adexo3
۱۳۸۲۹۴۷
۳۳۳
۳۳۳
پ

کندن موی بینی چطور باعث آبسه مغزی می‌شود؟

بسیاری از افراد زمانی که موهای بینی‌شان بلند می‌شود و از سوراخ‌های بینی بیرون می‌زند، حس خوبی ندارند و ممکن است تلاش کنند آن را با دست بکنند

خراسان: بسیاری از افراد زمانی که موهای بینی‌شان بلند می‌شود و از سوراخ‌های بینی بیرون می‌زند، حس خوبی ندارند و ممکن است تلاش کنند آن را با دست بکنند. اما پزشکان هشدار می‌دهند که کندن موی بینی یا کوتاه کردن بیش از حد آن‌ها تهدیدی برای سلامت ماست. دلیل این امر چیست؟ به گزارش «برترین‌ها» در این زمینه، ایریش ویگت، متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه نیویورک، تأیید می‌کند که ترک این عادت ضروری است. این پزشک آمریکایی می‌گوید موی بینی، هوایی را که تنفس می‌کنیم، تصفیه می‌کند تا بسیاری از ناخالصی‌ها را از ریه‌ها و مجاری تنفسی خارج شود. اما موضوع فقط به این بستگی ندارد، در جایی که موها در داخل حفره بینی رشد می‌کنند، باکتری‌ها هم تکثیر می‌شوند. هنگامی که فردی موهای بینی خود را می‌کند فضاهای باز کوچکی ایجاد شده که انگل‌ها را قادر می‌سازد وارد آن مکان شوند. بینی متعلق به اصطلاحا "مثلث خطر صورت" است. سیاهرگ‌هایی که از آن عبور می‌کنند در تماس مستقیم با مغز هستند. بنا بر گزارش دویچه وله، ویگت می‌گوید که اگر این باکتری‌ها به داخل این رگ‌ها برسند، می‌توانند باعث عفونت‌های بسیار جدی مانند "آبسه‌های مغزی و مننژیت" شوند. 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج