۱۳۸۵۸۲۴
۱ نظر
۱۹۱
۱ نظر
۱۹۱
پ

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان چقدر است؟

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان یک روند موردتوجه در حوزه بهداشت دهان و دندان‌ها است. دراین مقاله سعی‌داریم تا این مراحل و هزینه را برای شما شرحدهیم تا پایان مقاله با ما همراه‌باشید.

این‌روزها، زیبایی درجهت ترمیم دندان، به‌اندازه طول زندگی درمان موردتوجه قرارگرفته‌است.خیلی‌ازافراد علاقه‌دارند حتی برای دندان‌های عقب هم  کارترمیم دندان با مواد همرنگ انجام‌دهیم تا شکل زیباتری داشته‌باشد. ترمیم‌دندان با کامپوزیت، یکی‌از مرسوم‌ترین درمان ترمیمی شده‌است. که دارای مراحل زیادی است به‌همین‌جهت  بهتراست از هزینه ترمیم کامپوزیت دندان اطلاع کافی داشته‌باشیم ما دراین مقاله سعی‌داریم تا این مراحل و هزینه را برای شما شرحدهیم تا پایان مقاله با ما همراه‌باشید.

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان چقدر است؟

ترمیم کامپوزیت دندان

ترمیم کامپوزیت دندان یک روند موردتوجه در حوزه بهداشت دهان و دندان‌ها است. این فرایند موجب می‌شود  تا ظاهر و درون دندان‌هایتان را چنانچه تغییر رنگ، ترک خوردگی  و یا شکستگی داشته‌باشد ترمیم و بازسازی کنید. دراین بخش، مراحل انجام ترمیم کامپوزیت همراه‌با نکات ضروری برای انجام این روند و همچنین عوامل تاثیرگذار در هزینه‌ی ترمیم کامپوزیت دندان را برای شما شرح خواهیم‌داد.

 ترتیب مراحل ترمیم کامپوزیت دندان های شکسته

ترتیب مراحل ترمیم کامپوزیت دندان‌های شکسته با کاربرد تکنیک‌های جدید و ابزار پیشرفته انجام‌می‌شود. نخست، دندان‌پزشک اطلاعات کاملی از وضعیت کامپوزیت دندان‌ها جمع‌بندی می‌کند و باتکیه‌براین تحلیل، برنامه‌ای درخور برای بازسازی و ترمیم ترتیب می‌دهد.

بعداز این مرحله، با کاربرد مواد کامپوزیتی مرغوب و همچنین روش‌های اصولی، کامپوزیت‌های دندان‌های شکسته باتوجه دقیق و کامل بازسازی می‌شوند. این روند، با دقت و زمان کافی صورت می‌گیرد تا از دوام و طول عمر زیاد ترمیم‌ها مطمعن شود.

1.بررسی وضعیت دندان

اول کار پزشک شما وضعیت دندان موردنیاز ترمیم را به دقت بررسی می‌کند. چنانچه دندان با وضعیت تغییر رنگ، ترک خوردگی یا شکستگی  مواجه شده باشد، ترمیم کامپوزیت دندان می‌تواند روشی مناسب برای دندان شما باشد.

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان چقدر است؟

2.تراش دادن دندان

در این بخش، پزشک شما سعی می‌کند دندانتان را کمی تراش ‌دهد تا جای کافی برای قرارگیری مواد کامپوزیت فراهم شود. این مرحله با دقت‌کافی صورت می‌گیرد تا سلامت دندان رعایت شود و  ازمشکلات احتمالی که در پیش‌رویی دارد جلوگیری شود.

3.قرار دادن مواد کامپوزیت در دندان

مواد کامپوزیتی که خاصیتی شبیه‌به دندان طبیعی دارند، روی و داخل دندان قرار داده می‌شوند. پزشک با دقت  کافی و حوصله  کامل مواد را در لایه‌های گوناگون قرار می‌دهد تا ظاهر و ساختمان طبیعی دندان بازسازی شود.

4.سفت کردن مواد کامپوزیت

سفت کردن مواد کامپوزیت قرار داده شده در دندان، از اشعه‌ی مخصوصی استفاده می‌شود. این اشعه موجب ایجاد واکنش‌های شیمیایی در مواد شده و آن‌ها را به‌هم متصل می‌کند. این مرحله مهم و ضروری برای محکم شدن ، پایداری و ماندگاری ترمیم صورت می‌گیرد.

توصیه‌های مهم در ترمیم کامپوزیت دندان

  1. سعی کنید که ترمیم کامپوزیت را در اوایل مشکلات و آسیب‌های کمتر انجام دهید. این‌کار موجب پیشگیری ازشدت مشکلات وضرورت به فرآیندهای پیچیده‌تر می‌شود.
  2. بعد از انجام ترمیم کامپوزیت، به بهداشت دهان خود اهمیت دهید. نگهداری و حفظ منظم و کاربرد محصولات بهداشتی باکیفت می ‌تواند عمر ترمیم را زیاد کند .
  3. چنانچه پس‌از انجام کامپوزیت هرگونه ناراحتی یا علامت‌های غیرعادی را مشاهده کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.
  4. ترمیم کامپوزیت یک روش مناسب برای بازسازی دندان‌های شما است. با حفظ نکات و مراحل مختلف انجام این روند، می‌توانید صاحب دندان‌های زیبا، سالم و طبیعی‌تری گردیدید. سعی کنید به‌طور منظم به توصیه‌ها و دستورات پزشک خود پایبند باشید تا نتیجه خوب را بدست آورید.

مناسب‌ترین زمان برای ترمیم کامپوزیت دندان

با طی زمان، چنانچه از ظاهر دندان‌های خود رضایت ندارید و کامپوزیت دندان شما با وضعیت ساییدگی یا شکستگی روبه‌ رو شده‌ است، ضروری است که برای ترمیم به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. دراین قسمت، مناسب‌ ترین زمان‌ برای ترمیم کامپوزیت دندان، بررسی خواهد شد.

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان چقدر است؟

1.تغییر رنگ کامپوزیت دندان و سعی درترمیم به موقع

بعضی اوقات تغییر رنگ کامپوزیت دندان به معنای کاهش پیوند بین رزین و مینای دندان میباشد. با رفتن منظم به دندانپزشکی متخصص، می‌توانید موجب کاهش آسیب دیدن دندان‌هایتان شوید و چنانچه نیاز  به ترمیم داشته باشد، انجام دهید. ترمیم در زمان لازم کامپوزیت دندان موجب پیشگیری از مشکلات بزرگ‌تر و هزینه ‌برتر در آینده شود.

2.ترمیم سریع کامپوزیت شکسته یا ترک کامپوزیت

توصیه می شود که بی درنگ بعد از شکست یا ترک خوردن کامپوزیت، سریع آن را ترمیم کنید. توجه نکردن  به این موضوع می‌تواند سبب تجمع ذرات غذا و باکتری‌ها در قسمت ترک یا شکستگی شود. این تجمعات موجب می شود که به تدریج مشکلات دندان جدی‌تر شود وضرورت به کاربردهای درمانی پیچیده‌تر را ایجاد کنند.

3.وضعیت تشخیص لزوم ترمیم کامپوزیت دندان

وضعیت تشخیص لزوم ترمیم کامپوزیت دندان نیازبه تخصص درخورد دندانپزشک دارد. زمانی که تغییر در رنگ، ظاهر یا دیگر خصوصیات  کامپوزیت دندان مشاهده می‌شود، لازم است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما با استفاده از ابزار تخصصی و تجربه خود، نیازهای ترمیم را تشخیص داده و برنامه درمانی مختص به موقعیت را تعیین خواهد کرد.

هزینه چند نوع از کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت سوئیسی

 این کامپوزیت ساخت کشور سوئیسی است و قیمت کامپوزیت به ازای هر واحد بین 4.000.000 الی 5.000.000 تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند سازنده آن متفاوت می باشد منظور از هرواحد یعنی یک دندان.

1.کامپوزیت IPS سوئیسی

برند کامپوزیت ای پی اس ( ips composite ) از تولیدات شرکت ایوکلار می باشد. قیمت کامپوزیت 5.000.000 تومان برای هر واحد همراه یکسال ضمانت می باشد.

2.کامپوزیت سارمکو سوئیسی

برند کامپوزیت دندان سارمکو کامپوزیت سوئیسی مرغوب و هزینه مناسب است و به طور متوسط مبلغ 4.500.000 تومان به همراه یکسال ضمانت است.

هزینه کامپوزیت آلمانی

امروزه برند های متفاوتی در کشور آلمان مشغول به کار می باشد که بعضی از این برند ها در گروه بهترین کامپوزیت های دندانی در جهان می باشند و قیمت کامپوزیت آلمانی به طور متوسط در حدود 2.500.000 الی 3.500.000 تومان به ازای هر واحد هزینه دارد.

1.کامپوزیت کاریزما آلمان

شرکت کولرز یکی از سازندگان محصول تجهیزات دندانپزشکی در جهان است و کامپوزیت کاریزما یکی از محصولات آن می باشد. قیمت این محصول در حدود 2.500.000 الی 3.000.000 تومان برای هر واحد ، همراه با 9 ماه ضمانت می باشد.

2.کامپوزیت زنیت آلمان

کامپوزیت زنیت ( zenit ) ازدیگر کامپوزیت های آلمانی موردعلاقه و با هزینه مناسب است و زنیت 2.000.000 تومان همراه با6 ماه ضمانت می باشد.

هزینه کامپوزیت آمریکایی

محصولات کشور آمریکا عموا در دنیا به نام کیفیت و تکنولوژی بالا معروف هستند و برندهای کامپوزیت این کشور از این موضوع مسثتنی نیستند. قیمت کامپوزیت آمریکایی در سال 1402 چیزی در حدود 3.500.000 تومان به ازای هر واحد هزینه دارد.

هزینه کامپوزیت ژاپنی

کامپوزیت های ژاپنی خواهان زیادی در ایران دارد. قیمت کامپوزیت ژاپنی به طور متوسط 3.000.000 الی 4.000.000 تومان به ازای هر واحد می باشد.

1.کامپوزیت شوفو

قیمت کامپوزیت حدودی شوفو به طور متوسط در حدود 1.500.000 الی 2.000.000 تومان همراه با 6 ماه ضمانت می باشد.

2.کامپوزیت توکویاما

شرکت توکویاما در سال 1922 تاسیس گردید. قیمت کامپوزیت توکویاما 4.000.000 تومان همراه یکسال ضمانت می باشد.

3.کامپوزیت جیانیان جی سی

کامپوزیت جیانیان جی سی از مرغوب ترین کامپوزیت های ژاپنی است و در حدود 2.000.000 الی 2.500.000 تومان  و 9 ماه ضمانت می باشد.

هزینه کامپوزیت سولافیل انگلیسی

کامپوزیت سولافیل تولید کشور انگلستان است و هزینه آن بین 1.500.000 الی 2.000.000 تومان و 3 ماه ضمانت می باشد.

هزینه ترمیم کامپوزیت دندان چقدر است؟

بهترین کامپوزیت چه اندازه هزینه دارد؟

در سال 1402 برای برندهای ips است که هزینه هر واحد آن تا حدود 6.000.000 تومان می باشد.

هزینه کامپوزیت هر  یک دندان چقدر است ؟

برای هر واحد چیزی حدود 3میلیون تومان الی 5 میلیون تومان هزینه دارد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همشون چینی هستن،به اسم جنس اروپایی میفروشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج