۱۳۸۲۵۹۶
۳۳۹
۳۳۹
پ

عجله کنید؛ امروز آخرین فرصت برای ارسال نام‌تان به قمر مشتری است!

امروز آخرین فرصت برای ارسال نام خود به یکی از قمرهای مشتری با ماموریت «اروپا کلیپر» ناسا است. این ماموریت در اکتبر ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و بررسی می‌کند که آیا این قمر یخی از حیات میکروبی میزبانی می‌کند؟

ایسنا: و به نقل از انگجت، ماموریت ناسا به سوی قمر سیاره مشتری موسوم به «اروپا» تحت عنوان ماموریت «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) در اکتبر ۲۰۲۴ راهی فضا خواهد شد.

 

کمپین ناسا برای جمع‌آوری نام‌هایی تحت عنوان «پیام در یک بطری»(Message in a Bottle) که با مأموریت آینده «اروپا کلیپر» به پرواز در می‌آید، امروز پایان می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید نام‌تان راهی قمر مشتری شود، می‌توانید با مراجعه به سایت ناسا به راحتی ثبت نام کنید.

 

عجله کنید؛ امروز آخرین فرصت برای ارسال نام‌تان به قمر مشتری است!

این نام‌ها همراه شعری که توسط یک شاعر آمریکایی به نام آدا لیمون برای قمر اروپا سروده شده است که با دست خط لیمون روی یک صفحه فلزی متصل به فضاپیما حک خواهد شد، ارسال می‌شود.

تصور می‌شود که قمر اروپا که یکی از بزرگترین قمرهای مشتری است، دارای یک اقیانوس عمیق آب شور در زیر پوسته یخی خود باشد و در آنجا شرایط می‌تواند برای حیات میکروبی مناسب باشد.

برای ورود به کمپین «پیام در یک بطری»، کافی است به وبسایت ناسا بروید و یک فرم ثبت نام کوتاه را پر کنید که شامل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تعیین کشور و کد پستی یا پیش‌شماره متقاضی می‌شود.

عجله کنید؛ امروز آخرین فرصت برای ارسال نام‌تان به قمر مشتری است!

آخرین مهلت برای انجام این کار، امروز ۳۱ دسامبر است.

گفتنی است که تاکنون بیش از ۲.۴ میلیون نفر نام خود را ثبت کرده‌اند. به گفته ناسا، نام همه شرکت‌کنندگان با حروف بسیار ریز با استفاده از یک پرتو الکترونی که می‌تواند خطوطی ظریف‌تر از یک هزارم عرض موی انسان ایجاد کند، روی ریزتراشه‌ها حک می‌شود. سپس این ریزتراشه‌ها روی آن صفحه فلزی که شعر لیمون روی آن حک شده، چسبانده می‌شوند.

فضاپیمای «اروپا کلیپر» قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ پرتاب شود و از آن زمان تا رسیدن به مدار مشتری شش سال دیگر طول خواهد کشید.

این ماموریت پس از رسیدن به قمر اروپا، قابلیت بالقوه میزبانی از حیات این قمر یخی را از طریق مجموعه پروازهای نزدیک بررسی خواهد کرد.

قمر اروپا یکی از ۹۵ قمر تخمین زده شده است که به دور مشتری می‌چرخند و همچنین یکی از کهن‌ترین قمرهای شناخته شده نزد بشر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج