۱۳۸۷۸۴۹
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه را چطور رفع کنیم؟

کباب تابه ای یک غذای ساده است که می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. با این حال، گاهی اوقات کباب تابه ای به تابه می چسبد و باعث خراب شدن غذا می شود.

نمناک: کباب تابه ای یک غذای ساده است که می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. با این حال، گاهی اوقات کباب تابه ای به تابه می چسبد و باعث خراب شدن غذا می شود.

چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه را چطور رفع کنیم؟

کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و خوشمزه است که می توان آن را همراه با برنج یا نان برای وعده شام یا ناهار سرو کرد. این نوع کباب مشکل منقل و کباب کوبیده را دیگر ندارد و به راحتی می توان آن را در تابه سرخ کرد. یکی از مشکلاتی که در طبخ کباب تابه ای بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند، چسبیدن کباب تابه ای به ظرف یا ماهیتابه است. در این بخش از نکات آشپزی نمناک به شما می گوییم که دلایل چسبیدن کباب تابه ای به ظرف یا ماهیتابه چیست و برای جلوگیری از چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه چه باید کرد.

علت های چسبیدن کباب تابه ای به کف ظرف عبارتند از:

استفاده نکردن از ظرف مناسب

اگر ماهیتابه شما برای طبخ کباب تابه ای مناسب نباشد، کباب به ته ظرفتان می چسبد،برای جلوگیری از چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه از ظروف نچسب و تفلون و استیل استفاده کنید.

داغ نشدن روغن

اگر قبل از ریختن کباب تابه ای در ظرف کف تابه چرب نباشد و روغنتان خوب داغ نشده باشد، کباب به ظرف می چسبد. برای جلوگیری از چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه قبل از ریختن روغن درون ظرف ابتدا صبر کنید ظرف به خوبی داغ شود و سپس روغن داخل ظرف را داغ کنید.

استفاده از روغن نامناسب

برای جلوگیری از چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه بهتر است از روغن زیتون استفاده نمایید زیرا خاصیت پیشگیری از چسبندگی دارد. در صورت استفاده از روغن های دیگر اجازه دهید روغن کاملا داغ شود، می توانید برای نچسبیدن کباب تابه ای به ظرف قبل از گذاشتن مواد داخل روغن کمی نمک در روغن بریزید.

چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه را چطور رفع کنیم؟

نگرفتن آب پیاز

همین پیاز ممکن است مواد کباب تابه ای شما را شل کند، همین امر موجب چسبیدن کباب تابه به ظرف می شود. آب پیاز را پس از رنده کردن و قبل از مخلوط کردن با بقیه مواد بگیرید. از میکسر استفاده نکنید چون معمولا پیاز را خیلی له می کند و نمی شود راحت آب آن را بگیرید.

ورز ندادن مواد کباب تابه ای

کم ورزدادن مواد کباب تابه ای موجب شل ماندن مواد و چسبیدن به کف تابه می شود پس مواد را حتما خوب وَرز دهید تا سفت شوند. برای این که مزه مواد خوب به خورد هم بروند به مدت 5 دقیقه چنگ زدن مواد را ادامه دهید.

استراحت ندادن مواد کباب تابه ای

همانطور که گفتیم منسجم نبودن مواد کباب موجب چسبیدن آن به تابه می شود پس اگر عجله ندارید گوشت ورز داده را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا هنگام سرخ کردن انسجام بیشتری داشته باشد.

چسبیدن کباب تابه‌ای به ماهیتابه را چطور رفع کنیم؟

شل بودن مواد کباب تابه ای

اگر مواد آماده شده برای کباب تابه ای شل هستند، به آن آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی یا پودر سوخاری اضافه کنید. اگر از پودر سوخاری ادویه دار استفاده می کنید، حتما به میزان مناسب به گوشت ادویه بزنید تا کباب تابه ای شما خیلی تند یا شور نشود.

حرکت ندادن کباب تابه ای

برای اینکه کباب تابه ای به ظرف نچسبد با کفگیر چوبی آن را حرکت دهید و یا ماهیتابه را روی حرارت به عقب و جلو حرکت دهید تا غذا جدا شود.

راه حل چسبدن کباب تابه ای به ماهیتابه

برای آنکه کباب تابه ای شما به ماهیتابه نچسبد، کافیست نکاتی که در بالا گفته شد را رعایت کنید که اصلی ترین دلیل چسبیدن کباب تابه ای هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج