۱۳۸۸۲۹۱
۱ نظر
۴۲۱
۱ نظر
۴۲۱
پ

ادعای جنجالی پوتین درباره تقلب در انتخابات آمریکا

رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رأی‌گیری پستی تقلب انجام شده است.

فارس: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه مدعی شد که در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رأی‌دهی‌های پستی تقلب صورت گرفته است.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه مدعی شد که در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رأی‌دهی‌های پستی تقلب صورت گرفته است.

پوتین گفت: «در ایالات متحده آمریکا نتایج انتخابات‌های قبلی از طریق رأی‌دهی پستی تحریف شد... آنها برگه‌های رأی را در ازای ۱۰ دلار خریدند، آنها را پر کردند و بدون هیچ نظارتی از جانب ناظران این برگه‌ها را داخل صندوق‌های پستی انداختند.»

در اظهاراتی که از رئیس‌جمهور روسیه در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده به صورت دقیق به اینکه منظور وی کدام انتخابات آمریکا است اشاره‌ای نشده؛ با وجود این، سخنان پوتین با ادعایی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ مطرح کرده همسویی دارد. 

بعد از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، دونالد ترامپ که در آن زمان رئیس‌جمهور مستقر آمریکا بود تلاش‌هایی بی‌سابقه را برای اثبات تقلب در انتخابات و تغییر نتیجه انتخابات آغاز کرد. اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، متحدان سیاسی او و بسیاری از هواداران او از این تلاش‌ها حمایت کردند. 

صلی‌ترین بحث ترامپ او بود که نتیجه انتخابات از او به دلیل خرابی‌های ماشین‌های اخذ رأی و تقلب در فرایند اخذ رأی به ویژه رأی‌گیری‌های پستی از او ربوده شده است. 

او مسئولان وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داد تا نتیجه انتخابات را به چالش بکشند و اعلام کنند که در انتخابات تقلب شده است. با وجود این، دادستان کل آمریکا، مدیر اطلاعات ملی این کشور و رئیس سازمان امنیت سایبری آمریکا همگی ادعاهای ترامپ را رد کردند.

رسانه‌های آمریکا همچنین گزارش داده‌اند ترامپ بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات با «دوگ دوسی»، فرماندار آریزونا تماس گرفته و تلاش گرفته او را برای تغییر نتیجه تحت فشار قرار دهد. 

طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، ترامپ گفته بود در صورتی که بتوان تعداد کافی آرای تقلبی پیدا کرد او می‌تواند نتیجه در این ایالت را که با اختلاف کمی به سود جو بایدن است به نفع خودش تغییر دهد. 

ترامپ علاوه بر این به طور مکرر با معاونش مایک پنس تماس گرفته و از او خواست دوسی را برای پیدا کردن شواهد لازم در حمایت از فرضیه تقلب تحت فشار قرار دهد.

نتیجه این تلاش‌های ترامپ به شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ختم شد. در آن روز که قرار بود کنگره نتیجه انتخابات را تأیید کند گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند. 

یک هفته بعدتر ترامپ به دلیل دعوت به شورش استیضاح شد اما این استیضاح در سنا رأی نیاورد. این استیضاح از ۵۷ رأی مثبت و ۴۳ رأی مثبت برخوردار شد، اما تنها ۱۰ رأی موافق دیگر با برکناری ترامپ از قدرت فاصله داشت. این استیضاح ترامپ را به تنها رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل کرد که دو بار استیضاح شده است. 

بعد از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا گروهی از نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان کمیته‌ای به نام «کمیته منتخب تحقیقات درباره حوادث ۶ ژانویه» تشکیل داده و درباره اقدامات ترامپ بعد از انتخابات ۲۰۲۰ تحقیق کردند. 

این کمیته روز ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ به اتفاق آرا به ارجاع ترامپ و وکیل او به وزارت دادگستری برای تعقیب قضائی رأی دادند. 

تیم حقوقی ترامپ ۶۳ شکایت با موضوع شکایت در انتخابات آمریکا نزد دیوان عالی ثبت کرد اما هیچ‌یک از آنها مورد تأیید قرار نگرفت. 

  علاوه بر این، ترامپ تابستان سال جاری توسط یک قاضی به دلیل اقداماتش پس از انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده و در انتظار محاکمه است. 

ترامپ مدعی شده که اتهامات مطرح شده علیه او دسیسه سیاسی اعضای حزب دموکرات برای جلوگیری از ورود او به کاخ سفید هستند. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پوتین یک حرف راست زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج