های بین‌المللی اکنون غزه را به عنوان قبرستان کودکان توصیف می‌کنند. چقدر دردناک است که سرزمین مقدس اینگونه توصیف شود.»

او توضیح داد: «مهم نیست از کدام طرف حمایت می‌کنید، همچنان می‌توانید خواستار آتش‌بس، آزادی اسیران و بازداشت‌شدگان و دسترسی نامحدود به کمک‌ها باشید. اگر بتوانید از مرگ صدها یا هزاران کودک دیگر جلوگیری کنید، آیا این کار را انجام می‌دهید؟ برخی این را دست کم می‌گیرند. این درخواست ناشی از احساسات است.»

وی مصرانه گفت: آتش‌بس فوری نه امری استراتژیک است و نه پایدار. این یک محکومیت مربوط به دوران ماست که درخواست‌های بازگشت به عقلانیت را به این دلیل که صرفاً فراخوان‌های عاطفی هستند، رد می‌کنند. ما همچنین می‌شنویم که بسیاری در مورد صلح پس از جنگ صحبت می‌کنند، گویی که این امر آنها را از مسؤولیت فعلی مبرا می‌کند.

ملکه رانیا افزود: «از هفت اکتبر، اکثر قریب به اتفاق قربانیان در اسرائیل، کرانه باختری و غزه غیرنظامیان بوده‌اند، چه کشته شده باشند، چه به ناحق دستگیر شده‌ باشند و هر یک از آنها خلئی ایجاد می‌کنند که قابل پر کردن نیست و هیچ تفاوتی بین درد مادران فلسطینی و اسرائیلی در نتیجه از دست دادن یک کودک وجود ندارد.»

او در مقاله خود به ضرورت پایان یافتن این جنگ و مشارکت همه در درخواست آتش‌بس اشاره کرد، زیرا این کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

این مقاله در حالی منتشر شده که ملک عبدالله دوم در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که «تجاوز به غزه پیامدهای فاجعه‌باری برای منطقه خواهد داشت» و از «تمام جهان برای اعمال فشار بر اشغالگران جهت پایان دادن به عملیات نظامی در درخواست کرد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج