۱۳۸۲۱۸۳
۲۵۴
۲۵۴
پ

رپورتاژ آگهی

مزیت خرید عینک آفتابی اصل

در این مقاله به معرفی عینک آفتابی استاندارد، مزایای خرید عینک دودی اصل و مشکلات ناشی از اشعه UV برای چشم ها پرداخته شده است.

مزیت خرید عینک آفتابی اصل

مزایا و دلایل مهم برای خرید عینک آفتابی اورجینال

بینایی سرمایه بزرگی که جایگزین پیدا کردن برای آن کاری غیر ممکن است. برای محاظفت از چشم­ها خرید یک عینک آفتابی به تنهایی کافی نیست، بلکه مهم این است که شما یک عینک آفتابی با کیفیت و استاندارد را خریداری کنید. چرا که چشم­ها هم به مراقبت روزانه برای محافظت در مقابل نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش نیاز دارند، همانطوریکه باید به پوست و یا مو اهمیت داده شود. به همین دلیل هنگام خرید یک فریم آفتابی فقط مهم نیست که تنها زیبایی ظاهری داشته باشد یا ارزان باشد، اصل را نباید فراموش کرد، سلامت چشم از همه چیز مهم­تر است، پس اولویت با رعایت استانداردِ میزانِ حفاظت عدسی­ها از چشم در مقابل اشعه مضر است. برای خرید یک عینک آفتابی مناسب، ۷ نکته وجود دارد که میتوانید آن را  با همین نام در وب سایت وحدت اپتیک مطالعه نمایید. اما در این مقاله به معرفی عینک آفتابی استاندارد، مزایای خرید عینک دودی اصل و مشکلات ناشی از اشعه UV برای چشم­ها پرداخته شده است.

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی­هایی دارد؟

قبل از هرچیز باید بدانید که بهترین راه برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه UV  مضر خورشید، انتخاب عینک آفتابی مناسب برای بیرون از منزل است اما چشمان شما چقدر به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیاز دارد؟ جواب این سوال در عددی است که بالاترین رتبه حفاظتی UV را داشته باشد. براساس تحقیق انجمن چشم پزشکان آمریکا شما باید عینک آفتابی را انتخاب کنید که از چشم شما بین 99% تا 100%  در مقابل اشعه UVA و UVB محافظت کند. در ادامه بیشتر در مورد این عدد صحبت خواهد شد.

یک عینک آفتابی مناسب UV چند دارد ؟

به دنبال عینک دودی با برچسب uv400 باشید که تقریبا 100 درصد از چشمان شما در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.این عدسی ها طول موج تا 400 نانومتر را کنترل می‌کنند. همچنین 75% تا 90% نور مرئی خورشید را که از جو زمین نفوذ می‌کند و به صورت اشعه های UVA و UVB به پوست و چشم شما می‌رسد، جلوگیری می‌کند و دید بهتری در روزهای پر نور خواهید داشت این سطح بالای محافظت در برابر نور خورشید بسیار مهم و درست است چرا که با نداشتن عینک آفتابی مناسب ابتلا به بیماری های چشمی از جمله آب مروارید و غیره با گذشت زمان سریع‌تر افزایش پیدا می‌کند.

میزان UV در عینک آفتابی پلاریزه چطور است ؟

عینک آفتابی پلاریزه برای محافظت از چشم شما در مقابل نور خیره کننده و بازتاب نور بسیار مناسب است اما این مفید بودن لزوما همیشه به معنی داشتن uv مناسب یا بیشتر نیست. عموما UV400 جدا و پلاریزه نیز به عنوان پوشش جدا در عینک وجود دارند. موارد استفاده عینک آفتابی پلاریزه به طور خلاصه به دلیل فیلتر خاصی که دارد برای جلوگیری از نور خیره کننده است مثل بازتاب نور از سطوح براق مثل آب، برف و جاده ها در روزهای آفتابی. این موضوع دوباره تاکید می­شود که پلاریزه لزوم UV400 نیست، به طور مثال خیلی از عینک های پلاریزه ارزان قیمت. پس همیشه و حتما برای اطمینان این نکته را در نظر بگیرید.

مزیت خرید عینک آفتابی اصل

نماد UKCA در عینک

 UKCA مخفف  UK Conformity Assessment به معنی مطابقت با معیارها و استاندارد های بریتانیااست. احتمالا UKCA  را جدیدا روی محصولاتی از جمله عینک آفتابی و عینک طبی نیز مشاهده کرده اید. این نشان ها از سال 2023 برای عینک هایی که خارج از بریتانیا معامله می شوند اجباری خواهد بود.

نکته

همیشه این را در نظر داشته باشید که زیبایی ظاهری در عینک خیلی معیار درستی برای انتخاب نیست، چرا که بسیاری از فریم­هایی که توسط کمپانی­های مُد و فشن طراحی و روانه بازار می­شوند از کیفیت استاندارد برخوردار نیستند و عدسی UV400 را به صورت 100% پوشش نمی­دهد، این فریم­ها در رده عینک فیک قرار نمی­گیرند اما درجه کیفیت آنها استاندارد هم نیست. 

مزیت خرید عینک آفتابی اصل

مزایا و دلیل اینکه باید عینک آفتابی اصل را به عینک فیک ترجیح دهیم؟

  • میزان محافظت در برابر اشعه خورشید یا یو وی UV

فریم عینک هایی که فیک هستند UV400 ندارند و این یعنی باید عینکی تهیه کنید که از چشمان شما در برابر اشعه UV به شکل صحیح و کامل محافظت کند.

  • کیفیت

کیفیت در یک فریم اورجینال محدود به عدسی و شیشه آن نیست، بلکه در بسیاری از موارد مثل جنس فریم هم اهمیت خیلی زیادی دارد. عینک آفتابی فیک از متریال و مواد اولیه بسیار ضعیف تولید شده اند که شکننده تر هستند و می‌تواند حساسیت‌زا باشد.

  • استاندارد

عینک اصل تمام استانداردهای لازم را از ابتدا تا انتها در نظر می گیرد، مثلا عینک های کودکان و نوجوانان اصل، با توجه به میزان زمانی که بازی و فعالیت های پر تحرک می کنند طراحی می شوند. یعنی شما می توانید مطمئن باشید که این قاب عینک کودکانه از پاد بینی تا حدقه ها با متریالی مقاوم ساخته شده اند.

  • راحتی

فریم های فیک بخاطر عدم توجه به استانداردها تنظیمات درستی ندارند، عموما روی صورت راحت قرار نمی گیرند و در تمام طول روز ما را درگیر دغدغه ای می کند که انرژی ما را نیز می گیرد. با یک فریم عینک استاندارد و اصل کمتر احساس خستکی را روی چشم ها و صورت احساس خواهیم کرد.

  • عینک فیک مانند عینک اصل دوام و مقاومت ندارد!

به قول ضرب المثل انگلیسی که میگه: من آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم!

شما یکبار هزینه می کنید و می توانید از کیفیت و دوام عینکی که خریده اید اطمینان داشته باشید،  وقتی عینکی  اورجینال را در دست می گیرید یا روی چشم قرار می دهید متوجه تمام این تفاوت ها در جنس آن خواهید شد از دسته ها تا حدقه ها، همچنین رنگ و شیک بودن. همیشه یک برند با اصالت مدت زمان بیشتری همراه شما خواهد بود.

خرید سفید یا خرید عینک اصل باعث می شود هم جنس بهتر همراه با ضمانت و کیفیت عالی و برجسته ای را داشته باشید هم از جهتی دیگر باعث رونق اقتصاد، تولید و صنایع می شود. چرا که در هر صنفی مشخصا اینجا عینک، اصالت و جنس مرغوب اولویت بالایی دارد و جلب رضایت و نظارت بر کیفیت وهمچنین اصولی پیش رفتن در این چرخه از طراحی تا تولید و فروش، همگی به یک اندازه با اهمیت و با ارزش هستند. خرید سفید به نمایندگی های رسمی فروش، به وارد کنندگان و حتی تولید کنندگان این دلگرمی را می دهد که بهتر و بیشتر در مسیر اولیت­هایشان حرکت کنند. چرا که کیفیت همیشه باعث رضایت خرید می شود و تجربه ای ماندگار را ایجاد می کند.

مزیت خرید عینک آفتابی اصل

اشعه UV چه مشکلاتی برای چشم ایجاد می­کند؟

آسیب ناشی از اشعه   UVبه چشم ها و پوست، در طول زندگی و با افزایش سن  بیشتر می‌شود. کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب چشمی هستند چرا که بچه ها زمان زیادی زیر نور آفتاب در کوچه یا پارک مشغول بازی هستند. همینطور چشم کودکان قرنیه شفاف تری نسبت به بزرگسالان. پس وقتی که برای کودکان عینک آفتابی بچگانه می‌خرید به این موضوع بیشتر دقت کنید. به هیچ عنوان فریم های فیک و یا اسباب بازی را جایگزین عینک دودی با UV مناسب برای فرزندانتان نکنید.

3 مورد از بیماری های چشمی ناشی از اشعه ماوراء بنفش کدام است؟

  • آب مروارید و سرطانهای چشم
  • مثلث خونی کنار قرنیه چشم (Growths on the eye)
  • کوری برف 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج