۱۳۸۸۹۱۳
۸۱۷
۸۱۷
پ

اظهار نظر نتانیاهو درباره تشکیل کشور فلسطین

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز پنجشنبه بار دیگر بر ضرورت پیروزی در جنگ غزه تأکید و اذعان کرد که ما مبارزه با تمام قوا را تا زمان دستیابی به اهدافمان از طریق اقدام نظامی ادامه خواهیم داد.

فارس: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز پنجشنبه بار دیگر بر ضرورت پیروزی در جنگ غزه تأکید و اذعان کرد که ما مبارزه با تمام قوا را تا زمان دستیابی به اهدافمان از طریق اقدام نظامی ادامه خواهیم داد. 

اظهار نظر نتانیاهو درباره تشکیل کشور فلسطین

در حالی که بسیاری از تحلیلگران می‌گویند اسرائیل تا کنون در محقق کردن اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده است نتانیاهو گفت: «ما شر حماس را حذف خواهیم کرد و سربازان ما ده‌ها تروریست‌ها را در خان‌یونس در منطقه غزه کشتند.»

در حدود ۱۰۰ روزی که از جنگ می‌گذرد تحلیلگران مسائل بین‌المللی به آمارهای ارائه‌شده از سوی مقام‌های اسرائیلی درباره میزان تلفات نیروهای حماس همواره به دیده تردید نگاه کرده‌اند.

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از اظهراتش گفت که «بودجه‌ای عظیم» برای محقق شدن اهداف جنگ به تصویب رسیده است. او همچنین بار دیگر گفت که «پیروزی» چندین ماه به طول خواهد انجامید.

روز گذشته یک رسانه اسرائیلی گزارش داد نتانیاهو در جلسه‌ای روز سه‌شنبه گفته که جنگ در غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. وزارت جنگ اسرائیل نیز در یک ارزیابی مشابه جنگ وقت پیش گفته بود که انتظار دارد جنگ تا سراسر سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه داشته باشد.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تازگی در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشته که وسعت شبکه تونلی حماس باعث حیرت‌زدگی ارتش اسرائیل شده است. این رسانه آمریکایی نوشته بود که به نظر می‌رسد تخریب این شبکه تونلی نیازمند چندین سال کار باشد.

نتانیاهو به سیاق هفته‌های گذشته تأکید کرد که قصدی برای پایان دادن به جنگ ندارد. او البته مخاطرات اتمام جنگ برای آینده اسرائیل را نیز مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش الجزیره نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «اسرائیل تحت رهبری من از دست یافتن به پیروزی قاطع علیه حماس دست نخواهد کشید و این قابل تردید نیست.»

وی ادامه داد: «ما مبارزه با تمام قوا را تا زمان دستیابی به اهدافمان از طریق اقدام نظامی ادامه خواهیم داد. متوقف کردن جنگ قبل از رسیدن به اهدافمان باعث لطمه به اسرائیل تا چندین نسل آتی خواهد شد.»

نتانیاهو مدعی شد که پیروزی قاطع در جنگ به معنی بازگشت اسرا و نابودی حماس است. او همچنین تصریح کرد متوقف کردن جنگ قبل از محقق کردن اهداف «به دشمنان ما پیام ضعف می‌دهد.»

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «ما باید برای آینده اسرائیل پیروز شویم و جنگ تا زمان بازگشت افراد ربوده‌شده به خانه‌هایشان متوقف نخواهد شد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. در حملات اسرائیل نزدیک به ۲۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج