۱۳۸۲۴۹۵
۳۹۷
۳۹۷
پ

هشدار محققان زبان‌شناسی درباره نابود شدن یک لهجه معروف

لهجه و نحوه صحبت کردن مردمان هر کشور، بیانگر هویت آن مردم است. اما وجود لهجه‌ها بنابر میزان محبوبیت‌ و استفاده از آنها در نوسان هستند و گاهی کاملا از بین می‌روند. دانشمندان هشدار داده‌اند که حداقل یک لهجه معروف انگلیسی در خطر نابودی قرار دارد.

خبرآنلاین: لهجه و نحوه صحبت کردن مردمان هر کشور، بیانگر هویت آن مردم است. اما وجود لهجه‌ها بنابر میزان محبوبیت‌ و استفاده از آنها در نوسان هستند و گاهی کاملا از بین می‌روند. دانشمندان هشدار داده‌اند که حداقل یک لهجه معروف انگلیسی در خطر نابودی قرار دارد.

نادیا زکالوند: تمام لهجه‌ها محبوب نیستند. برخی از آنها بسیار پرطرفدارند اما برخی دیگر آنقدر مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شده و نابود می‌شوند.

اوائل امسال محققان زبان‌شناسی در یک نظرسنجی از مردم سراسر دنیا پرسیدند کدام یک از لهجه‌های بریتانیایی از همه آزاردهنده‌تر هستند. لهجه‌های بیرمنگهام،‌ لیورپول و اسکس به‌ترتیب ۶۰، ۵۷٫۲ و ۵۱ درصد آزاردهنده‌ترین لهجه‌های انگلیسی معرفی شدند.

اما آن لهجه بریتانیایی که در حال فراموشی و در خطر نابودی قرار دارد، در این فهرست نیست. درواقع آن لهجه، دارای آهنگی آرامش‌بخش است و مشاهیری چون اریک مورکامب، جین بوون، جین هاروکس و حتی در انیمیشن چیکن‌ ران با آن لهجه صحبت می‌کنند. این لهجه در خطر نابودی، لهجه لانکاشر (Lancashire) است.

بنابه گفته محققان زبان‌شناسی احتمالا تا «چند نسل آینده»، دیگر کسی با این لهجه صحبت نخواهد کرد. درواقع در این لهجه، حرف آر (R) قوی تلفظ می‌شود. اما جوانان کمتر علاقه به استفاده قوی از این حرف دارند و علاقه کمی به استفاده از این لهجه بریتانیایی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج