اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۹۱۲
۸۵۷
۸۵۷
پ

قفل قیمت دلار شکسته شد!

آخرین نرخ دلاری که در بازار ارز در پایان پاییز ۱۴۰۲ ثبت شد، ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان است؛ عددی که البته افزایش ۶۲۲ تومانی را نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد. این یعنی نرخ دلار در سه ماه سوم سال ۱و۲ درصد گران شده است.

خبر آنلاین: آخرین نرخ دلاری که در بازار ارز در پایان پاییز ۱۴۰۲ ثبت شد، ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان است؛ عددی که البته افزایش ۶۲۲ تومانی را نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد. این یعنی نرخ دلار در سه ماه سوم سال ۱و۲ درصد گران شده است.

قفل قیمت دلار شکسته شد!

افزایش ۶۲۲ تومانی نرخ دلار در این بازه زمانی در حالی است که دلار در نیمه آبان‌ماه کانال ۵۲ هزار تومان را رد کرده بود، اما پس از آن در یک روند نزولی قرار گرفت؛ تا این‌که در کانال ۵۰ هزار تومان فرود آمد و بیش از یک ماه در این کانال حبس شده بود. البته در پایان پاییز یک فرود دیگر به کانال ۴۹ هزار تومان داشت و در نهایت روی عدد ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان ایستاد.

در این فضا، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند فعلا بازارساز با موج‌سواری روی خبرهای سیاسی، قیمت دلار را سرکوب کرده است، اما در سه ماه پایانی سال همزمان با بروز کسری بودجه و عقب‌ماندگی از اهداف اقتصادی، قیمت دلار نیز همپای انتظارات تورمی احتمالا افزایشی خواهد شد.

علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نباید انتظار کاهش قیمت را برای دلار داشته باشیم، می‌گوید: بهترین اتفاقاتی که می‌توانست موج صعودی دلار را موقتا سرکوب کند، تاکنون رخ داده است، بنابراین خبرهای جدید نمی‌تواند مُسکن قوی برای ریزش قیمت این اسکناس باشد.

به اعتقاد او، سیاست‌گذار با خبردرمانی قیمت دلار را مهار کرده است. پس از این هم شاید بتواند موقتا و در محدوده زمانی کوتاهی قیمت‌ها را در همین محدوده نگه دارد؛ اما معتقدم بعد از این هیچ گونه ریزشی برای دلار نخواهیم داشت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج