۱۳۸۵۸۱۰
۱۰ نظر
۱۴۱۰
۱۰ نظر
۱۴۱۰
پ

حضور افغانستانی‌های مقیم ایران در لشکر فاطمیون

روزنامه همشهری در گزارش تازه خود با تیتر «افغانستانی‌ها یار روزهای‌تنهایی ایران» عنوان کرده که افغانستانی های مقیم ایران با لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم، همکاری کرده است.

روزنامه همشهری در گزارش تازه خود با تیتر «افغانستانی‌ها یار روزهای‌تنهایی ایران» عنوان کرده که افغانستانی های مقیم ایران با لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم، همکاری کرده است.

حضور افغانستانی‌های مقیم ایران در لشکر فاطمیون

همشهری نوشته: در شرایط حساس دهه 90با شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در سوریه و قدرتمند شدن هر روزه آنها که تهدیدی علیه ایران و منطقه بود، بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه، میدان را به نفع گروه‌های نوظهوری مانند النصره و داعش خالی کردند، اما در کمال تعجب، این مهاجران افغانستانی مقیم ایران بودند که در کنار ایران ایستادند و با تشکیل لشکر فاطمیون در سال 92که تعداد آنها هم به ۲۸هزار نفر رسید، تاریخ دفاع از حرم را وارد یک دوران جدید کردند و چند صد کیلومتر دورتر یعنی در سوریه به دفاع از مرزهای استراتژیک ایران و حرم اهل‌بیت(ع) پرداختند و این همراهی هم برای اولین‌بار نبود. آنها در 8سال دفاع‌مقدس نیز ایران و ایرانی‌ها را همراهی کردند و بیش از 3هزار شهید برای دفاع از این مرز و بوم دادند. آن هنگامی که فریاد تظلم‌خواهی شنیده شد؛ درست در روزهایی که وجدان‌های خو کرده به خبرسازی عادی و تکراری رسانه‌ها از قتل، کشتار، نسل‌کشی و جنایت خود را به نشنیدن می‌زدند تا سرپوش بگذارند بر مختصر درد درونشان برای کمک به ملتی مظلوم؛ آن زمانی که «مرز» دم‌دستی‌ترین بهانه برای حمایت از زنان و کودکانی شد که با یورش سفاک‌ترین نمونه‌های شبه‌بشر از ابتدایی‌ترین حقوق حیات محروم که هیچ، مثله و تکه‌تکه می‌شدند، همین اتباع افغانستانی بودند که به داد سوریه و ایران و مردم منطقه شتافتند.

روزهای سخت در ایران

طبق قانون، مهاجران  افغانستانی حتی برای رفتن به زیارت امام رضا(ع) باید از اداره اتباع شهر خود نامه تردد بگیرند؛ چون اجازه تردد بین شهرها را ندارند، هر ساله کودکانشان برای رفتن به مدرسه با برخی مشکلات و چالش‌ها مواجه هستند، شاید فداکاری‌های بی‌چشمداشت «فاطمیون» تلنگری باشد برای مردم و مسئولان تا به آنها به چشم برادران و خواهرانمان نگاه کنند که در هر شرایطی تنهایمان نمی‌گذارند. از مهم‌ترین دلایل حمایت‌های «ایران» از تشکیل گروه‌های داوطلبانه برای مقابله با «داعش» این بود که اگر این حمایت در آن مقطع زمانی شکل نمی‌گرفت، «داعش» به کشورهای ایران و افغانستان حمله می‌کرد و مقابله با این گروه تروریستی و کنترل اقدامات و برنامه‌های آنها بسیار سخت و دشوارتر می‌شد.

حضور جن در تیپ فاطمیون

ماجراهای تیپ فاطمیون در‌سوریه که خروجی و نتیجه آن، امنیت و آرامش برای منطقه و ایران شد، بسیار جذاب است؛ مثلا یکی از ویژگی‌های بچه‌های افغانستانی، سرعت عمل آنها بود. جیش‌الحر، یکی از قوی‌ترین گروه‌های النصره، اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که ارتش سوریه «جن» استخدام کرده است. پیگیری که شد، دیدند بچه‌های فاطمیون، قد کوتاهی دارند و فرز هستند؛ وقتی روبه‌روی آنها می‌جنگیدند، سریع جابه‌جا می‌شدند و چون لباس سیاه هم پوشیده بودند فکر می‌کردند اینها «جن» هستند!‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنده خدا

      هردفعه این افغانها ی جرم و ی جنایتی انجام میدن ی سری هستن که سریع شروع کنن به خوب نشون دادن اینها بابا اینا بیگانه هستن دارن کشور مون و نابود میکنن بس کنید

    • ناشناس

      همشون به خاطر پول امدن

    • ناشناس

      آلودگی هوا و ترافیک ،نفس نکشیدن و .....جن؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    • منصف

      دقیقا

    • ناشناس

      پول خوبی میگیرن

    • ناشناس

      توجیه خیلی خوبیه اصلآ مردم ایران رو زودتر بندازید بیرون و ایران با افغانی کامل پر کنید

    • ناشناس

      ههههههههه

    • ناشناس

      حال آدم از این همه حماقت به هم میخوره

    • ناشناس

      پول مفت شیرینه

    • ناشناس

      پول یامفت و تامین همه جوره....بی چشمداشتو خوب اومدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج