۱۳۷۹۷۰۱
۳۳۹
۳۳۹
پ

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

رومِیسا گِلگی (Rumeysa Gelgi) عنوان قد بلندترین زن زنده جهان را در اختیار دارد.

روزیاتو: رومِیسا گِلگی (Rumeysa Gelgi) عنوان قد بلندترین زن زنده جهان را در اختیار دارد. قامت بلند این زن او را از دیگران متمایز کرده و باعث شده نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود. اما زندگی برای بلندقدترین زن جهان که اهل ترکیه است و اکنون در کالیفرنیا آمریکا به سر می‌برد، از ابتدا با سختی‌ها و چالش‌هایی همراه بوده است.

دشواریِ کودک بودن در بدن یک بزرگسال

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

دوران کودکی گلگی دور از شرایط معمول طی شد زیرا به خاطر شرایط فیزیکی‌اش مجبور بود در خانه تحصیل کند. او در شش سالگی بیش از یک متر و ۷۰ سانتیمتر قد داشت. و به قول خودش احساس می‌کرد «کودکی است که در بدن یک بزرگسال گیر افتاده است.»

او عنوان قدبلندترین زن جهان را به دلیل یک بیماری ژنتیکی نادر به نام سندرم ویوِر به دست آورده که تنها ۵۰ نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

او وقتی تنها یک سال داشت به دلیل مشکلات مادرزادی قلب، مجبور به عمل جراحی قلب باز شد. دو سال بعد بار دیگر خود را در اتاق عمل دید و این بار تحت عمل جراحی فتق ناف قرار گرفت. این چالش‌ها تا زمانی که گلگی به سن پنج سالگی رسید ادامه یافت و برای اینکه اولین قدم‌هایش را به کمک واکر بردارد،‌ پنج ماه فیزیوتراپی انجام داد.

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

او ماجراهای پزشکی زیادی را پشت سر گذاشت. در سال ۲۰۱۳، گلگی دو عمل جراحی برای اسکولیوز (کژپشتی) انجام داد. با این حال از آن زمان راه خود را بدون مشکلات عمده سلامتی طی کرد و تصمیم گرفت که قدرت خود را از طریق جلسات منظم فیزیوتراپی حفظ کند.

او اکنون برای حرکت کردن به ویلچر یا واکر متکی است و گاهی از کفش های ارتوپدی سفارشی‌ساز استفاده می‌کند.

چگونه لباس اندازه خود پیدا می‌کند؟

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

لباس خریدن برای او مطمئناً یک چالش است زیرا برای آنکه آن را به اندازه قامت منحصر به فرد خود دربیاورد نیاز به یک دستکاری دارد. این موضوع فرصتی برای خلاقیت برایش فراهم کرده است. رومیسا چندین تکه لباس سایز بزرگ می‌خرد، آنها را تغییر می‌دهد و طوری می‌دوزد که انحصاراً اندازه خودش باشد.

گلگی برای بعضی فعالیت‌های روزانه به کمک خانواده‌اش نیاز دارد

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

او با یادآوری روزهای زندگی‌اش می‌گوید: «تجربه آسانی نبود.» آن‌همه تفاوت با بچه‌های هم سن و سالش، دوستی‌ها را برایش به چالش تبدیل کرد، اما رومیسا گلگی از پس آن برآمد. و بزرگترین ستون‌های حمایتی‌ او در این راه پدر و مادر و چند معلم فوق‌العاده‌اش بوده‌اند.

سرگرمی‌های گلگی شامل شنا کردن و غذا خوردن با خانواده‌اش است. او نمی‌تواند سوار ماشین شود، بنابراین در عوض با یک ون جابه‌جا می‌شود. علاوه بر این، او به مبلمان سفارشی نیاز دارد زیرا گزینه‌های استاندارد برایش مناسب نیستند.

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

گلگی با تأمل در روتین روزانه خود، بر نقش حیاتی کمک سایرین در انجام وظایف مختلف زندگی‌اش تأکید می‌کند. او که تنها فرد قدبلند در خانواده خود است، با چالش‌های مشخصی دست و پنجه نرم می‌کند و صراحتاً خود را «ناتوان جسمی» توصیف می‌کند.

با وجود چالش‌های بسیار، گلگی آرامش خود را در لذت‌های ساده می‌بیند. یکی دیگر از سرگرمی‌های مورد علاقه او تماشای برنامه‌های نتفلیکس است که آن را با مادرش به اشتراک می‌گذارد تا بر اهمیت پیوندهای خانوادگی در یافتن آرامش و حمایت تاکید کند.

متاهل نیست و فرزندی هم ندارد، اما یک زن موفق است

قدبلندترین زن دنیا رابطه عاشقانه‌ یا بچه‌ای ندارد، اما عشقی که آرزو دارد را در کسانی می‌یابد که ارزش کار او و خانواده‌اش را می‌دانند؛ کسانی که از سنین کم ذهنیت منحصر به فردی را در او ایجاد کرده‌اند.

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

والدینش به جای اینکه شرایط دخترشان را به عنوان یک مانع تلقی کنند، او را تشویق کردند تا آن را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت خود بپذیرد. این دیدگاه نقش مهمی در شکل‌دهی ذهنیت گلگی از خود ایفا کرده است و به او اجازه می‌دهد تا خود را فراتر از چالش‌های سلامتی‌ و فیزیکی‌اش تعریف کند.

رومیسا گلگی فراتر از زندگی شخصی خود فردی مفید و کامیاب است. او به‌عنوان محقق و توسعه‌دهنده وب مشغول به کار است. او همچنین حامی بیماران سندرم ویور است و علاوه بر فعالیت حرفه‌ای خود، چندین سال به عنوان داوطلب به حیوانات آزادزی کمک کرده است.

نگرش مثبتی به زندگی دارد

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

گلگی اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند و در دنیای فناوری مشغول به کار است. او همچنین با افتخار مادر گربه‌ای به نام «پری» است. گذاشتن پری در ترکیه پیش دوستانش تجربه دشواری برایش بوده و امیدوار است که به زودی همدم کوچکش را نزد خود به کالیفرنیا بیاورد.

پس از رسیدن به رویای خود برای پرواز با هواپیما برای اولین بار در پاییز گذشته، گلگی هیجان‌زده است تا ببیند آینده برایش با چه اتفاقاتی همراه است. او می‌گوید این بار به فکر سفر به بریتانیاست.

چالش‌های روزانه‌ی‌ قدبلندترین زن جهان

مهاجرت به کالیفرنیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب گام بزرگی برای او بود، اما گلگی به تبدیل کردن چیزهای بد به خوب باور دارد. او می‌گوید تجربه روزهای سخت است که به ما نشان می‌دهد تا چه اندازه می‌توانیم خاص باشیم.

رومیسا گلگی با به اشتراک گذاشتن تجربه زندگی با سندرم ویور با بیش از ۳۸,۰۰۰ دنبال‌کننده خود در اینستاگرام سعی در آگاهی‌بخشی هر چه بیشتر در باره این بیماری دارد. در کنار آن به‌طور فعال در سخنرانی‌های عمومی شرکت کرده و در پلتفرم‌های تلویزیونی متعددی ظاهر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج