۱۳۸۵۰۷۳
۱۳۷
۱۳۷
پ

رپورتاژ آگهی

بیت‌کوین در حوالی ۴۴۰۰۰ دلار و بازار در حال بازبینی کاهش نرخ بهره؛ آیا به آلت‌کوین‌سیزن رسیده‌ایم؟

افزایش قیمت بیت ‌کوین و بازبینی کاهش نرخ بهره چه تأثیری بر بازار می‌گذارد؟ در ادامه مقاله پیش‌روی، پاسخ این سؤالات را خواهیم داد. همراه ما باشید.

بیت‌کوین در حوالی ۴۴۰۰۰ دلار و بازار در حال بازبینی کاهش نرخ بهره؛ آیا به آلت‌کوین‌سیزن رسیده‌ایم؟

آلت‌کوین‌سیزن (altcoin season) یا فصل آلت‌کوین‌ها اصطلاحی است که علاقه‌مندان و کاربران بازار ارزهای دیجیتال آن را به‌کار می‌برند. این اصطلاح برای توصیف دوره‌ای به‌کار می‌رود که آلت‌کوین‌هایی مانند اتر، سولانا و کاردانو از نظر قیمت و ارزش بازار عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

آلت‌کوین‌سیزن معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که بیت‌کوین به بالاترین حد خود می‌رسد و قیمت خود را تثبیت می‌کند. در این شرایط، معامله‌گران با تنوع و فرصت‌های بیشتری در بازار روبه‌رو می‌شوند. اما از کجا بدانیم که به آلت‌کوین‌سیزن رسیده‌ایم؟ افزایش قیمت بیت ‌کوین و بازبینی کاهش نرخ بهره چه تأثیری بر بازار می‌گذارد؟

در ادامه مقاله پیش‌روی، پاسخ این سؤالات را خواهیم داد. همراه ما باشید.

کاهش نرخ بهره چه‌ تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد؟

بانک مرکزی آمریکا فدرال رزرو (Federal Reserve System) نام دارد و نرخ بهره‌ای که فدرال رزرو تعیین می‌کند، بر بازار ارزهای دیجیتال نیز تأثیر می‌گذارد. نرخ بهره همان میزان سودی است که بانک‌ها در ازای اعطای وام به مردم، دریافت می‌کنند. کاهش و افزایش میزان نرخ بهره، می‌تواند بر ارزش دلار تأثیر بگذارد و آن را دچار نوسان کند.

از آن‌جایی که نرخ بهره فدرال رزرو ‌بر ارزش دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد، بازار ارزهای دیجیتال نیز به‌دنبال آن تأثیر می‌گیرد. اگر نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یابد، ارزش دلار کاهش می‌یابد و افراد و نهادها می‌توانند وام‌های بیشتری دریافت و با استفاده از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

بیت‌کوین در حوالی ۴۴۰۰۰ دلار و بازار در حال بازبینی کاهش نرخ بهره؛ آیا به آلت‌کوین‌سیزن رسیده‌ایم؟

این موضوع می‌تواند بر اقتصاد تأثیر بگذارد و باعث افزایش تورم شود. افزایش تورم نیز به‌نوبه خود باعث کاهش قدرت خرید می‌شود. در چنین شرایطی، مردم برای آن‌که از ریزش ارزش دلار و تورم بسیار بالا در امان بمانند، به بازارهای معاملاتی مانند بورس و ارزهای دیجیتال پناه می‌برند تا ارزش دارایی خود را حفظ کنند.

بیت‌کوین یکی از دارایی‌هایی است که دارای عرضه محدود است و بانک مرکزی آن را کنترل نمی‌کند. اگر نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یابد، ممکن است ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش یابد. برعکس، اگر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یابد، ممکن است ارزش بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها کاهش یابد.

ETF‌ اسپات و تأثیر آن در رشد بیت‌کوین و رسیدن به آلت‌کوین‌سیزن

کارشناسان حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که ETF بیت‌کوین قرار است در آمریکا راه‌اندازی شود. این موضوع در رشد اخیر بیت‌کوین و دست‌یابی آن به قیمت 44000 دلار بی‌تأثیر نبوده است. ممکن است بپرسید ETF بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین در حوالی ۴۴۰۰۰ دلار و بازار در حال بازبینی کاهش نرخ بهره؛ آیا به آلت‌کوین‌سیزن رسیده‌ایم؟

ETFهای بیت‌کوین صندوق‌های قابل‌معامله‌ای هستند که قیمت بیت‌کوین را نمایندگی می‌کنند. این صندوق‌ها سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازند تا بدون مالکیت یا نگه‌داری مستقیم، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند. چندین شرکت بزرگ وال‌استریت مانند بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity) و فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) درخواست‌هایی را برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تنظیم کرده‌اند و طی آن خواستار فهرست‌ شدن ETFهای بیت‌کوین در صرافی‌های آمریکایی شده‌اند.

در صورتی که درخواست این شرکت‌ها تأیید شود، ETF‌ها می‌توانند جذابیت و دسترسی بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاران و مؤسسات بزرگ چندبرابر کنند، چراکه روشی قانونی با نقدینگی بالا را برای خرید و فروش بیت‌کوین فراهم می‌کنند. این موضوع می‌تواند در مورد آلت‌کوین‌ها نیز اجرا شود و جذابیت آن‌ها را چندبرابر کند. ازاین‌رو می‌توان گفت که به آلت‌کوین‌سیزن نزدیک می‌شویم.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، با آلت‌کوین‌سیزن و عواملی که می‌توانند به رسیدن زودتر آن کمک کنند آشنا شده باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج