۱۳۸۳۴۱۳
۲۳۸
۲۳۸
پ

رپورتاژ آگهی

دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

خوشبختانه ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل به آن‌ها توجه داشته باشید و کار طراحی دکوراسیون داخلی را ساده‌تر کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستطیلی شکل آشنا کنیم.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کار ساده‌ای نیست. به خصوص اگر فضای اتاق خواب کوچک باشد و با یک اتاق خواب مستطیلی شکل و باریک مواجه باشیم. خوشبختانه ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل به آن‌ها توجه داشته باشید و کار طراحی دکوراسیون داخلی را ساده‌تر کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستطیلی شکل آشنا کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

نکات دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

اتاق خواب‌های مستطیلی شکل به اتاق خواب‌هایی گفته می‌شود که طول آن‌ها بزرگ‌تر از عرض آن‌ها یا برعکس می‌باشد. سبک معماری هر اتاق خواب مستطیلی شکل با هم متفاوت است؛ اما در هر صورت برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون جذاب برای اتاق خواب مستطیلی شکل داشته باشید، باید کمی دقت بیشتری در هنگام انتخاب وسایل و خرید دیوارپوش و کفپوش داشته باشید. چرا که فضای اتاق خواب‌های مستطیلی شکل آنقدر باز نیست که بتوانید هر وسیله‌ای را با هر ابعاد و شکلی سفارش دهید. در ادامه نکاتی را برای طراحی اتاق خواب مستطیلی شکل به شما توضیح می‌دهیم که می‌توانند به شما برای طراحی دکوراسیون داخلی کمک زیادی کنند.

  • برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل، حتما به ابعاد اتاق خواب توجه داشته باشید. طول و عرض اتاق خواب را اندازه گیری کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای خرید وسایل مختلف داشته باشید.
  • سعی کنید که از دیوارپوش‌هایی با رنگ روشن برای طراحی این اتاق خواب‌ها استفاده کنید که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • کفپوش‌های استفاده شده باید رنگ‌بندی نسبتا روشنی داشته باشند تا فضا تاریک و کوچک نشان داده نشود.

سعی کنید که روی دیوارهای کوچک‌تر را با قاب پر نکنید تا فضای آن‌ها کوچک‌تر نشان داده نشود. در عوض قاب‌های مختلف را روی دیوارهای بزرگ‌تر نصب کنید.  می‌توانید دیوارهای کوچک تر اتاق خواب باریک را با کاغذ دیواری ساده و دیوارهای بزرگ‌تر را با کاغذ دیواری طرح‌دار طراحی نمایید. 

دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

استفاده از تخت خواب‌های کوتاه

تخت خواب یکی از مهم‌ترین وسایلی است که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. تخت خواب دونفره می‌تواند فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال کند؛ اما به دلیل ضروری بودن باید حتما این تخت خواب‌ها را با ظاهر و ابعاد مناسب سفارش دهید و از کاربردهای این تخت خواب‌ها نهایت لذت را ببرید.

اگرچه قیمت تخت خواب دونفره یکی از عوامل موثر روی انتخاب بهترین تختخواب محسوب می‌شود، ولی اگر می‌خواهید یک تخت خواب دو نفره داشته باشید که فضای کمی را اشغال می‌کند، می‌توانید به سراغ تخت خواب‌های کوتاه بروید. ارتفاع تخت خواب تاثیر زیادی روی اشغال فضا دارد. اگرچه تخت‌های ارتفاع‌دار می‌توانند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی اتاق خواب بدهند و فضا را لوکس و کلاسیک کنند؛ اما این تخت خواب‌ها برای فضاهای بزرگ اتاق خواب‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

سعی کنید که سایز تخت خواب دو نفره را تا حد ممکن کوچک سفارش دهید. عدم به کار رفتن تاج و جزئیات زیاد در تخت خواب‌های مستطیلی شکل در اتاق خواب‌های باریک می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. نکته مهم اینکه قبل از سفارش تخت خواب‌های دونفره، حتما سایز فضای خالی موجود در اتاق خواب را که باید با تخت خواب پر شود، بررسی کنید. برخی از افراد صرفا به ظاهر یک تخت خواب توجه می‌کنند و تصوری در مورد اینکه شاید تخت خواب در اتاق خواب باریک آن‌ها جا نشود، ندارند. ولی شما این اشتباه را نکنید و حتما به سایز تخت خواب و متناسب بودن آن با اتاق خواب توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

کمد مناسب برای اتاق خواب‌های باریک

هیچ کس نمی‌تواند بگوید که برای اتاق خواب نیازی به استفاده از کمد نیست. کمدها مهم‌ترین اجزایی هستند که برای طراحی اتاق خواب‌های باریک مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید در آن‌ها لباس و انواع لوازم ضروری را قرار داد تا نظم اتاق خواب بهم نخورد. بهترین کمدها برای اتاق خواب‌های باریک، کمدهایی‌اند که روی دیوارها نصب می‌شوند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. می‌توانید برای طراحی اتاق خواب‌های باریک، کمدهای دیواری را در بالاسر تخت‌ها طراحی کنید تا فضای اشغال شده توسط این کمدهای دیواری به حداقل برسد.

یکی از سبک‌های جدید طراحی کمد دیواری به این شکل است که کمدها تا پایین زمین کشیده نمی‌شوند. در واقع آن‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که از سقف تا بالای تخت می‌آیند و از زمین فاصله دارند. این سبک طراحی کمد برای اتاق خواب‌های باریک بهترین انتخاب است. با این حال می‌توانید با در نظر گرفتن یک فضای مناسب جهت اجرای کمدهای دیواری، یک اتاق خواب منحصر به فرد و شیک نیز داشته باشید.

بهترین فضا برای نصب کمد دیواری در اتاق خواب، فضایی است که بلااستفاده و به صورت خالی باشد. به طور مثال فرورفتگی‌های داخل دیوار بهترین انتخاب برای اجرای کمدهای دیواری محسوب می‌شوند. ولی اگر این فرورفتگی‌ها وجود نداشتند، می‌توانید با کمی تحلیل و بررسی متوجه شوید که کمدها را در کجا قرار دهید که هم فضای کم اشغال کنند هم کاربردی و جذاب باشند.

دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

کاغذ دیواری‌های سه بعدی

یکی از بهترین دیوارپوش‌هایی که می‌توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل مورد استفاده قرار دهید، کاغذ دیواری‌هایی‌اند که دارای عمق و ظاهر مناسبی می‌باشند. این کاغذ دیواری‌ها می‌توانند فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان دهند و جذابیت فوق العاده‌ای به آن‌ها بدهند. بنابراین انتخاب این کاغذ دیواری‌ها مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. البته در هنگام انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رنگ این کاغذ دیواری‌ها اشاره کرد.

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستطیلی شکل، نیاز به کاغذ دیواری‌های سه بعدی با طرح‌های نسبتا ساده و خلوت دارید. در این صورت هم اتاق خواب شما زیباتر می‌شود، هم می‌توانید اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان دهید. حتما در هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری به سبک دکوراسیون اتاق خواب توجه داشته باشید. به دلیل اینکه این اتاق خواب‌ها دارای سایز کوچک‌تری هستند، باید کاغذ دیواری‌های آن‌ها را با رنگ‌های روشن سفارش دهید تا هم نور در فضا منعکس شود، هم احساس خفگی در اتاق به دلیل به کار رفتن رنگ‌های تیره وجود نداشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج